دفعات بازدید: 1,148

تاریخ انتشار: 1392/06/27 - 22:32

تصمیم گیری لیگ بسکتبال با سازمان لیگ “فدراسیونی”!

images (1)

پیشنهاد محول کردن تصمیم گیری های اصلی لیگ بسکتبال به سازمان لیگ 18 نفری در حالی مطرح است که برخی مربیان ترکیب سازمان لیگ را “فدراسیونی” می دانند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ فدراسیون بسکتبال هفته قبل لیست 18 نفره ای از اعضای سازمان لیگ بسکتبال را اعلام کرد. در جلسه هماهنگی سوپرلیگ هم بحثها به سمتی رفت که از این به بعد تصمیم گیریهای اصلی مربوط به لیگ زیر نظر این نفرات انجام شود، حتی گنجی مدیر عامل مهرام که به نمایندگی از مدیران عامل همراه ظریف کار و کریمی در لیست اعضای سازمان لیگ حضور دارد پیشنهاد داد که از بین این 17 نفر تعداد کمتری با رای گیری انتخاب شوند که هر هفته یا هر دو هفته یک بار جلساتی برگزار کنند و تجربیات 13 سال گذشته را در سازمان لیگ مد نظر قرار دهند. 
 
مشحون رئیس فدراسیون هم اعلام کرد: تمام تصمیم گیری های سازمان لیگ بند به بند لازم الاجرا است. 

اما مربیان سوپرلیگی اعتقاد به شکل قدیمی تصمیم گیری در مورد لیگ و رای دادن مربیان دارند. به خصوص مهران حاتمی و مصطفی هاشمی سرمربیان دو تیم فینالیست سال قبل یعنی پتروشیمی و مهرام که ترکیب سازمان لیگ را فدراسیونی می دانند.

 مربیان و باشگاهها نظر اصلی را بدهند 

حاتمی توضیح می دهد: نفرات حاضر در سازمان لیگ بیشتر از اینکه در میان باشگاهها باشند از بیرون این جمع هستند در حالی که ما مربیان همیشه درگیر لیگ بوده و مشکلات باشگاهها را از همه بهتر می دانیم. 

مصطفی هاشمی هم با تایید صحبتهای حاتمی می گوید: من با حرفهای حاتمی موافقم و به نظرم مربیان سوپرلیگی و باشگاهها باید نظر اصلی را در مورد لیگ بدهند.  

ترکیب اعلام شده سازمان لیگ را در حال حاضر سه نماینده از مدیران عامل، سه کارشناس خبره ورزشی که از اعضای هیئت رئیسه فدراسیون هستند، چهار رئیس هیئت استانها، یک نماینده قهرمانان و شش نفر از اعضای کمیته های مختلف فدراسیون تشکیل می دهد. 

هر چند مشحون رئیس فدراسیون تاکید داشت این سازمان لیگ فدراسیونی نیست و در اصل به کار بردن کلمه فدراسیونی یا غیر فدراسیونی درست نیست چون همه از جمله مربیان جزء فدراسیون محسوب می شوند اما بررسی نفرات سازمان لیگ نشان می دهد که 9 نفر از اعضا به طور رسمی جزئی از ساختار فدراسیون یا هیئت رئیسه هستند و چهار نفر هم روسای هیئتها که ارتباطی به باشگاهها ندارند. در این میان تنها سه مدیرعامل و یک نماینده از قهرمانان به طور مستقیم از درون باشگاهها معرفی شده اند که از این نفرات صمد نیکخواه به عنوان نماینده قهرمانان با توجه به امضا قرارداد با یک باشگاه چینی عملا در جلسات احتمالی سازمان لیگ غایب بوده و رأیی هم به عنوان نماینده بازیکنان نخواهد داشت. 

در نهایت با اعتراض مربیان قرار شد که جلسه هفته آینده سوپرلیگ با حضور مربیان باشگاهها برگزار شود تا این نفرات هم نظرات خود در مورد برگزاری مسابقات را اعلام کنند اما مشخص نشد که آیا با تشکیل سازمان لیگ تصمیم گیری های بعدی به این سازمان سپرده می شود یا همچنان مربیان و باشگاهها طبق روال هر ساله نظر اصلی را در مورد شکل برگزاری لیگ می دهند

ارسال دیدگاه