دفعات بازدید: 1,014

تاریخ انتشار: 1393/02/02 - 3:31

مهرام و پتروشیمی به دردسر افتادند/ بازیهای فیزیکی در روز دوم

بس

 تیمهای بسکتبال دانشگاه آزاد و ذوب آهن در روز دوم مرحله نیمه نهایی مقابل مهرام و پتروشیمی جنگیدند و در نهایت با 3 و چهار امتیاز بازی را واگذار کردند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ شرایط دو تیم مهرام و پتروشیمی بندرامام در مرحله نیمه نهایی از یک سو و تیمهای دانشگاه آزاد و ذوب آهن از سوی دیگر شبیه هم بود. دو تیم اول هر دو بازی اول نیمه نهایی خود را با برد تمام کردند و برای صعود به فینال تنها یک برد دیگر در خانه حریف لازم دارند. 

دانشگاه آزاد و ذوب آهن هم در سوی دیگر بعد از شکست روز اول با تمام توان در بازی دوم حاضر شدند و نتیجه را نزدیک کردند اما هیچ کدام موفق به برد نشدند.  

هر دو بازی نیز فیزیکی و درگیرانه بود. 

باخت دانشگاه آزاد با 3 امتیاز 

تیمهای مهرام و دانشگاه آزاد شروع پر امتیازی در دیدار دوم نیمه نهایی نداشتند و با گذشت 8 دقیقه مجموع امتیازات بازی به 20 امتیاز هم نمی رسید. در نهایت مهرام با نتیجه 14 بر 7 برنده بازی شد.  

دانشگاه آزاد سه کوارتر بعدی را با اختلاف کم برد امادر پایان با سه امتیاز و نتیجه 78 بر 75 باخت. 

صمد نیکخواه و اوشین ساهاکیان هر دو با چهار خطایی شدن در دقایقی از نیمه دوم روی نیمکت نشستند و دانشگاه آزاد هم در کوارتر آخر ابتدا با نتیجه 59 – 59 بازی را مساوی کرد و بعد 62 بر 61 پیش افتاد. 

آنتونی گراندی و میثم میرزایی دو یار دانشگاه آزاد هم در کوارتر چهارم با پنج خطا از بازی بیرون رفتند. 

گراندی در مجموع بازی 13 امتیاز و 5 ریباند داشت. ابراهیم توماس با 25 امتیاز و 5 ریباند بهترین بازیکن دانشگاه بود و محمد جمشیدی هم 16 امتیاز به امتیازات تیمش اضافه کرد. 

حامد حدادی با 24 امتیاز، 12 ریباند و 4 بلاک شات بهترین بازیکن تیمش بود و صمد نیکخواه 24 امتیاز و 7 ریباند و اوشین ساهاکیان نیز 12 امتیاز و 7 ریباند داشتند. 

پتروشیمی همچنان بدون باخت پیش می رود 

تیم پتروشیمی که در هیچ کدام از بازیهای این فصل نباخته بود در دقیقه آخر بازی دوم اختلافی 2 امتیازی با حریف پیدا کرد که در صورت استفاد ذوب آهن از شوتهای راه دور خطرناک بود اما تیم ماهشهری با گرفتن چند خطا و گل کردن پنالتی ها در نهایت با نتیجه 79 بر 74 برنده شد. 

پتروشیمی از دقیقه سوم بازی ارسلان کاظمی را به خاطر مصدومیت مچ پا از دست داد و تاثیر بیرون رفتن این بازیکن هم در تیم دیده شد.  

در حالی که ذوب آهن تا دقیقه چهارم تنها 2 امتیاز مقابل 11 امتیاز پتروشیمی به دست آورده بود، 8 امتیاز پیاپی دو تیم را نزدیک کرد. 

دومین مصدوم پتروشیمی در یک کوارتر 

مهدی اسماعیلی بازیکن دیگر پتروشیمی هم در همین زمان از ناحیه بینی آسیب دید و همین دو مصدومیت باعث نارضایتی اعضای تیم پتروشیمی از نوع بازی حریف شد.  

حاتمی سرمربی پتروشیمی بعد از بازی گفت: تعداد مصدومیتها بالا است. اگر قرار بر مصدوم شدن دو یا سه بازیکن در هر بازی باشد به تدریج باید مربیان کمکی خود را به زمین بفرستم. این شکل بازی در شأن بازیکنان نیست. 

در نهایت کوارتر اول که بیشتر از حد معمول هم طول کشید 24 بر 17 به نفع پترو تمام شد اما در اواسط کوارتر دوم ذوب آهن به یک امتیازی پتروشیمی رسید و در 3 دقیقه پایانی نیمه برای اولین بار با نتیجه 35 بر 34 پیش افتاد هر چند نیمه اول هم 40 بر 39 به نفع پتروشیمی شد. 

