دفعات بازدید: 1,036

تاریخ انتشار: 1390/08/22 - 22:29

رقابت‌هاي ليگ برتر شطرنج خوزستان با شركت 13 تيم در هفت دور به روش سويسي برگزار شد

رقابت‌هاي ليگ برتر شطرنج خوزستان با شركت 13 تيم در هفت دور به روش سويسي برگزار شد و در نهايت تيم مناطق نفت‌خيزجنوب با 20 امتياز قهرمان شد.

 

رضا سیستانی دبیر هیئت شطرنج ماهشهر اظهار‌كرد: اين مسابقات از نظر كمي و كيفي خوب بود و رقابت تيم‌ها خيلي نزديك به هم بود تا جايي كه تيم‌هاي اول تا سوم فقط با نيم امتياز اختلاف مقام آوردند. دور پاياني اين رقابت‌ها به گونه‌اي بود كه احتمال داشت تيم اول نتواند مقام بياورد.

 

وی ادامه‌داد: ‌امسال استقبال خوبي از اين مسابقات شد و شطرنج‌بازان برجسته‌اي با هم رقابت كردند و اگرچه امسال برگزاري اين رقابت‌ها به تاخير افتاد، اما در نهايت با كيفيت بالايي برگزار شد.

 

سیستانی اظهاركرد: ليگ برتر استان هر ساله خوب برگزار مي‌شود اما در سال‌هاي خيلي دور اين رقابت‌ها با حضور 20 تيم انجام مي‌شد ولي باتوجه به مصوبه‌هاي جديد، حضور تيم‌هاي نفت كم‌تر شده و تعداد شركت‌كنندگان نيز پايين آمده است.

 

به گزارش خبرگزاری ورزش و جوانان ماهشهر ، رقابت‌هاي ليگ برتر شطرنج خوزستان از 18 تا 20 آبان‌ماه در خانه شطرنج اهواز برگزار شد که در پايان تيم مناطق نفت‌خيز جنوب با كسب 20 امتياز به مقام قهرماني دست يافت. تيم‌هاي پتروشيمي مارون ماهشهر  و اداره ورزش و جوانان ماهشهر نيز هر كدام با 19.5 امتياز عناوين دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

 

همچنین ابراهيم احمدي‌نيا، سيدمحمود قاري‌زاده، مزدك‌ ارزاني‌پور، مجتبي يوسفي‌راكي، عبدالرضا براجعه و سعيد طالعي به عنوان نفرات برتر ميزهاي شش گانه معرفي شدند.

ارسال دیدگاه