دفعات بازدید: 1,222

تاریخ انتشار: 1393/03/07 - 12:23

پیمان حسنی: شخصیت قهرمانی داشتیم/تعداد تیم‌ها کم بود

پیمان حسنی

سرمربی تیم تنیس‌روی‌میز پتروشیمی بندرامام، برنامه‌ریزی، همدلی و حمایت مسوولان پتروشیمی بندرامام را از عوامل قهرمانی‌ اين تيم در ليگ برتر كشور دانست.

پیمان حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) -منطقه خوزستان- پس از قهرمانی تیمش در بیست‌ودومین دوره مسابقات لیگ برتر كشور اظهار‌كرد: از ابتدا هدف‌مان این بود که بدون باخت قهرمان شویم كه به همين صورت هم شد و به اين هدف رسیدیم. در دور مقدماتی علی‌رغم این‌که بازی‌های خوبي انجام دادیم اما شانس با ما یار نبود ولی در پلی‌آف نتایج را جبران کردیم. برنامه‌ریزی دقیق و اردوهایی که پشت سر گذاشتیم و همچنين همدلی بازيكنانم و حمایت مسوولان پتروشیمی بندرامام در آمادگی تیم تاثیر به‌سزایی داشت.

وي به تاریخچه حضور تیم پتروشیمی در لیگ تنیس‌روی‌میز اشاره‌كرد و گفت: سابقه حضور پتروشیمی در لیگ تنیس‌روی‌میز 21 سال است و شاید پس از برخی تیم‌های فوتبال، پرسابقه‌ترین تیم ورزشی ایران باشد. البته سال‌های 72 تا 74 با نام پتروشیمی رازی و سال 75 با نام عملیات غیرصنعتی پتروشیمی ماهشهر در لیگ حضور داشتیم و از سال 76 تاکنون در 17 دوره رقابت‌های لیگ کشور با حمایت‌های خوب مسوولان پتروشیمی بندرامام شرکت کرده‌ایم.

سرمربی تیم تنیس‌روی‌میز پتروشیمی بندرامام در ادامه درباره عملکرد بازیکنان تیمش گفت: از نفرات تیمم رضایت کامل دارم، هر کدام از آن‌ها در هر مسابقه ماموریتی جداگانه برای موفقیت تیم داشتند که به خوبی از عهده آن برآمدند هر چند شاید در برخی از بازی‌ها شكست خوردند ولی نتیجه دلخواه را گرفتیم. برای قهرمانی، بازیکنان تیمم سختی‌های زیادی را تحمل کردند که از همه آن‌ها تشکر می کنم. البته نمی‌توان نقش حیدری، سرپرست و فرهادی، مدیرفنی تیم را در اين موفقیت نادیده گرفت.

وی درباره ديدار فینال تیمش با دانشگاه آزاد اظهار داشت: تیم دانشگاه آزاد تیم خوبی بود ولی به نظر من پتروشیمی نوری عسلویه بهتر بود، چرا که سخت‌ترین تیم برای ما بود. دانشگاه آزاد تیم کاملی را در اختیار نداشت و به همین دلیل ما مقابل آن‌ها با اطمینان بیشتری بازی می کردیم. در هر دو بازی مرحله گروهی با این تیم، 5 – 3 و در بازی فینال 5 – 4 پیش بودیم که مسابقه مان مساوی شد، یعنی ما در هر سه مسابقه شایسته پیروزی 6 بر 2 یا 3 مقابل این تیم بوديم که این مهم در بازی رفت فینال اتفاق افتاد و با برد 6 بر 2 در بازی رفت، بیشترین راه قهرمانی‌مان را طی کردیم. در مسابقه برگشت فینال سخت‌ترین ماموریت را به فرقدانی و اخلاق‌پسند سپردم که هر دو به خوبی از عهده آن برآمدند. اخلاق‌پسند دو پیروزی ارزشمند کسب کرد و محمد فرقدانی نیز با یک برد و بازی خوب خود مقابل نیما عالمیان، نفر اول تیم دانشگاه آزاد که 7 – 3 در گیم پنجم پیش بود ولی در نهایت بازی را واگذار کرد، ماموریت خود را به خوبی انجام دادند. البته محمدعلی روئین‌تن، چهره جوان تیم ما نیز در طول فصل بازی های خوبی انجام داد ولی او در مرحله پلی‌آف برای پتروشیمی یک بازیکن استثنایی بود.

