دفعات بازدید: 1,662

تاریخ انتشار: 1392/07/22 - 9:12

نتایج ليگ برتر باشگاه‌هاي خوزستان/ سومین پیروزی شاهین ندسا

 

ليگ برتر باشگاه‌هاي خوزستان؛استقلال رامهرمز صدرنشين شد
شيبان تنها بازمانده ميزبان
مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه‌هاي خوزستان با پيروزي پرگل استقلال‌رامهرمز مقابل شيبان باوي و تصاحب صدر جدول رده‌بندي همراه بود.
در زير نگاهي به بازي‌هاي برگزار شده خواهيم داشت.
*‌ شيبان باوي صفر…………………………. استقلال رامهرمز4
استقلال در بازي با شيبان از تركيبي نسبتا جوان استفاده كرد تا علاوه بر محك زدن آنها به تجربه اين بازيكنان اضافه كند كه اين كار نتيجه خوبي هم در برداشت. آبي‌ها كه در ورزشگاه شهدای ‌ويس بازي مي‌كردند حملات خوبي تدارك ديدند كه در دقيقه 4 ميلاد صالحي در شلوغي محوطه جريمه از پاي عمقي هم‌تيمي‌اش استفاده كرده و گل اول را به ثمر رساند. در دقايق 36 و 45 نيز توسط سيدجابر حسيني و طاهر غبيشاوي به گل‌هاي دوم و سوم رسيدند. در دقيقه 65 طاهر غبيشاوي براي دومين بار گلزني كرد و گل چهارم تيمش رقم خورد. استقلال با كسب اين پيروزي با شاهين ماهشهر هم‌امتياز شد اما با توجه به تفاضل گل بهتر در خانه اول جدول جاي گرفت.
*‌ شاهين ماهشهر1……………………. جنوب سوسنگرد صفر
شاهين براي ماندن در كورس مدعيان مصمم بود از سد جنوب عبور كند. شاگردان موسي قنواتي در طول بازي برتري نسبي بر حريف داشتند و در نيمه اول چندين موقعيت مسلم گلزني را به هدر دادند. در نيمه دوم جنوب چند حمله خطرناك تدارك ديد؛ اما سنگربان شاهين مقاومت خوبي داشت و در دقيقه 63 اين تيم شاهين بود كه به گل پيروزي‌بخش دست يافت. گلي كه علي آتش‌بار از غفلت خط دفاعي و اشتباه سنگربان جنوب به دست آورد.
*‌ استقلال رامشير………………………………….. سپاهان ايذه2
اين بازي برخلاف انتظار پرگل از آب درآمد. وضعيت خط دفاعي ياران سرقلي باعث شد استقلال به راحتي به پيروزي برسد و به اولين پيروزي خود در ليگ‌برتر دست يابد. در اين بازي ستار باقري در دقايق 30 و 51 براي سپاهان گلزني كرد و كمال آلبوغبيش(35)، محمد حميد(37) و محمد حميدي(55) دروازه ميهمان را گشودند.
*‌ استقلال شوش1…………………………پارسيان شوشترصفر
پارسيان و حسنكي كه انگيزه زيادي براي كسب پيروزي در خانه حريف داشته در نيمه اول نتوانستند برنامه‌هاي تاكتيكي خود را پياده كنند. با شروع نيمه دوم پارسيان سراپا حمله شدند و چند موقعيت خوب گلزني هم داشت؛ اما اين استقلال بود كه با بازي حساب شده خود نه تنها اجازه گلزني به حريف نداد بلكه روي ضدحمله به يك گل 3 امتيازي توسط علي منصوري رسيد. مهمترين نكته اين بازي حضور بيش از هزار تماشاگر در ورزشگاه تختي شوش كه از نزديك نظاره‌گر پيروزي تيم محبوب شهرشان بودند.
*‌مقاومت هويزه 1…………………………… پرسپوليس‌ويس1
ديدار دو تيم جوان و دونده ليگ با تساوي به پايان رسيد و زور هيچكدام به ديگري نرسيد.
مقاومت بازي را بهتر از ميهمان شروع كرد و در دقيقه 15 توسط عقيل غزه‌باوي توانست به گل برسد؛ اما رفته‌رفته اين پرسپوليس بود كه كنترل بازي را در دست گرفت و با گلزني حسن حزباوي بازي را به تساوي كشاند تا با يك امتياز شيرين به خانه بازگردد. پرسپوليس درحال حاضر با 7 امتياز به دنبال تيم‌هاي اول و دوم جدول است. مقاومت هويزه نيز با يك امتياز و تفاضل گل بهتر نسبت به تيم‌هاي نفتون و پارسيان در رده نهم قرار گرفته است.
*‌ استقلال شوشتر1…………………نفتون مسجدسليمان صفر
