دفعات بازدید: 290

تاریخ انتشار: 1392/11/12 - 23:38

گزارش هفته هجدهم ليگ‌برتر خوزستان

گزارش هفته هجدهم ليگ‌برتر خوزستان
گروه ورزشي: هفته هجدهم رقابت‌هاي ليگ برتر باشگاه‌هاي خوزستان با ستيز نزديك و تنگاتنگ تيم‌هاي حاضر به اوج خود رسيد و تيم‌هاي بالانشين جدول براي پيشي گرفتن از يكديگر و دستيابي به مقام قهرماني سايه به سايه در تعقيب يكديگر قرار دارند.اين هفته حوادث ريز و درشتي به وقوع پيوست و تيم‌هاي صدرجدولي به حريفان خود رحم نكردند. تيم‌هاي استقلال‌رامهرمز، نفتون مسجدسليمان و پرسپوليس‌ويس 3 مدعي قهرماني در چهاردهمين دوره ليگ‌برتر محسوب مي‌شوند. در زير نگاهي گذرا به بازي‌هاي انجام شده هفته هجدهم خواهيم داشت.
*‌ جنجال در MIS
بازي دو تيم نفتون و شيبان باوي همه چيز داشت. گل سالم، گل مشكوك به آفسايد، درگيري، فحاشي، جنجال، يك اخراجي، 10 اخطاري، ره‌آورد بازي صدرنشين با قعر نشين است.ديدار اين دو تيم با جنجال‌هايي كه تاكنون در ديدارهاي نفتون بي‌سابقه بود همراه شد. در دقيقه 4 اصابت توپ به دستان مدافع شيبان درون محوطه جريمه و ادامه بازي از سوي داور باعث خشم عده‌اي از تماشاگران طرفدار نفتون گرديد و متعاقب آن توپ برگشتي به گل تبديل شد و از اينجا باران اعتراض به سوي داور سرازير و تا پايان ديدار اين داستان ادامه داشت. شيبان در حالي بازي را واگذار كرد كه تا دقيقه 85، 3بر1 از حريف پيش بود. در دقايق پاياني با دريافت 3 گل بازي را واگذار كرد.
*‌ در حسرت پيروزي
ديدار دو تيم سپاهان ايذه و جنوب‌سوسنگرد كه به نوعي تقابل تيم‌هاي نهم و دهم جدول بود، نتيجه‌اي جز تساوي 1بر1 نداشت. سپاهان در دقيقه 85 با يك ضربه پنالتي از شكست خانگي گريخت. جنوبي‌ها بعد از اعلام پنالتي به نحوه تصميم داور اعتراض كردند.
*‌ برتري قاطعانه پارسيان
پارسيان در خانه به ديدار آنزان ايذه رفت و با پيروزي 3برصفر صاحب نهمين پيروزي و داراي 30 امتياز گرديد. داوري اين مسابقه با پارسانژاد بود و حاتميان و ساسان زكي‌پور او را در اين كار ياري نمودند.
*‌ استقلال باخت
تلاش‌هاي استقلال‌شوش براي تحميل شكست به تيم استقلال شوشتر نهايتا در دقيقه 75 جواب داد و يك بار ديگر اين تيم با گل رضا كاوندي به برتري رسيد و اين كافي بود تا سبب صعود به رده پنجم جدول شود.
*‌ آبي رامهرمز مي‌تازد
مقاومت با فوتبال تهاجمي كه به نمايش گذاشت، نيمه نخست را با برتري يك گل به رختكن رفت؛ اما با شروع نيمه دوم استقلال‌رامهرمز براي جبران گل‌هاي خورده تلاش زيادي داشت و صاحب چندين موقعيت خوب هم شد و رضا كمالي و طاهر غبيشاوي(2بار) توانستند قفل دروازه تيم ميهمان را باز كنند. استقلال با اين پيروزي همچنان به صدرنشيني‌اش تداوم بخشيد.
*‌ درخشش با 10 نفر
پرسپوليس ویس صاحب توپ و ميدان بود تا اينكه در دقيقه 20 توسط قاسم بريهي به گل رسيد. بعد از اين گل برتري پرسپوليس ادامه داشت تا اينكه در دقيقه 30 و با اخراج رضا شريفي، سنگربان پرسپوليس شرايط به سود شاهين تغيير كرد اما تيم مهمان نتوانست از حملات پراكنده خود سود ببرد و در نهايت اين بازي به سود ميزبان پايان يافت تا تيم ابراهيم اشكش همچنان در تعقيب تيم‌هاي اول و دوم باقي بماند.
*‌ جشنواره گل رامشيري‌ها
