دفعات بازدید: 955

تاریخ انتشار: 1392/10/15 - 13:04

نفتون صدرنشين لیگ را زمين‌گير كرد

 هفته اول از دور برگشت رقابت‌هاي فوتبال قهرماني ليگ‌برتر باشگاه‌هاي خوزستان با نتايج جالب توجهي همراه بود. به طور مثال استقلال‌رامهرمز صدرنشين در خانه به نفتون باخت. تيم احسان قاضي با اين پيروزي خود را به مدعيان چسباند. در ديگر نتايج غيرمنتظره كه به برتري تيم ميهمان انجاميد بازي جنوب سوسنگرد با مقاومت هويزه بود. مقاومت با به ثمر رساندن 3 گل در سوسنگرد به يك پيروزي ارزشمند دست يافت. پرسپوليس‌ويس با پيروزي مقابل شيبان، دربي شهرستان باوي را فتح كرد و با تفاضل گل كمتر نسبت به شاگردان محمود احمدي در استقلال‌رامهرمز، همچنان رده دوم را حفظ كرد. در اين روز هم شاهد خلق يك شگفتي بوديم كه طي آن آنزان قعرجدولي در ورزشگاه تختي سپاهان را از پيش‌رو برداشت و ضمن كسب پيروزي دربي حساس و جذاب ايذه را نيز برد.
البته تيم‌هاي مقاومت هويزه، ميلاد دزفول، آنزان ايذه و شيبان باوي بايد از هم اكنن تلاش كنند تا از دام سقوط رهايي يابند. اما نكته مهم و قابل تامل اين رقابت‌ها، امكانات بعضي تيم‌ها و مكان‌هاي برگزاري مسابقات اصلا زيبنده فوتبال استان زرخيز خوزستان نيست كه جا دارد مسوولان شهرستان‌ها و استان توجه بيشتري به تيم‌هاي شركت‌كننده در اين مسابقات داشته باشند و با اين تيم‌ها همكاري لازم را انجام دهند. در زير نگاهي اجمالي به بازي‌هاي انجام شده هفته چهاردهم خواهيم داشت.
*‌ استقلال رامهرمز صفر- نفتون مسجدسليمان 1
 گل: علي خدامرادي
نفتون براي اينكه در جمع مدعيان باقي بماند به امتيازات اين بازي نياز داشت و به همين خاطر بازي را بهتر آغاز كرد و روي برتري‌اش به گل هم رسيد تا برنده حساس‌ترين بازي هفته باشد؛ اما استقلالي‌ها كه در هفتكل از حريفان ميزباني مي‌كنند، براي جبران گل خورده و رسيدن به حداقل امتياز خود را به آب و آتش زدند اما قفل دروازه نارنجي‌پوشان مسجدسليماني باز نشد.
*‌ شاهين ماهشهر2- استقلال رامشير1
گل‌ها: مهران اميرسلامي و غلامرضا عتيقي(شاهين)، سعيد آلبوغبيش(استقلال)
استقلال رامشير در خانه حريف به ميدان رفت و ابتدا دروازه سفيدپوشان بندر را گشود و تا دقيقه 72 پيش بود؛ اما ميزبان نبض بازي را در اختيار گرفت و علاوه بر 2 گل، چند گل ديگر هم مي‌توانست بزند. استقلالي‌هاي رامشيري بعد از دريافت گل دوم به داور اعتراض كردند و مدعي شدند مهاجم شاهين در موقعيت آفسايد قرار داشت. در مجموع شاهين 35 دقيقه پاياني يك سروگردن بالاتر از ميهمان خود بود و به حق پيروز شد.
*‌ پرسپوليس‌ويس2- شيبان باوي صفر
گل‌ها: سيدمحمد نعمه و حسن حزباوي
در روزي كه سكوهاي ورزشگاه شهدا ويس تماشاگران زيادي را به خود ديد، پرسپوليس در همان ابتداي كار با 2 گلي كه به ثمر رساند كار ميهمان را تمام كرد. در ادامه عملكرد خوب خط دفاعي اين تيم باعث حفظ نتيجه شد تا شيبان دهمين شكست فصل را پذيرا شود. قرمزپوشان با هدايت ابراهيم اشكش با 27 امتياز و تفاضل گل كمتر در تعقيب صدرنشين هستند. شيبان نيز با 4 امتياز در قعر دست و پا مي‌زند.
*‌ سپاهان ايذه1- آنزان ايذه 2
گل‌ها: احمد عليرضايي(سپاهان)، يحيي رحماني و رشيد عزيزي(آنزان)
سپاهان در غياب 2 بازيكن كليدي‌اش(حافظ دانيالي و ستار باقري) پا به دربي ايذه گذاشت. با 2 گل شكست را به آغوش كشيد تا سپاهان در ديدار پربرخورد كه 2 اخراجي(سجاد فرهادي و ايرج كياني) هم داد، 3 امتياز شيرين را به همشهري‌اش تقديم كرد. آنزاني‌ها با اين برد با 11 امتياز همچنان در رده سيزدهم جدول باقي ماندند. به هر حال سپاهان در 15 دقيقه پاياني حملاتي روي دروازه آنزان تدارك ديد اما از اين حملات چيزي عايدش نشد.
*‌ ميلاد دزفول1- استقلال شوش1
گل‌ها: قاسم پيرسرانديب(ميلاد)، هادي حسن‌زاده(استقلال)
اين دو تيم در شرايطي به مصاف هم رفتند كه هر كدام در يك نيمه از بازي صاحب توپ و ميدان بودند. در نيمه اول استقلال توانست در دقيقه 2 برتري خود را بر حريف ديكته كند؛ اما در نيمه دوم اين ميلاد بود كه حملات زيادي روي دروازه ميهمان تدارك ديد و چندين موقعيت گلزني را از دست داد تا اينكه در آخرين ثانيه‌هاي بازي گل تساوي را زد تا زور دو تيم شمالي استان به هم نرسد، ضمن اينكه ميلاد از دقيقه 60 با اخراج‌ هادي تختايي 10 نفره به بازي ادامه داد.
*‌ پارسيان شوشتر2- استقلال شوشتر1
گل‌ها: اسدانصاري(2بار) (پارسيان)، فرجي (استقلال)
پارسيان همچون دور رفت، بازي را خوب شروع كرد و توانست در مقابل استقلال به برتري برسد. شاگردان حسين حسنكي در اين بازي تيم برتر ميدان بودند و چندين موقعيت خوب گلزني داشتند، البته استقلال نيز چشم به ضدحملات داشت و اتفاقا در اين زمينه هم خطرناك ظاهر شد. با اين حال اين تيم ميزبان (پارسيان) بود كه فاتح دربي شوشتر شد.
*‌ جنوب سوسنگرد1- مقاومت هويزه3
گل‌ها: حمزه سعيدي(جنوب)، حمزه ساهي و ايوب حيدري(2بار) (مقاومت)
تيم قعرنشين مقاومت با كسب پيروزي در سوسنگرد يكي از نتايج شگفتي‌ساز را به ثبت رساند. نيمه اول دو تيم بازي پاياپايي ارائه دادند، اما با شروع نيمه دوم مقاومت توفاني بازي كرد و با درخشش ايوب حيدري توانست قدر خود را به ميزبان كه از حمايت تماشاگران سود مي‌برد، تحميل كند و در نهايت 3بر1 صاحب 3 امتياز با ارزش شد.

ارسال دیدگاه