باهران، موثرترین بازیکن نیمه اول 

علی باهران که امسال جور پست یک ذوب آهن را کشیده و از طرفی تمام صحبتهای تیم هم حول مشکل در این پست می چرخد موثرترین بازیکن آماری نیمه اول با 11 امتیاز و 3 ریباند بود. هر دو بازیکن خارجی پتروشیمی هم همین امتیاز را برای تیمشان به دست آوردند.  

برخلاف بازی روز قبل که کار تیم ذوب آهن از کوارتر سوم به بعد تقریبا تمام شد در این دیدار بازیکنان تیم اصفهانی با وجود بالا رفتن اختلاف در کوارتر سوم، دست از تلاش برنداشته و تا دو دقیقه آخر بار دیگر به یک امتیازی حریف رسیدند. 

در این میان یک بار هم بازی به خاطر اخطار به تماشاگران متوقف شد. 

روزبه ارغوان و اسلاوکو به ترتیب در این دقایق با 5 خطا از بازی خارج شدند. در این لحظات از یک طرف چند پنالتی مهدی اسماعیلی برای پتروشیمی گل نشد و از طرف دیگر چند شوت بازیکنان شوتزن ذوب آهن به گل نرسید و در نهایت پتروشیمی برنده بازی شد. 

بازیکنان ذوب آهن در یک صحنه ثانیه های آخر به اعلام خطایی به نفع حامد آفاق اعتراض داشتند که اختلاف 2 امتیازی را بالا برد. 

آمار بازی

در پایان بازی گیبسون با 22 امتیاز، 7 ریباند و 5 پاس گل بهترین بازیکن زمین بود. مهدی کامرانی 15 امتیاز و 6 ریباند؛ حامد آفاق 11 امتیاز و 5 توپربایی؛ سینانویچ 15 امتیاز و 9 ریباند و مسعود سلیمانی 14 امتیاز و 5 ریباند برای پتروشیمی داشتند. 

اسلاوکو با 20 امتیاز، 13 ریباند و 6 بلاک شات بهترین بازیکن ذوب آهن بود و علی باهران دومین بازیکن موثر با 13 امتیاز، 6 ریباند، 6 پاس گل و 5 توپربایی بود. رضا لطفی هم 14 امتیاز و 7 ریباند به دست آورد. 
 
حواشی مسابقات نیمه نهایی 

صمد نیکخواه بازیکن مهرام با میثم میرزایی بازیکن دانشگاه آزاد درگیری لفظی پیدا کردند و داوران نیز به آنها تذکر دادند. 

داوران هر دو بازی تهران و ماهشهر با اعتراضاتی از سوی هر دو طرف بازی مواجه شدند. 

بعد از دیدار مهرام و دانشگاه آزاد از میثم میرزایی و محسن مرادخانی بازیکنان دو طرف تست دوپینگ گرفته شد.  

امیرحسین صفرزاده داور دیدار پتروشیمی و ذوب آهن در کوارتر چهارم برای دقایقی بازی را متوقف کرد و با اشاره به اینکه تماشاگران آب دهان روی وی انداخته اند خواستار برخورد با تماشاگران شد. ماموران سالن بعد از این جریان تماشاگران را یک ردیف به بالا هدایت کردند تا کنار زمین خالی باشد و بعد از حدود 5 دقیقه بازی ادامه پیدا کرد. 

سیاهپور سرپرست تیم پتروشیمی بندرامام بعد از مسابقه تاکید داشت که صفرزاده در زمان این ماجرا پشت به تماشاگران داشت و اگر تماشاگری چنین حرکتی را انجام داده بود باید رو به پایین می ایستاد که چنین حرکتی مشاهده نشد. برخی نیز احتمال می دادند تماشاگران با بطری به زمین آب پاشیده باشند. 

ارسلان کاظمی که در دقیقه سوم بازی به خاطر پیچیدگی مچ پا از زمین خارج  شده بود تا پایان بازی با گذاشتن یخ روی پای خود از انتهای سالن به تماشای بازی می پرداخت. 

مهدی اسماعیلی دیگر بازیکن پتروشیمی نیز در برخوردی با مصدومیت از ناحیه بینی روبرو شد و بعد از بازگشت به زمین نیز آثار خونریزی بینی وی روی لباسش مشخص بود. اسماعیلی با بینی بانداژ شده به بازی ادامه داد. 

ارسال دیدگاه