دفعات بازدید: 928

تاریخ انتشار: 1392/09/15 - 21:57

آشنایی با همگروه‌های تیم‌ ملی در جام‌جهانی+توضیحات

آشنایی با همگروه‌های تیم‌ ملی در جام‌جهانی

 

آرژانتین:

سرگروه آمریکای جنوبی نیازی به معرفی ندارد. آرژانتین در دور مقدماتی موفق شد قاطعانه به جام‌جهانی صعود کند. آنها با گلزنی‌های لیونل مسی و گونسالو هیگواین صعود خود را به جام‌جهانی خیلی زود قطعی کردند.

 

سرمربی: آلخاندرو سابه‌یا

جمعیت: 42 میلیون نفر

افتخارات در جام‌جهانی: 2 قهرمانی 1978 و 1986

کاپیتان: خاویر ماسکرانو (بارسلونا)

ستاره: لیونل مسی (آرژانتین)

شانس قهرمانی: 2 به 11

آرژانتینی‌ها آخرین باری که توانستند قهرمان جهان شوند در سال 1986 بود که با جادوی مارادونا به این مهم دست یافتند. چهار سال بعد آرژانتین در جام‌جهانی 90 بر سکوی دوم ایستاد اما پس از آن دوران افت فوتبال آلبی‌سلسته شروع شد و این تیم تا پایان سال 2002 عملکرد چندان خوبی در جام‌جهانی نداشت. آرژانتین با هدایت پکرمن در جام‌جهانی 2006 توانست عملکرد خوبی داشته باشد اما در نهایت به سد آلمان برخورد کرد و در ضربات پنالتی شکست خورد تا از جام جهانی وداع کند. آرژانتینی‌ها در جام جهانی 2010 با هدایت مارادونا توانستند صعودی قاطعانه داشته باشند. آن‌ها توانستند کره جنوبی، نیجریه و یونان را شکست داده و قاطعانه به دور دوم جام جهانی صعود کند. آرژانتین در دور دوم به مصاف مکزیک رفت و با درخشش کارلوس توس موفق شد 3 بر یک این تیم را شکست دهد و به جمع هشت تیم برتر جهان صعود کند اما در این مرحله آلمان موفق شد با 4 گل این تیم را تحقیر کند تا آرژانتین با جام جهانی وداع کند.

 

نیجریه:

جمعیت: 17 میلیون نفر

افتخارات در جام جهانی: حضور در دور دوم جام جهانی 1994 و 1998

سرمربی: استفان کشی که مانند کارلوس کی‌روش از سال 2011 هدایت نیجریه را بر عهده داشته است. این سرمربی 51 ساله در زمان بازیگری مدافع بود.

ستاره: یان اوبی میکل (چلسی) هافبک باسابقه تیم ملی نیجریه مدت‌ها در تیم چلسی به عنوان بازیکن ثابت بازی می‌کند.

نیجریه تیمی مستحکم در قاره آفریقا بود که موفق شد در گروه F بالاتر از تیم‌های مالاوی، کنیا و نامیبیا به دور نهایی انتخابی جام جهانی صعود کند و در آنجا موفق شد با نتیجه 4 بر یک اتیوپی را از پیش رو بردارد تا مسافر برزیل شود. هرچند نیجریه با روزهای اوج خود فاصله زیادی دارد اما ستاره‌هایی نظیر احمد موسی یا اوبی‌ میکل،‌ ویکتور آنی‌کبه ستاره‌های این تیم محسوب می‌شوند. همچنین آنها در خط حمله شولا آمه اوبی را دارند که وظیفه گلزنی نیجریه را بر دوش می‌کشد.

بوسنی:

بوسنی برای اولین بار است که حضور در جام جهانی را تجربه می‌کند. کشوری با تنها 4 میلیون جمعیت موفق شد با قرار گرفتن در رده نخست گروه خود بالاتر از یونان به جام جهانی صعود کند و یونان را به پلی‌آف بفرستد.

 

ستاره تیم فوتبال بوسنی ادین ژکو محسوب می‌شود که در تیم منچسترسیتی یک مهاجم قابل است. آن‌ها که تاکنون طعم حضور در جام جهانی را نچشیده‌اند امیدوار هستند تا بتوانند زیر نظر سافت سوسیچ شگفتی‌ساز شوند.

جمعیت: 4 میلیون نفر

سرمربی: سافت سوسیچ

ستاره: ادین ژکو

کاپیتان: امیل اسپاسیچ و میرالم پیانیچ

ارسال دیدگاه