ميلاد دزفول كه هفته گذشته آنزان را شكست داده بود، در ديدار با استقلال رامشير به ادامه حفظ روند پيروزي‌هايش مي‌انديشید اما يك شكست سنگين و تلخ را تجربه كرد و 4 بار دروازه‌اش روي هجوم‌هاي بي‌امان تيم رامشيري فرو ريخت و آبي‌پوشان با اين پيروزي نشان دادند حرف هايي براي گفتن دارند. نتايج و اسامي گلزنان به شرح زیر است:
*‌ استقلال شوش1- استقلال شوشتر صفر
گل: رضا كاوندي
*‌ سپاهان ايذه 1- جنوب سوسنگرد1
گل‌ها: شاهرخ سلحشور(پنالتي) و ميثم ظهيراوي
*‌ نفتون مسجدسليمان 4- شيبان باوي 3
گل‌ها: محمدپورعباس، عبداله باورصاد، مصطفي شكري و موسي شهبازي(نفتون)، رستم سلامتي، حسن مياحي و عادل شاخي(شيبان)
*‌ پرسپوليس‌ويس 1- شاهين ماهشهر صفر
گل: قاسم بريهي
*‌ پارسيان شوشتر3- آنزان ايذه صفر
گل‌ها: نريمان رمضاني، بهنام بنيادزاده و حسن قنبري
*‌ ميلاد دزفول2- استقلال رامشير4
گل‌ها: مرتضي ميرزايي(2بار) (ميلاد)، سعيد خالدي، محمد حميد(2بار) و سجاد شريفي(استقلال)
*‌ استقلال رامهرمز3- مقاومت هويزه1
گل‌ها:طاهر غبيشاوي(2بار) و رضا كمالي(استقلال)، عقيل دغاغله(مقاومت)
بهترين‌هاي هفته
*‌ تيم هفته: استقلال رامشير
پيروزي 4بر2 برابر تيم دونده و پرجنب‌وجوش ميلاد دزفول كه با انجام يك بازي روان و منطقي به دست آمد باعث شد تا تيم استقلال را به عنوان تيم برتر هفته انتخاب كنيم. اين بهترين نمايش و پيروزي آبي‌پوشان در نيم‌فصل دوم بود.
*‌ مربي هفته: عبدي بهبهانيان(استقلال رامشير)
شاگردان او اين هفته شاهكار كردند و ميلاد را در ورزشگاه پر از تماشاگر شهيد مجديان دزفول شكست دادند. اين پيروزي ارزشمند سبب شد تا آبي‌پوشان پس از هفته‌ها خودي نشان دهند. بهبهانيان در اين بازي با تركيبي جوان پا به ميدان گذاشت و با تعويض‌هاي خود و شيوه نماسبي كه براي تيمش در نظر گرفته بود مصطفي كاظمي همتاي خود در ميلاد را مغلوب ساخت.
*‌ بازيكن هفته: سعيد خالدي(استقلال رامشير)
هافبك فيزيكي تيم استقلال در بازي حساس و نزديك با ميلاد دزفول عصاي دست مربيانش شد. او در رقم خوردن پيروزي استقلالي‌ها نقش مهمي داشت. حضور در صحنه‌ها، دوندگي بي‌امان و بازيسازي عالي در مركز ميدان شاخصه‌هاي خالدي در بازي با ميلاد بودند كه به كمك رامشيري‌ها آمد. خالدي ضمن به ثمر رساندن 2 گل پايه‌گذار 2 گل ديگر نيز بود.
*‌ داور هفته: جواد شرفي(پرسپوليس- شاهين)
اين داور جوان اما پرتجربه به خوبي از عهده قضاوت حساس و تماشايي پرسپوليس‌ويس با شاهين‌ماهشهر برآمد تا براي دومين مرتبه در اين فصل لقب داور برتر هفته را كسب كند. مازيار معتمدنيا و يوسف شهرياري كمك‌هاي شرفي بودند كه در قضاوت خوب او نقش ويژه‌اي داشتند.
*‌ كمك داور هفته: سعيد بوستاني(نفتون- شيبان)
هيچ گاه تحت تاثير ورزشگاه نفتون قرار نگرفت و بارها كمك حال داور شد. دقيقه 58 در حالي كه نفتون از حريف عقب بود، دروازه شيبان گشوده شد كه به درستي آفسايد اعلام كرد و اين تصميم صحيح بوستاني ستودني است.
*‌ بازي هفته: پرسپوليس‌ويس- شاهين ماهشهر
يك فوتبال تهاجمي با گلي كه زيبا در آن روئيد، باعث شد تا اين بازي را بازي برتر هفته معرفي كنيم. هر دو تيم با ارائه فوتبال تماشايي و رو به جلو و پرهيز از بازي تاخيري بر جذابيت‌هاي اين مسابقه افزودند و تماشاگران لذت بردند. پرسپوليس در شرايطي حريف بندرنشين خود را با شكست بدرقه كرد كه 60 دقيقه 10 نفره به بازي پرداخت.

ارسال دیدگاه