دفعات بازدید: 2,890

تاریخ انتشار: 1393/02/19 - 23:12

پتروشیمی، قهرمان لیگ برتر بسکتبال ایران شد

تیم بسکتبال پتروشیمی قهرمان لیگ برتر بسکتبال کشور شد.

پنجمین دیدار از فینال لیگ برتر بسکتبال بین دو تیم پتروشیمی و مهرام در سالن اندیشه ماهشهر برگزار شد که در این مسابقه پتروشیمی با نتیجه 110 بر 106 میهمانش را شکست داد و به چهارمین بردش در فینال رسید و قهرمان شد.

پتروشیمی با ترکیب جاناتان گیبسون، مهدی کامرانی، حامد آفاق، ارسلان کاظمی و سینالوویچ وارد میدان شد و در طرف مقابل فرید اصلانی، سعید داورپناه، صمد نیکخواه بهرامی، اوشین ساهاکیان و حامد حدادی پنج نفر اصلی مهرام را تشکیل می‌دادند.

این مسابقه بدون حضور تماشاگران ماهشهری برگزار شد البته تعدادی از مسوولان باشگاه از نزدیک این دیدار را تماشا می‌کردند.

شاپور یاوری پتروشیمی بندرامام

کوارتر نخست: آغاز خوب مهرام

کوارتر نخست مسابقه با امتیاز آوری حامد حدادی برای مهرام آغاز شد. در ادامه شاگردان هاشمی با درخشش صمد نیکخواه بهرامی امتیازآوری آوردند و شش بر صفر از میزبان خود پیش افتادند. در ادامه ارسلان کاظمی و جانتان گیبسون فاصله را کاهش دادند اما دوباره این مهرام بود توانست با درخشش کاپیتان خود، فاصله امتیازی را افزایش دهد. 5 دقیقه از کوارتر نخست گذشته بود که مهرام 13 بر 7 پیش بود. اسلمدانک حامد حدادی نیز وارد سبد شد تا او برای حریف صربستانی خود خط و نشان بکشد.

دقایقی پایانی کوارتر نخست ماهشهری با نفوذهای جاناتان گیبسون آمریکایی و ریباندهای ارسلان کاظمی فاصله را کاهش دادند. سه خطا شدن صمد نیکخواه بهرامی نیز فرصتی برای میزبان بود تا بتواند امتیازآوری کند.

ثانیه پایانی کوارتر نخست با عملکرد پایاپای دو تیم ادامه پیدا کرد و پتروشیمی با درخشش بازیکنان زیرسبدش فاصله را به 8 رساند و در نهایت کوارتر اول را 28 بر 20 به میهمان خود واگذار کرد.

حامد حدادی

کوارتر دوم: اشتباه بد ارسلان کاظمی

در کوارتر دوم پتروشیمی به خود آمد و توانست با شوت‌های پیرامونی فاصله را کاهش دهد. موتور گلزنی گیبسون آمریکایی روشن شده بود و این بازیکن فاصله را به دو امتیاز رساند. دو پرتاب سه امتیازی پیاپی او روند بازی را به سود پتروشیمی تغییر داد اما یک اتفاق عجیب دوباره روند بازی را عوض کرد. در حالی که ارسلان کاظمی زیر حلقه نفوذ کرده بود تا بازی را به تساوی بکشاند، در این امر ناموفق بود و در ادامه مرتکب تکنیکال فول شد تا دو پرتاب و مالکیت توپ به مهرام برسد. در ادامه در طرف مقابل صمد دوباره نفوذهایش را آغاز کرد تا مهرام بتواند با استفاده از شوت‌های او و عملکرد حامد حدادی در زیر سبد توپ و میدان را در اختیار بگیرد و اجازه کار به میزبان ندهد. در حالی که نتیجه بازی به 30 بر 28 رسیده بود، مهرام 21 امتیاز آورد و در این فاصله تیم میزبان تنها دو امتیاز به دست آورد. سه خطا شدن مهدی کامرانی، حامد آفاق و سینانوویچ نیز باعث شد تا مهرام شرایط بهتری به دست آورد و به خوبی امتیازآوری کند و در کوارتر دوم 29 بر 20 میزبانش را شکست دهد. نیمه نخست بازی نیز 57 بر 40 به پایان رسید.

شوت سه امتیازی حامد حدادی که در ثانیه‌های پایانی وارد سبد پتروشیمی شد، از نکات قابل توجه کوارتر دوم بود.

پترو ماهشهر

کوارتر سوم: بازگشت طوفانی پتروشیمی

کوارتر سوم تا دو دقیقه نخست خود امتیازی نداشت. تا اینکه ارسلان کاظمی توانست دو امتیاز برای پتروشیمی به دست بیاورد. میزان این کوارتر را بهتر آغاز کرد و با کار دفاعی منسجم در حمله نیز موفق بود.

در طرف مقابل مهرام نمی‌توانست برنامه‌های خود را در زمین عملی کند و تا چهار دقیقه بدون امتیاز پیش می‌رفت. پتروشیمی با دفاع خوب فاصله امتیازی را کاهش می‌داد و مهرام نمی‌توانست حریفش را کنترل کند تا جایی که کادرفنی میهمان وقت استراحت گرفت. در وقت استراحت بود که یکی از بلندگوهای سالن صدای ناخراشی از خود در آورد و همین امر صمد نیکخواه بهرامی را ناراحت کرد و او نیز سیم‌های بلندگو را قطع کرد. این حرکت کاپیتان مهرام با اعتراض نیمکت پتروشیمی همراه بود.

