دفعات بازدید: 1,068

تاریخ انتشار: 1392/10/16 - 0:01

ارسلان کاظمی موثرترین بازیکن نیم فصل اول لقب گرفت

پتروشیمی بندرامام مهرام تهران لیگ برتر بسکتبال ایران

براساس آمار فدراسیون بسکتبال برترینهای نیم فصل اول سوپرلیگ از نظر تاثیرگذاری، امتیازآوری، پاس منجر به گل، بلاک شات، درصد پرتاب پنالتی و 3 امتیازی، ریباند و توپربایی معرفی شدند.

ارسلان، موثرترین بازیکن

ارسلان کاظمی بازیکن تیم پتروشیمی با میانگین 25.27 تاثیرگذاری در هر مسابقه به عنوان موثرترین بازیکن نیم فصل معرفی شد. محمد کنه، ابراهیم توماس، سعید داورپناه و اسلاوکو ورانز در رده های بعدی موثرترینهای لیگ قرار گرفتند.

لاشا و اسپنسر،‌بهترین امتیازآوران

بهترین امتیازآوران نیم فصل اول دو بازیکن خارجی تیم‌های جنوبی بودند. لاشا پارگالاوا بازیکن تیم بسکتبالاستقلال قشم با میانگین 22.8 امتیاز و دواریک اسپنسر بازیکن پتروشیمی با 22.6 امتیاز در هر مسابقه بهترین امتیازآوران نیم فصل بودند.

امیر صدیقی با میانگین 21.3 امتیاز، سعید داورپناه با 18 و ابراهیم توماس با 15.7 امتیاز در هر بازی در رده های بعدی امتیازآوری قرار گرفتند. 

اسپنسر بهترین شوتزن نیم فصل

هر چند اسپنسر در پایان نیم فصل اول از جمع ماهشهری ها جدا شد اما نام این بازیکن در لیست بهترینهای آماری باقی ماند. اسپنسر با 31 پرتاب موفق سه امتیازی و 44.9 درصد به عنوان بهترین شوتزن نیم فصل معرفی شد. سعید داورپناه در این لیست نیز با 40.9 درصد پرتاب سه امتیازی موفق حضور داشت و بهترین بازیکن ایرانی در پرتابهای 3 امتیازی به شمار می رفت.

وحید اسلامی با 37.7 درصد، جواد داوری با 37.5 درصد و آرن داودی با 33.5 درصد در رده های بعدی قرار دارند.

جواد داوری، بهترین پنالتی زن لیگ

جواد داوری کاپیتان فولاد ماهان با گل کردن 47 پرتاب از 58 پنالتی خود و با 81 درصد پرتاب پالتی موفق بهترین پنالتی زن نیم فصل اول بود.

امیر صدیقی با 79 درصد دومین پنالتی زن برتر لیگ به شمار می رفت و لاشا پارگالاوا تنها خارجی لیست برترین پرتاب کنندگان پنالتی با 80 پنالتی موفق و 72 درصد بود.

سینا هادیزاده و سعید داورپناه در رده های بعدی این لیست هستند.

ارسلان و کنه بهترین ریباندرها

ارسلان کاظمی بازیکن پتروشیمی بندرامام با 12.4 و محمد کنه بازیکن صنایع ماهشهر با 12.3 درصد ریباند در هر بازی به عنوان بهترین ریباندرهای نیم فصل اول معرفی شدند.

اسلاوکو ورانز، علیرضا هنردوست و ابراهیم توماس در رده های بعدی این شاخص آماری قرار دارند.

امیر امینی بهترین پاسور و توپربا

امیر امینی بازیکن صنایع در دو شاخص آماری پاس منجر به گل و توپربایی بهترین بازیکن نیم فصل اول بود.

امینی در هر دیدار میانگین 4.4 پاس گل داشت و مهدی کامرانی نیز با 4 پاس در هر بازی دومین پاسور برتر لیگ بود. رده های بعدی این شاخص به آرن داودی، فرید اصلانی و لوکا پتروویچ اختصاص دارد.

امیر امینی با 3 توپربایی در هر بازی، بهترین توپربای لیگ هم بود. بنی کوچویی، یعید داورپناه، آرن داودی و رسول مظفری در رده های بعدی این لیست هستند . 

بیشترین بلاک شات از ورانز 230 سانتی متری

اسلاوکو ورانز که بلتدقدترین بازیکن لیگ نیز به شمار می آید با میانگین 2.9 بلاک شات در هر بازی، بهترین آمار را در این زمینه دارد.

جابر روزبهانی دومین بازیکن بلند قد لیگ در رده دوم این جدول و ابراهیم توماس، صالح فروتن و علیرضا هنردوست در رده های بعدی قرار دارند. 

ارسال دیدگاه