دفعات بازدید: 73

تاریخ انتشار: 1393/05/07 - 13:55

صد شکر که این آمد و صد حیف که آن رفت

eid

عید رمضان آمد و ماه رمضان رفت، صد شکر که این آمد و صد حیف که آن رفت؛ امروز عید سعید فطر و پایان یک ماه عبادت و بندگی خالصانه است.
این یک ماه فقط 30 روز گرسنگی و تشنگی کشیدن نبود که یک ماه میهمانی ایزد منان و پرودگار مهربانی بود که همیشه بهترین ها را برای بندگانش خواسته و به وسیله اولیا و انبیاء الهی ما را به راه راست رهنمون ساخته است.

در روایات معصومین(ع) بارها به این اشاره شده که هر روز که در آن نافرمانی و گناهی نشود عید است اما عید سعید فطر ورای تمام عبودیت و بندگی خالصانه خداوند یکی از بهترین اعیاد مسلمانان است که همواره بر اهمیت آن تاکید شده است.

در این یک ماه هر کسی به اندازه توانی که داشت روزه گرفت، عبادت کرد و در آیین های این ماه مبارک شرکت داشت چه کوچکترها و چه بزرگترها.

چه دختر 9 ساله ای که تازه به سن تکلیف رسیده و نخستین بهار تکلیفش را با عید فطر آغاز می کند و چه آنهایی که دهه ها از عمرشان گذشته و حتی پیرمردها و پیرزن ها؛ هر کس به اندازه ای که توانست.

مردم خوزستان هم با وجود گرمای طاقت فرسا سختی ها و مشقات را تحمل کردند و روزه گرفتند و در مبارکی و گرامیداشت عید رمضان این روز را با دعای ندبه آغاز کردند و با شرکت در خطبه های نماز جمعه آداب این روز را کامل کردند.

یک کارشناس مسایل مذهبی و عقیدتی به خبرنگار ایرنا گفت: حلول عید سعید فطر فرصت بسیار مناسبت و مغتنم و مبارکی است به این دلیل که این عید عید اخلاص و بندگی است و در حقیقت شادمانی این عید شادمانی انجام وظیفه و عبور از یک فضا و دالان معنوی محسوب می شود.

حجت الاسلام ˈسیدمحسن شفیعیˈ افزود: ماه رمضان یک موقعیت بسیار مغتنم و استثنایی الهی بود که خداوند توفیق داد آن را درک کردیم و در واقع میهمان میزبان کریمی بودیم که با شایستگی ما را در این ضیافت مورد تکریم قرار داد.

وی با اشاره به آیات و روایات و احادیث در رابطه با عید سعید فطر گفت: این عید از اعیاد ارزشمند و هم مسلمانان بوده و همه ساله در بزرگداشت چنین عیدی آیین های مختلفی برگزار می شود.

امروز عید سعید فطر است و در شهرهای خوزستان مردم طبق سنتی دیرینه با استحمام و پوشیدن بهترین لباس های خود به سوی مصلای ها برای اقامه نماز این عید بزرگ شتافتند.

امروز عطر خوش بوی عید فطر از درگاه ملکوتی رمضان استشمام شد و مردم استان خوزستان برای یک ماه بندگی و عبودیت خدا جشن گرفتند به دید و بازدید اقوام وبزرگان می روند و طاعات و عبادت یکدیگر را به هم قبول و تبریک می گویند.

عید سعید فطر بر همه مبارک باد

ارسال دیدگاه