دفعات بازدید: 1,115

تاریخ انتشار: 1392/12/22 - 2:36

یاوری: می خواستند در زمین مهرام، نیمی از هزینه ها را ما بدهیم/ پتروشیمی بدون لابی گری قهرمان شد

شاپور یاوری ورزش پتروشیمی

تیم بسکتبال پتروشیمی بندرامام یک روز قبل از فینال غرب آسیا کنفرانسی خبری با حضور خبرنگاران تخصصی بسکتبال برگزار کرد. در این نشست یاوری مدیرعال باشگاه، سیاهپور سرپرست تیم بسکتبال، حاتمی سرمربی و مور مربی به همراه حامد سهراب نژاد کاپیتان تیم شرکت داشتند. 

شاپور یاوری در ابتدا به شروع کار ورزش پتروشیمی از اوایل دهه هشتاد اشاره کرد که از همان زمان به دو بخش ورزش همگانی و حرفه ای به صورت همزمان پرداخته شد و در راستای مسئولیتهای اجتماعی، آکادمی بسکتبال پتروشیمی هم برای پرورش استعدادهای ماهشهر از دو سال قبل شروع به کار کرد. ضمن اینکه سالنهای مختلفی به خصوص سالنهای اختصاصی بانوان نیز در منطقه احداث شد.  

هیچوقت دنبال حاشیه نبودیم 

یاوری بعد از اشاره به سالهای فعالیت پتروشیمی و حرکت از کوهپایه همگانی به قله های حرفه ای با این سوال مواجه شد که پتروشیمی در تمام سالهای فعالیت چه بازیکنی را از ماهشهر به قله رسانده است؟ و در پاسخ گفت: ما تنها 2 سال است که مدرسه بسکتبال تشکیل داده ایم و کارهای اساسی از ابتدا نبوده است. این ایراد همیشه به مجموعه وارد بود اما با رفع آن در حال حاضر شدیدا به دنبال استعدادیابی هستیم.  

وی ادامه داد: شرکت پتروشیمی که مدتی است به صورت نیمه خصوصی  اداره می شود هیج مسئولیت قانونی برای ورود به ورزش نداشت اما با حضورش به خوبی از بازیکنان ملی پوش حمایت می شود.
  
یاوری با تاکید بر اینکه ادعای حرفه ای بودن ندارند، اضافه کرد: ما هیچوقت هم دنبال حاشیه نبوده و چیزی نمی خواهیم. اگر پولی وجود دارد، خرج بازیکنان می کنیم. 

ابتدا اعلام آمادگی کردند، بعد به ما خبر دادند

مدیرعامل پتروشیمی در پاسخ به اینکه چرا مجموعه پتروشیمی که امکانات مناسبی هم دارد برای میزبانی های آسیایی پیشقدم نمی شود، گفت: قبلا در سال 1386 میزبان باشگاههای آسیا بودیم اما اینکه چرا امسال میزبان نشدیم به این خاطر بود که از طریق فراسیون به صورت تلفنی موضوع میزبانی مطرح شد، ما هم با توجه به اشغال بودن مجموعه هتلهای ماهشهر اعلام کردیم آمادگی میزبانی نداریم. البته بحث هیچوقت به صورت کتبی و رسمی از طرف فدراسیون مطرح نشد.  

وی افزود: ما به عنوان باشگاه پتروشیمی برای میزبانی اعلام آمادگی نکردیم اما فدراسیون بسکتبال به آسیا اعلام آمادگی کرد و بعد به ما خبر داد در حالی که باید از قبل با ما رایزنی می شد، مجموعه ما برای میزبانی آمادگی پیدا می کرد و بعد بحث میزبانی رسمی می شد. فدراسیون پیشنهاد دیگری هم داشت که نیمی از میزبانی را بپذیریم اما در شرایطی که حریف اصلی فینال ما تیم مهرام بود و تهران هم شهر این تیم است باید هزینه میزبانی را برای این تیم می پرداختیم، به همین دلیل هم گفتیم که تنها حاضریم در یک شهر بی طرف نیمی از هزینه ها را متقبل شویم که فدراسیون قبول نکرد. 

یاوری تاکید کرد: تمام هزینه های تیم ما از پرواز تا اقامت برعهده خودمان است چون به ما گفتند ایرانی هستید در حالی که در سال 86 ما تمام هزینه ها از پرواز چارتر تا اقامت تیمها را متقبل شدیم. البته مجموعه ما مشکلی با هزینه ها ندارد اما به هر حال رسم این نیست. ضمن اینکه از جهت اخلاقی هم برخی مسائل مثل پخش سرود قهرمانی یک تیم دیگر در زمان بازی تیم ما درست نیست. بازیکنان ما توجیه شده و کار خود را انجام می دهند اما اگر ما میزبان بودیم، چنین کاری را انجام نمی دادیم.  

بدون لابی قهرمان شدیم
 
بیشتر سوالات از مجموعه پتروشیمی را بحث هزینه ها و سرمایه گذاری این تیم در طول سال تشکیل می دهند،‌ مدیرعامل باشگاه در مورد رضایت از نتایج با توجه به سرمایه گذاریها توضیح داد: نسبت به سرمایه گذاری انجام شده، نتایج خوبی گرفتیم. سال قبل در شرایطی قهرمان لیگ شدیم که یک قهرمان واقعی و در داخل زمین بودیم. در این قهرمانی عوامل حاشیه ای و لابی گری دخیل نبود. امسال هم حاشیه ای نداریم و مجموعه، از مدیریت تا کادرفنی و بازیکنان اخلاق مدار هستند.  

وی تاکید کرد: اگر سال قبل تیم ذوب آهن هم با همان قدرت گذشته وارد لیگ می شد شاید رقابت قهرمانی از حالت قطبی خارج شده و حتی ذوب آهن به همراه پتروشیمی تا فینال می آمد. باز هم در صورت سرمایه گذاری تیمهای دیگر امکان تغییر این روند و اضافه شدن قدرتها به لیگ وجود دارد.

ارسال دیدگاه