دفعات بازدید: 1,705

تاریخ انتشار: 1392/09/29 - 17:37

اولین باخت مهرام در لیگ/ دانشگاه آزاد، برنده دیدار تهرانی ها

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ دو تیم تهرانی دانشگاه آزاد  افرا خلیج فارس شروع کننده هفته یازدهم سوپرلیگ بودند و تیم دانشگاه آزاد که برخلاف افرا آخرین دیدار نیم فصل خود را انجام می داد برای نهمین بار برنده از زمین خارج شد و در جمع بزرگان لیگ با دو باخت ماند.

دانشگاه آزاد در نیم فصل اول تنها به تیمهای مهرام و پتروشیمی باخت.

شاگردان شاهین طبع کوارترهای اول، دوم و چهارم بازی با افرا را با نتایج 20 بر 19، 20 بر 12 و 12 بر 11 بردند و تنها کوارنر سوم را با نتیجه 21 بر 20 واگذار کردند. نتیجه نهایی بازی هم 71 بر 64 به نفع دانشگاه بود.

ابراهیم توماس با 17 امتیاز، ‌11 ریباند و 3 بلاک شات بهترین بازیکن دانشگاه آزاد بود و صالح فروتن که مقابل تیم سابق خود دانشگاه قرار می گرفت با 15 امتیاز، 6 ریباند و 3 بلاک شات بهترین بازیکن تیمش بود.

محمد حسن زاده با 12 امتیاز و 9 ریباند در کنار محمد جمشیدی با 18 امتیاز و 7 ریباند بهترین های آماری دانشگاه بعد از توماس بودند و پتکوویچ یار خارجی افرا هم با 17 امتیاز،‌5 ریباند و 3 پاس گل بهترینهای تیمشان بودند.

نیم قهرمانی پتروشیمی

تیم پتروشیمی در تکرار دیدار فینال فصل قبل موفق به شکست 80 بر 68 مهرام شد و تعداد بردهای خود را با تیم صدر جدولی برابر کرد. پتروشیمی در این دیدار تغییری نداشت و با کامرانی، آفاق، اسپنسر، کاظمی و اسماعیلی مقابل مهرام قرار گرفت که اصلانی، داورپناه، اوجاقی،‌ ساهاکیان و نبی پور را در ترکیب اولیه به میدان فرستاد.

ارسلان کاظمی که در پایان بازی هم موثرترین بازیکن زمین بود شروع بسیار خوبی در بازی داشت و کار مهرام را در همان دقایق اول سخت کرد ارسلان ابتدا 5 امتیاز به دست آورد و بعد از 3 امتیازی حامد آفاق، 6 امتیاز دیگر هم به دست آورد تا پتروشیمی ظرف 5 دقیقه با نتیجه 12 بر 3 پیش بیافتد.

فوروارد پتروشیمی کار خود در کوارتر اول را با 12 امتیاز و 8 ریباند تمام کرد.

مهرامی ها هم در دو دقیقه آخر کوارتر از شوک خارج شده و اختلاف را به شش امتیاز رساندند تا کوارتر اول با نتیجه 22 بر 16 تمام شود.

ادامه کار با اسپنسر

ارسلان کاظمی بعد از شروع خوب خود در کوارتر دوم تنها دو امتیاز و 2 ریباند داشت اما اسپنسر بازیکن آمریکایی پترو 10 امتیاز پیاپی شامل دو پرتاب سه امتیازی به دست آورد. اسپنسر که بازی خوبی هم مقابل مهرام انجام داد به دلیل مشکلات خانوادگی در پایان نیم فصل از تیم ماهشهری جدا می شود، با توجه به این موضوع بین دو نیمه مسئولان پتروشیمی از این بازیکن تقدیر کردند.

بازیکن آمریکایی پتروشیمی در جریان سفر این تیم به تهران تاکید کرده بود که شاید بعد از برد دوباره مهرام، این دیدار برایش خاص شود.

برخورد بازیکنان دو تیم

رقابت مهرام و پتروشیمی در دو سال گذشته بدون برخورد نبوده و این بار نیز درگیری کوچکی در کوارتر دوم بازی شکل گرفت. در حالی که سعید داورپناه و مهدی اسماعیلی بر سر مالکیت توپ برخورد کوچکی داشتند، موسی نبی پور هم به حمایت از هم تیمی خود وارد شد و برخوردی با حامد آفاق داشت که در نهایت نبی پور و اسماعیلی در این صحنه تکنیکال دریافت کردند.

هر چند اختلاف دو تیم به ده امتیاز رسیده بود در دو دقیقه پایانی نیمه بازیکنان شوتزن مهرام اختلاف را کم کرده و چند خطا هم روی آنها صورت گرفت و در نهایت نیمه اول 45 بر 40 به سود پتروشیمی تمام شد.

نیمه آرام

اوشین ساهاکیان در ابتدای نیمه دوم با یک پرتاب سه امتیازی اختلاف را به دو امتیاز رساند و بعد از چند حمله، سه امتیازی فرید اصلانی مهرام را به یک امتیازی حریف نزدیک کرد هر چند در هیچ زمانی از بازی تیم تهرانی موفق به تساوی نتیجه یا پیش افتادن از میزبان نشد.

در حالی که پتروشیمی نیمکت پرتری نسبت به مهرام داشت اما بازیکنان اصلی در بیشتر دقایق بازی در زمین حضور داشتند و در تیم مهرام نیز تنها سجاد مشایخی و آرمان زنگنه از بین نیمکت نشینان دقایق زیادی بازی کردند.

پتروشیمی که در کوارتر سوم با نتیجه 17 بر 12 برنده شده بود در کوارتر پایانی حاشیه امنیت خوبی برای خود به وجود آورد و اختلاف را به ده امتیاز رساند. با برد 18 بر 13 این تیم در ده دقیقه آخر، بازی با نتیجه 80 بر 68 به نفع پتروشیمی تمام شد.

برترینها

ارسلان کاظمی با 19 امتیاز،‌18 ریباند و 3 بلاک شات موثرترین بازیکن این دیدار بود و البته 7 ترن اور ( توپ از دست رفته) هم داشت. حامد آفاق 14 امتیاز، 3 ریباد و 3 پاس؛ مهدی اسماعیلی 10 امتیاز، 9 ریباند و 3 بلاک شات و اسپنسر 21 امتیاز و 4 ریباند در این دیدار داشتند.

سعید داورپناه با 18 امتیاز،‌بهترین امتیازآور و اوشین ساهاکیان با 10 امتیازو 8 ریباند موثرترین بازیکن مهرام بودند.

فرید اصلانی هم 13 امتیاز، 3 ریباند و 3 پاس گل داشت و آرمان زنگنه 13 امتیاز و 8 ریباند به آن اضافه کرد.

پتروشیمی در مجموع بازی 46 ریباند مقابل 33 ریباند مهرام داشت.

تیم ماهشهری با وجود پیروزی در این دیدار هنوز هم به صدر جدول نرسیده و در صورت برد یا باخت مقابل ذوب آهن با توجه به پیروزی در دیدار مستقیم با مهرام به صدر جدول رده بندی می رسد و قهرمانی نیم فصل را به دست می آورد.

ارسال دیدگاه