دفعات بازدید: 1,158

تاریخ انتشار: 1392/08/11 - 23:45

ورزش و تاثير آن در راندمان کاری کارمندان

75412t

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد شوشتر گفت: انجام ورزش راندمان كاري كارمندان را از لحاظ روحی و روانی بالا می‌برد.

 

سیدعلیرضا ‌قريشي در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) ـ منطقه خوزستان ـ اظهار کرد: کارمندان اگر به ورزش بپردازند از لحاظ روحی و روانی راندمان کار خود را بالا می برند. حالت یک نواختی و پشت میز نشستن، باعث سکون و بی‌تحرکی در مفاصل می‌شود.

 

وی درخصوص تاثیر ورزش در روح و روان کارمندان ادامه‌داد: ورزش به دلیل داشتن ويژگي شادی و نشاط،  خصوصا برای کارمندان سبب می شود بعضی از هرمون ها در مغز بیشتر ترشح شود و بازدهی کار کارمندان بالا برود. بی‌تحرکي کارمندان مشکلات ساختاری و بيولوژيكي زیادی، مثل بیماری‌های قلبی، تنفسی و خمیدگی تدریجی ستون فقرات، آرتروز مفاصل، اضافه وزن و فشار خون را به دنبال دارد.

 

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد مسجدسلیمان بیان کرد: اگر کارفرماها بتوانند موقعیت و یا مکانی ایجاد کنند که کارمندان بتوانند در آن جا به ورزش بپردازند، قطعا در راندمان کاری آن‌ها تاثیر بسيار مثبتی خواهد گذاشت. کارفرماها می‌توانند با در نظر گرفتن یک فضای خاص و فراخوان برای شركت کارمندان، یک محیط خوب برای ورزش کردن آن‌ها فراهم کنند.

 

وی در ادامه گفت: کارمندان در پشت میز مي‌توانند یکسری تمرینات کششی انجام دهند تا در یک مدت زمان طولانی عضلات و استخوان خود را در یک حالت نامطلوب قرار ندهند. تمرینات کششی می تواند در ناحیه ستون فقرات و شانه‌ها هم باشد و هر چه این تمرینات ساده باشد، بهتر است.

 

قريشي در پایان و درخصوص زمان ورزش کردن برای کارمندان اظهارکرد: كارمندان اگر صبح زود ورزش کنند بازدهی کارشان بالا خواهد رفت اما دركل در هر ساعتی از روز که وقت آزاد دارند، برای ورزش کردن خوب است.

ارسال دیدگاه