ريیس کمیته مربیان فدراسیون تنیس روی میز از شرایط لیگ برتر و تفاوتش با سال های دیگر گفت: فصل 92 – 93 لیگ برتر برای نخستین بار فینال داشت و مرحله پلی‌آف، به حساسیت مسابقات افزود ولی تعداد تیم ها کم بود که فدراسیون بایستی برای ورود تیم های جدید اقدام کند، هر چند که تمام بازیکنان برتر تیم ها در میدان حاضر بودند. تقسیم‌بندی بازیکنان، تاثیرگذاری کمتر بازیکنانی همچون نوشاد و نیما عالمیان در پیروزی تیم‌شان و حضور یک بازیکن خارجی فقط در بازی های انفرادی، باعث رقابت سخت تیم ها برای قهرمانی شد که حتی با پایان مرحله گروهی نیز مشخص نبود چه تیمي قهرمان لیگ برتر می‌شود که این موضوع حساسیت مسابقات پلی‌آف را دوچندان کرد. به عنوان مثال اگر نوشاد عالمیان سال های گذشته 50 درصد در پیروزی تیمش نقش داشت، در این فصل به 35 درصد رسید و نقش بقیه بازیکنان پر رنگ تر شد. پس از پایان مرحله مقدماتی برخی‌ها گفتند برای اولین بار تیمی با در اختیار نداشتن نوشاد عالمیان قهرمان شد که این درست نیست، نوشاد همیشه کمک نیما برادرش در سال های گذشته بود، اگر در سال های گذشته نیز این دو بازیکن در دو تیم حضور داشتند مشخص نبود که چه تیمی قهرمان خواهد شد. به هر حال به نظرم برگزاری پلی‌آف خوب و مثبت بود و اگر تیم ها به هفت، هشت تیم برسند و تعداد بازیکنان هر تیم نیز کم شود، فکر می کنم سال آینده لیگی با کیفیت تر و سخت تر داشته باشیم.

عضو کمیته فنی فدراسیون با بيان اين‌كه تيمش شخصیت قهرمانی را داشته است، درباره تاثیر حضور پتروشیمی در کمک به تیم‌ملی گفت: قطعا حضور باشگاهی مثل پتروشیمی بندرامام کمک زیادی به تیم ملی می کند؛ حمایت مالی، تمرینات منظم و با برنامه و در اختیار گذاشتن امکانات، بازیکنان را برای حضور در عرصه های بین المللی آماده تر می کند. طی چند سال گذشته بازیکنانی داشتیم که با حضور در تیم پتروشیمی به عضویت تیم‌ملی نیز درآمدند و این نشان از برنامه ریزی منسجم باشگاه است.

وي در ادامه درخصوص عوامل موفقیت تیمش بيان كرد: برنامه ریزی دقیق، حمایت مسوولان پتروشیمی بندرامام و همدلی اعضاي تيم، دلایل اصلی موفقیت ما در لیگ برتر بود. پتروشیمی بندرامام پر سابقه ترین و پر افتخارترین تیم تنیس روی میز در کشور محسوب می شود که در 10 دوره گذشته لیگ صاحب پنج عنوان قهرمانی، سه نایب قهرمانی و دو مقام سومی شده است، ضمن اینکه در سال 84 مقام قهرمانی و در سال 91 نیز عنوان سومی مسابقات جام بین‌المللی فجر را نیز در کارنامه خود دارد. در این جا از حمایت‌های آقایان امیری، مدیرعامل پتروشیمی بندرامام، یاوری، ريیس شورای ورزش شركت پتروشيمي بندرامام، مرمزی‌زاده و سیاهپور تشکر و قدردانی مي‌کنم.

حسني در پايان عنوان كرد: ما روز 5 خرداد قهرمان شدیم. این روز به نام زادگاهم مسجدسلیمان نام‌گذاری شده است، به دلیل اینکه اولین چاه نفت خاورمیانه در این روز کشف شد که از این بابت خیلی خوشحالم ولی این قهرمانی را به مناسبت سوم خرداد، روز آزادسازی خرمشهر به شهدای عملیات بیت‌المقدس تقدیم می‌کنم.

ارسال دیدگاه