هر دو تيم با استرس وارد ميدان شدند، استقلال براي نباختن در خانه و نفتون نيز براي كسب اولين پيروزي به 3 امتياز احتياج داشتند.استقلال بيشتر از نفتون صاحب توپ بود، ولي طرح و برنامه مشخصي نداشت در واقع محرم‌نژاد دل به حركات تكنيكي شاگردان خود بسته بود، در نيمه دوم دست به تعويض زد تا تيمش هجومي‌تر شود و نفتون دل به ضدحملات بسته بود. فشار استقلال در دقايق پاياني بيشتر شد تا روي خلاقيت رمضان باقري در دقيقه 3+90 به گل برتري دست يابد.
بهترين‌هاي هفته
*‌‌بهترين تيم: پرسپوليس ويس
تيم قرمزپوش شهرستان باوي گرچه در هويزه به برتري نرسيد؛ اما صاحب يك امتياز ارزشمند مقابل تيم جنگنده مقاومت شد. پرسپوليس تيمي كه در 3 هفته گذشته بازي زيبا را ارائه مي‌دهد و شاهدان عيني صحه بر اين مدعا مي‌گذارند.
*‌ بهترين مربي: محمود احمدي(استقلال رامهرمز)
صعود به صدر جدول دليل انتخاب مجدد محمود احمدي به عنوان مربي برتر هفته بود. احمدي سابقه 4 سال سرمربيگري در تيم استقلال را دارد و در اين 4 سال يك مقام دومي، دو مقام سومي و يك مقام پنجمي و يك بار حضور در مسابقات جام حذفي كشور همراه با آبي‌پوشان به دست آورده است.
 اين مربي جوان با شكست شيبان باوي نشان دادبا تكيه بر بازيكنان جوان و پرتلاش مي‌توان از غيرممكن، ممكن ساخت.
*‌ بهترين بازيكن: طاهر غبيشاوي(استقلال رامهرمز)
مهاجم گلزن و آينده‌دار استقلال علاوه بر 2 بار گلزني در ديدار با شيبان باوي در امر گلسازي هم موفق ظاهر شد تا ستاره بي‌چون و چراي تيمش در هفته سوم باشد. انصافا غبيشاوي اگر كمي بيشتر فكر و ذهنش را معطوف فوتبال كند استقلال رامهرمز و محمود احمدي مي‌توانند با تكيه بر قابليت‌هاي او در امر گلزني به آرزوهايشان برسند.
*‌ گل هفته: گل رمضان باقري به نفتون
عقربه‌هاي ساعت دقيقه 3+90 را نشان مي‌داد و انتظار صداي سوت پايان بازي با تساوي بدون گل را داشته؛ ولي ضربه ديدني رمضان باقري زمينه باخت بيرون از خانه نفتون را رقم زد تا با اين پيروزي استقلال شوشتر 3 امتياز با ارزش را به دست آورد.
*‌ بهترين داور: پيمان فرخي‌مهر
در شوش به خوبي از عهده قضاوت ديدار استقلال با پارسيان شوشتر برآمد تا او را به عنوان داور هفته انتخاب كنيم. فرخي‌مهر در شرايطي اين بازي را سوت زد كه مديريت خوب او باعث شد تا مربيان دو تيم اعتراضي به نحوه قضاوتش نداشته باشند.
*‌ كمك داور هفته: علي دشتي
كمك‌داور اول ديدار مقاومت هويزه و پرسپوليس ويس به خوبي و بسيار مسلط پرچم زد و در طول بازي هماهنگي لازم را با داور وسط داشت.
*‌ نكات ويژه
1-‌ استقلال رامهرمز و شاهين ماهشهر تيم‌هايي هستند كه هر 3 مسابقه خود را با برد پشت سرگذاشته‌اند. 2-‌ پرسپوليس ويس، ميلاد دزفول، استقلال رامهرمز، شاهين ماهشهر تنها تيم‌هاي بدون باخت مسابقات هستند. 3-‌ مقاومت هويزه، نفتون مسجدسليمان، پارسيان شوشتر، آنزان ايذه، شيبان باوي و جنوب سوسنگرد هنوز بردي را به دست نياورده‌اند.
نمره قبولي داوران هفته سوم
داوري رقابت‌هاي هفته سوم نمره قبولي گرفت. در همين حال رئيس چيدمان داوري هيات فوتبال خوزستان تاكيد كرد: برخي اشتباهات داوران صداي اعتراض تيم‌ها را درآورده؛ اما در مجموع از داوري‌هاي برگزار شده در 3 هفته اخير راضي هستيم و اين سطح از قضاوت‌ها را يك روند رو به رشد مي‌دانيم. يابر نبهاني تصريح كرد: در شروع ليگ‌برتر با به كارگيري داوران جوان سعي كرديم علاوه بر افزايش تعداد داوران حاضر در مسابقات استاني تجربه آنان را نيز براي آينده بيشتر كنيم و اشتباهات داوري را نيز قبول داريم و تيم‌ها انتظاراتي دارند و برخي از مربيان و بازيكنان از قوانين داوري اطلاعي ندارند و با اعتراضات بي‌موردشان جو بازي را متشنج مي‌كنند.

ارسال دیدگاه