دفعات بازدید: 713

تاریخ انتشار: 1392/09/24 - 16:30

روز شكست مدعيان و برتري قعرنشينان

فوتبال استان خوزستان
گروه ورزشي: رقابت‌هاي فوتبال قهرماني ليگ‌برتر باشگاه‌هاي استان خوزستان هفته دوازدهم خود را با برگزاري شش ديدار پشت سرگذاشت و هيچ بعيد نيست با نتايجي كه در بازي‌هاي اين هفته رقم خورد در روزهاي آتي شاهد بركناري يا استعفاي محترمانه يكي- دو مربي باشيم.
هفته دوازدهم ليگ‌برتر روز ناكامي مدعيان و شادماني قعرنشينان بود. دو تيم استقلالي رامهرمز، شوش و پرسپوليس‌ويس تيم‌هاي اول تا سوم جدول شكست را پذيرا شدند. اين نتايج قهرمان نيم فصل را به هفته آخر كشيد.
3 امتياز آبي‌ها از صدرنشين
استقلال‌شوشتر در هفتكل محل انجام ديدار با استقلال رامهرمز يك نتيجه غيرقابل تصور را به دست آورد.
در هر دو نيمه آبي‌هاي ميزبان و ميهمان به دنبال آن بودند كه برتري محسوسي نسبت به حريف خود داشته باشند؛ ولي اين استقلال شوشتر بود كه توانست بهتر عمل كند و 3 امتياز خارج از خانه را به دست آورد. استقلال‌رامهرمز در حالي شكست خورد اما با 24 امتياز صدرنشيني‌اش را حفظ كرد.
بازگشت دست خالي خلف‌آبادي‌ها
در جريان ديدار اين دو تيم، مقاومت بود كه بر بازي تسلط داشت. آنها توانستند با يك فوتبال تماشاگرپسند تيم دونده و مقتدر استقلال رامشير را با شكست سنگين بدرقه كنند. مقاومت اگرچه صاحب دومين پيروزي فصل شد؛ اما با 10 امتياز همچنان در جايگاه دوازدهم ماند. آبي‌هاي خلف‌آبادي بعد از اينكه حريف ته جدولي‌شان را آسان گرفته و 3 گل دريافت كردند، هر چه زدند به در بسته خورد و بدون زدن گل و كسب امتياز به خانه بازگشتند.
پيروزي بعد از 6 هفته
ميلاد دزفول بعد از 6 هفته باخت طعم شيرين پيروزي را چشيد و اين درحالي بود كه اولين بازي خود را با سرمربيگري مصطفي كاظمي برابر پارسيان در ورزشگاه تختي شوشتر برگزار كرد. دو تيم از همان ابتداي بازي هجومي و زيبا بازي كردند كه ميلاد توانست از فرصت‌هاي به وجود آمده نهايت استفاده را برده و شاگردان حسين حسنكي را مغلوب كنند. ميلاد با كادر فني جديد اميدوار شد تا از قعر جدول فاصله بگيرد.
3 امتياز مقتدرانه نفتون
اين ديدار يكي از حساس‌ترين بازي‌هاي هفته بود كه با پيروزي قاطع تيم ميزبان به پايان رسيد.
شاگردان احسان قاضي كه از همان ابتدا شروع خوبي داشتند، توانستند به گل اول بازي دست پيدا كنند. نيمه نخست تيم ميهمان كمي سردرگم بود و نتوانست بازي خوبي از خود به نمايش بگذارد. با آغاز نيمه دوم باز هم اين تيم ميزبان بود كه به گل رسيد و نتيجه 3برصفر به سود نفتوني‌ها خاتمه يافت، البته پرسپوليس‌ويس در ادامه مي‌توانستند گل‌هاي خورده را جبران كنند اما بي‌دقتي آنها باعث شد تا دست خالي از ميدان خارج شوند.
شيبان فقط مي‌بازد!
تلاش جنوب سوسنگرد براي رهايي از بحران و كسب پيروزي در ورزشگاه شهدای ويس جواب داد و اين تيم به 3 امتياز با ارزش دست يافت. اين شكست شرايط شيبان را بحراني‌تر از گذشته كرد و در حالي كه آمدن سيدعلي زواري در راس كادر فني نيز چاره‌ساز نشد شايد اين شكست عاملي بود تا سرمربي شيبان استعفا بدهد و آخرين تيم جدول
جام چهاردهم باز هم بدون سرمربي ماند.
سقوط يك پله‌اي ميزبان
حضور حافظ دانيالي در راس كادر فني سپاهان تحول اين تيم را به همراه داشت. اين تيم بعد از تساوي خانگي با نفتون و شكست مقابل پارسيان شوشتر، در سومين بازي خود با اين مربي استقلال شوش را بيرون از خانه شكست داد تا بخت خود را براي بازگشت به جمع تيم‌هاي مدعي بالا ببرد. استقلال‌شوش با اين شكست يك پله سقوط داشت و در خانه سوم جاي گرفت. اين تيم بدترين روز خود را ارائه كرد.
بهترين‌هاي هفته
*‌ تيم هفته: استقلال شوشتر
اين تيم با تعدادي از بازيكنان جوان اما با آتيه و سرمربي با انگيزه‌اش در خانه حريف توانست نظرها را به سوي خود جلب كند. اين تيم كم‌حاشيه و پرانرژي با ارائه يك بازي هدفمند و بهره‌گيري از ضعف‌هاي دفاعي ميزبان توانست استقلال‌رامهرمز صدرنشين مقتدر ليگ‌برتر را زمين‌گير كند. استقلال امسال شكارهاي بزرگي داشته كه نفتون مسجدسليمان، استقلال رامهرمز و پارسيان از آن جمله هستند، البته تيم‌هاي مقاومت هويزه، نفتون مسجدسليمان، ميلاد دزفول و سپاهان ايذه نيز روز خوبي را سپري كرده‌اند و مقابل حريفانشان صاحب 3 امتياز ارزشمند شدند.
*‌ مربي هفته: هوشنگ محرم‌نژاد
محرم‌نژاد در ادامه روند مثبت مربيگري‌اش، اين بار در برابر محمود احمدي به پيروزي رسيد. اين مربي در اولين تجربه سرمربيگري‌اش با تيم ليگ‌برتري استقلال شوشتر موفق عمل كرده است. محرم‌نژاد مي‌تواند پله‌هاي پيشرفت را در مربيگري طي كند به شرط آنكه دور از مسائل حاشيه‌اي باشد و هيچگاه غرور كاذب را به خود راه ندهد.
*‌ بازيكن هفته: فخرالدين اسماعيلي
در بازي تيمش (ميلاد) عملكرد خوبي داشت و علاوه بر گلزني چندين فرصت مسلم را براي ديگر هم‌تيمي‌هايش ساخته و پرداخته كرد تا نقش موثري در پيروزي شاگردان مصطفي كاظمي داشته باشد.
* بهترين گل: حسين حميدي
مدت‌ها بود از اين گل‌ها در ليگ‌برتر نديده بوديم. حميدي تك گل شيبان باوي را با شوتي سركش از فاصله 40 متري به ثمر رساند تا قشنگ‌ترين گل هفته هم باشد. در تيم ته جدولي و بحران‌زده شيبان بازيكنان بسيار باتكنيكي وجود دارند كه حسين حميدي از جمله آنهاست.
*‌ بازي هفته: نفتون- پرسپوليس‌ويس
اين بازي بسيار خوب و بدون حاشيه از آب درآمد. در تمام دقايق مسابقه توپ به سمت هر دو دروازه حركت مي‌كرد به همين خاطر بازي ورزشگاه نفتون را به عنوان بازي هفته انتخاب مي‌كنيم.
*‌ داور هفته: عيسي كريمي
كريمي داور اهوازي ديدار استقلال شوش و سپاهان ايذه براي اولين مرتبه توانست لقب داور هفته را كسب كند. كريمي قضاوت خوبي را انجام داد.
هماهنگي خوب ميان او و كمك‌هايش و حضور به موقع در صحنه‌ها باعث شد تا وي يك قضاوت مناسب را انجام دهد. در مجموع هفته دوازدهم داوري‌هاي راضي‌كننده‌اي از نفراتي چون فاروق ساكي(شيبان- جنوب)، شايان مولايي(نفتون- پرسپوليس) ديده شد.
*‌ كمك داور هفته: قاسم هاشمي
او نيز همچون كريمي براي اولين بار در ليست پرچم به دست‌هاي برتر هفته معرفي شد.
قاسم هاشمي بازي استقلال‌شوش و سپاهان ايذه عصاي دست قاضي ميدان بود. اين كمك داور مي‌تواند روزهاي خوب ديگر را رقم بزند.
*‌ نكات ويژه
-‌ 3 تيم برتر بالاي جدولي استقلال‌رامهرمز، استقلال شوش و پرسپوليس‌ويس بعد از هفته‌ها طعم شكست را چشيدند.
-‌ اسداله انصاري مهاجم پارسيان شوشتر بعد از 4 هفته مصدوميت به ميدان رفت و تك گل تيمش را به ثمر رساند. اين بازيكن هم اينك 10 گله است.
-‌ مصطفي كاظمي در اولين تجربه سرمربيگري‌اش؛  ميلاد دزفول به برتري در ديدار با پارسيان نهم در خانه حريف رسيد او جايگزين سعيد پيرسرانديب شد.