با بازگشت دو تیم به میدان، باز هم پتروشیمی تیم برتر بود و امتیازآوری می‌کرد. چهار دقیقه از کوارتر نخست می‌گشت پتروشیمی 11 بر صفر از میهمانش پیش بود تا اینکه سجاد مشایخی نخستین امتیاز را برای مهرام به دست آورد.

در ادامه مهرام با درخشش صمد نیکخواه بهرامی و حامد حدادی به بازی برگشت و دوباره فاصله امتیازی را به سود خود افزایش داد.

چهار خطا شدن مهدی کامرانی و سینالوویچ فرصتی برای شاگردان هاشمی بود تا بتوانند حاشیه امنیتی خوبی برای خود به دست بیاورند، اما دفاع نفر به نفر پتروشیمی کار را برای مهرام دشوار کرد و اجازه کار به میهمان نداد.

در دقایق پایانی کوارتر سوم، چهار خطا شدن فرید اصلانی فرصتی خوب به شاگردان مهران حاتمی داد تا فاصله امتیازی را کاهش دهد که آنها در این امر موفق بودند و توانستند نتیجه بازی را 71 بر 71 برابر کنند.

کوارتر سوم این مسابقه با نتیجه 31 بر 14 به سود پتروشیمی به پایان رسید.

پترو بسکتبال ایران

کوارتر چهارم: همه چیز مساوی

کوارتر چهارم مسابقه در حالی آغاز شد که ماموران انتظامی سالن با اعتراض مهرامی‌ها، اندک تماشاگران حاضر در سالن اندیشه را از سالن خارج کردند.

مهرام نخستین امتیاز این کوارتر را کسب کرد اما در ادامه این پتروشیمی بود که با روشن شدن موتور گلزنی جاناتان گیبسون از مهرام پیشی گرفت.

پتروشیمی در ابتدای این کوارتر دفاع منسجم‌تری از خود به نمایش گذاشت اما با پنج خطا شدن مهدی کامرانی و خروج او از زمین، مهرام توپ و میدان را در اختیار گرفت و توانست اختلاف را کاهش دهد.

درخشش صمدنیکخواه بهرامی، ریباندهای حامد حدادی جواب داد و مهرام در دو دقیقه پایانی توانست از میزبانش پیشی بگیرد.

دو تیم در دو دقیقه پایانی پایاپای پیش رفتند و از موقعیت‌هایشان استفاده کردند. در یک طرف جانتان گیبسون امتیاز کسب کرد و در یک طرف صمد نیکخواه بهرامی.

یک دقیقه به پایان بازی مانده بود که فرید اصلانی با یک پرتاب سه امتیازی بازی را 91 به 89 به سود مهرام کرد و در طرف مقابل پتروشیمی موقعیت خود را از دست داد تا در ثانیه‌های پایانی مهرام از حریفش پیش باشد اما در حالی که 24 ثانیه به پایان بازی مانده بود، توپ ربایی حامد آفاق از صمد نیکخواه بهرامی موقعیتی ایجاد کرد تا کار 91 بر 91 برابر شود.

ثانیه‌های پایانی بازی همانند دیدار چهارم حساس بود و در حالی که 2 ثانیه به پایان بازی مانده بود نفوذ صمد نیکخواه بهرامی بی نتیجه ماند تا نتیجه 91 بر 91 باقی بماند و این مسابقه در وقت قانونی برابر شود. دو تیم در کوارتر چهارم 20 بر 20 مساوی شدند و کار به وقت اضافه رفت.

در وقت اضافه دو تیم در دقایق اولیه امتیازی نگرفتند، اما امتیازآوری دو تیم آغاز شد و کار مساوی پیش می‌رفت. تا این که حامد حدادی پرتاب‌هایش را از دست داد و پتروشیمی 4 امتیاز جلو افتاد. در حالی که 28 ثانیه به پایان وقت اضافی مانده بود مهرام توسط حامد حدادی صاحب دو پرتاب شد و هر دو پرتاب را گل کرد تا تیم تهرانی همچنان امیدوار بماند.

خطای غیرورزشی از صمد نیکخواه بهرامی کار را برای مهرام تمام کرد و پتروشیمی 110 بر 106 حریفش را شکست داد.

بندرامام بسکتبال

دیدگاه کاربران

نظرات در انتظار تایید: 1

کل نظرات :3

  • حياتي

    تاریخ : ۲۰ - اردیبهشت - ۱۳۹۳

    باسلام
    قهرمانيتون مبارك
    دمتون گرم گل كاشتين مردان بسكتبال .
    از طرف برنامه ريزي فرآورش


  • طراحی سایت عکاسی

    تاریخ : ۲۰ - اردیبهشت - ۱۳۹۳

    بسیار عالی بود.ممنون از مطالب خوبتان


  • مهدی امیری فر خادم ورزشکاران عزیز

    تاریخ : ۲۰ - اردیبهشت - ۱۳۹۳

    باسلام
    قهرمانیتون مبارک
    گل کاشتین مردان بسکتبال .
    از طرف کمیسیون ورزش شورای اسلامی شهر چمران


ارسال دیدگاه