دفعات بازدید: 861

تاریخ انتشار: 1393/02/15 - 19:30

اولین شکست فصل پتروشیمی بندرامام / پتروشیمی 2 – مهرام یک

بسکتبال ماهشهر

تیم پتروشیمی بندرامام برای اولین بار در فصل جاری سوپرلیگ بسکتبال شکست خورد و با پیروزی مهرام، سری فینال 2 بر یک به سود پتروشیمی ماند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ سومین دیدار فینال سوپرلیگ بسکتبال به میزبانی مهرام در سالن آزادی تهران برگزار شد.

فرید اصلانی،‌ محمد اوجاقی، صمد نیکخواه، اوشین ساهاکیان و حامد حدادی ترکیب اولیه مهرام و مهدی کامرانی، حامد آفاق، گیبسون، ارسلان کاظمی و سینانویچ ترکیب اولیه پتروشیمی را تشکیل می دادند.

حدادی و آفاق شروع کننده آتش بازی فینال

حامد حدادی با دو امتیاز زیر حلقه و حامد آفاق با یک پرتاب سه امتیازی اولین امتیازآوران دقیقه اول بودند.

حدادی در شروع بازی هر دو سوی میدان را در اختیار داشت. بعد از چهار دقیقه برتری مهرام، ارسلان کاظمی که در بازیهای مقابل مهرام از غرب آسیا به بعد تاثیرگذاری یک ستاره را نداشت با یک اسلم دانک بازی را 7-7 مساوی کرد اما تلاشهای مهرامی ها تا پایان کوارتر جواب داد و کوارتر اول با نتیجه 18 بر 15 به نفع مهرام تمام شد.

حامد آفاق بهترین بازیکن پتروشیمی در این کوارتر بود. آفاق و صمد نیکخواه مامور مهار یکدیگر در دو سوی زمین بودند و با تمام توان به دفاع هم می پرداختند. این دفاع گاهی از حالت عادی هم خارج شده و فیزیکی می شد! حامد حدادی نیز بهترین بازیکن مهرام در کوارتر اول بود.

شروع حاشیه

در شروع کوارتر دوم برخوردی بین فرید اصلانی و گیبسون پیش آمد که بازیکنان مهرام هم به حمایت از اصلانی به سوی داور و گیبسون آمدند. صمد نیکخواه تا چند دقیقه با داور بحث داشت که چرا خطای گیبسون به خاطر برخورد با اصلانی گرفته نمی شود. داوران خطایی در این صحنه اعلام نکردند.

گویا ابتدا اصلانی و بعد گیبسون با مشت به هم زده بودند.

سعید داورپناه و اوشین ساهاکیان تا اواسط کوارتر دوم بازی سه خطایی شدند و به روی نیمکت نشستند. سینانویچ نیز در طرف پتروشیمی سه خطایی شد.

مهرامی ها تا اواسط کوارتر اختلافی 10 امتیازی با پتروشیمی ایجاد کردند.

گیبسون برای دقایقی بسیار خوب دفاع شده بود اما با گرفتن چند خطا در اواسط کوارتر، اختلاف را به پنج امتیاز رساند. اعضای تیم مهرام در این دقایق از سوتهای داوران ناراضی بودند و اعتقاد داشتند بازیکنان تنها به دفاع می پردازند اما خطای آنها گرفته می شود.

مهدی کامرانی در نیمه دوم کوارتر بسیار موثر عمل کرد. کامرانی علاوه بر پرتابهای سه امتیازی چند خطا هم از بازیکنان مهرام گرفت.

مهرامی ها که موفق به حفظ برتری خود تا دو دقیقه آخر نیمه شده بودند در این دقیقه مجبور به نشاندن اوشین ساهاکیان به روی نیمکت با چهارمین خطا شدند. هر چند خطاهای چند بازیکن این تیم بالا رفته بود اما بازیکنان اصلی به جز اوشین کم خطا بودند.

نیمه اول بازی با نتیجه 48 بر 39 به نفع مهرام تمام شد. گل آخر نیمه موسی نبی پور به خاطر تخلف رانینگ این بازیکن قبول نشد.

خطاهای بالا در شروع نیمه دوم

گیبسون در شروع نیمه دوم باز هم حرکات بازیهای قبلی خود را شروع کرد. محمد اوجاقی بازیکن مهرام که از ابتدای مسابقه با فاصله چند سانتی متر گیبسون را رها نمی کرد در چند دقیقه سه خطا روی این بازیکن مرتکب شد. مهدی کامرانی در تیم پتروشیمی هم مقابل صمد همین شرایط را پیدا کرد و ارسلان کاظمی نفر بعدی بود که با خطای سوم مواجه شد.

مهرام تا 5 دقیقه اختلاف را از ده امتیاز هم بالاتر برد.

سوتهای داوران که در نیمه اول بیشتر روی بازیکنان مهرام می چرخید در نیمه دوم بیشتر مقابل بازیکنان پتروشیمی اعلام شد. سینانویچ اولین خروجی بازی با پنج خطا بود. تیم پتروشیمی در این دقایق به نوعی باخت را هم پذیرفته بود.

صمد نیکخواه نیز در اواخر کوارتر سوم با چهارمین خطا مواجه شد.

مهرام کوارتر سوم را با نتیجه 19 بر 12 برد.

توقف 40 دقیقه ای

پیش از شروع کوارتر چهارم بازی برای 40 دقیقه به خاطر دعوای تماشاگران تهرانی و ماهشهری متوقف شد و هر چند ابتدا قرار بر رسیدن انتظامات برای شروع بازی بود اما در نهایت با قول طرفین برای آرامش، مسابقه از سر گرفته شد.

مهدی کامرانی دو دقیقه بعد از شروع بازی با پنج خطا از بازی خارج شد.

مهرامی ها در دقایق باقی مانده بازی را کنترل کردند. فرید اصلانی هم در سه دقیقه آخر از تیم مهرام با 5 خطا از زمین بیرون رفت.

ارسلان کاظمی، سعید داورپناه و اوشین ساهاکیان نیز تا پایان کوارتر 5 خطایی شدند تا تابلوی خطاها کاملا رنگی شود.

پتروشیمی در کوارتر چهارم با برد 27 بر 18 تیم برتر میدان بود اما در نهایت با نتیجه 85 بر 78 شکست خورد.

ارسال دیدگاه