نمره قبولي
برخلاف هفته‌هاي گذشته داوري نمره قبولي گرفت.
در هفته دوازدهم ليگ‌برتر باشگاه‌هاي خوزستان، قضاوت ديدارهاي انجام شده به اذعان اهالي ولي بسيار خوب و بدون جنجال هميشگي به پايان رسيد. اگرچه برخي داوري‌ها در هفته‌هاي قبل صداي همه را به هوا بلند كرد؛ اما در ايستگاه دوازدهم رويكرد خوبي را به جاي گذاشت. اميد مي‌رود هفته پاياني نيم‌فصل اول كه سرنوشت قهرمان را مشخص مي‌كند، باز هم داوران سربلند بيرون آيند و بهانه‌اي دست برخي از مربيان و بازيكنان ندهند.

نتايج و اسامي گلزنان
استقلال رامهرمز 1…………………… استقلال شوشتر 2
گل‌ها: طاهر غبيشاوي(رامهرمز)، ايمان رئيسي و اشكان سيفوري(شوشتر)
*‌ مقاومت هويزه 3………………. استقلال رامشير صفر
گل‌ها: حمزه شاخي، علي بوعذار و اسكندر چلداوي
*‌ پارسيان شوشتر 1…………………….. ميلاد دزفول 2
گل‌ها: اسداله انصاري(پارسيان)، فخرالدين اسماعيلي(2بار) (ميلاد)
*‌ نفتون مسجدسليمان3………… پرسپوليس‌ويس صفر
گل‌ها: رسول جليلي، محمد پورعباسي(2بار) (نفتون)
*‌ شيبان باوي 1……………………… جنوب سوسنگرد2
گل‌ها: حسين حميدي(شيبان)، فريساد و يلايي(جنوب)
*‌ استقلال شوش صفر……………………. سپاهان ايذه 1
گل‌: كاظم اسماعيل‌وندي

ارسال دیدگاه