دفعات بازدید: 1,021

تاریخ انتشار: 1393/07/20 - 19:08

ليگ‌برتر خوزستان در هفته سوم

قدرت‌نمايي شهباز، آتش‌بازي پرسپوليس

گروه ورزشي: هفته سوم ليگ‌برتر خوزستان در حالي با برگزاري هفت ديدار پايان يافت كه جنوب‌باغملك با كسب سومين پيروزي پياپي در صدر جدول قرار گرفت. ضمن اينكه نمايندگان شادگان ديدارهاي پرملي را پشت سرگذاشتند.

در اين هفته از رقابت‌ها 24 گل به ثمر رسيد كه اين تعداد گل به نسبت هفته گذشته 1.2درصد و به نسبت هفته اول 1.4درصد رشد داشته است و بيانگر فوتبال هجومي و رو به جلو تيم‌هاي ليگ‌برتري است. در باغملك، جنوب اين شهر با گلي كه در دقيقه 80 كه از روي نقطه پنالتي به ثمر رسيد تك و تنها در صدر جدول رده‌بندي رقابت‌ها قرار گرفت. جنوب سوسنگرد در رامهرمز مقابل استقلال متوقف شد تا نوار پيروزي‌هاي اين تيم پاره شود. پرسپوليس‌ويس در پرگل‌ترين ديدار هفته كارگر شادگان را هفت‌تايي كرد و صاحب بهترين خط حمله ليگ تا پايان اين هفته از رقابت‌ها گردد. ديگر نماينده شادگان اما دارايي(ياران) ماهشهر را با چهار گل بدرقه كرد تا ماهشهري‌ها همچنان در حسرت زدن اولين گل در ليگ‌برتر باقي بمانند. اين ديدار با تاخير 15 دقيقه‌اي به دليل تاخير در حضور آمبولانس آغاز شد. دو تيم قعر جدولي پارسيان بندرامام و استقلال‌رامشير نيز به تساوي بدون گل رضايت دادند تا اولين امتياز ليگ‌برتري خود را دشت كنند. دو تيم شاهين‌ماهشهر و شهرداري شمس‌آباد امتيازات خود را تقسيم كردند. شهرداري از دقيقه 65 با اخراج ايمان عليدادي، 10 نفره بازي را ادامه داد.

نتايج كلي و اسامي گلزنان هفته سوم به شرح ذيل مي‌باشد؛

*‌ جنوب باغملك2…………………………. سپاهان ايذه1
گل‌ها: سليمان پويا، عيسي موسوي(پنالتي- جنوب) و سجاد فرهادي(پنالتي- سپاهان)
*‌ پارسيان بندرامام صفر………… استقلال رامشير صفر
*‌ استقلال رامهرمز1…………………. جنوب‌سوسنگرد1
گل‌ها: حسين طلاوري(استقلال) و احمد طاهاداغري(جنوب)
*‌ ماهان سوسنگرد1……………………. استقلال شوشتر2
گل‌ها: هاني ساكي(ماهان) و علي انصاري و محمدرضا كائيدي(استقلال)
*‌ شهباز شادگان4……………………. ياران ماهشهر صفر
گل‌ها: اميد آلبوغبيش، موسي مقدم، فرهاد داودي و حيدر رفعه
*‌ شاهين ماهشهر2………………. شهرداري شمس‌آباد2
گل‌ها: امير بني‌سعيد و مسعود قيم(شاهين) و ايمان عليدادي و رضا خواجوي(شهرداري)
*‌ پرسپوليس‌ويس7…………………….. كارگر شادگان1
گل‌ها: مجتبي طاهري(2بار)، حسام شهرياري(3بار)، مكي بدوي و مصطفي نبگان (هر كدام يك بار) (پرسپوليس) و احمد خليفي(كارگر)

بهترين‌هاي هفته
*‌ تيم هفته: استقلال شوشتر
تيم آبي‌پوش با ارائه يك بازي حساب شده توانست 2گل به تيم ماهان بزند و در پايان هفته سوم خودش را به رده سوم جدول بازي‌ها برساند، البته به جز استقلال‌شوشتر مي‌توان از تيم‌هاي جنوب‌سوسنگرد و شهرداري شمس‌آباد كه در شهرهاي رامهرمز و ماهشهر به تساوي رسيدند هم به عنوان تيم‌هاي برتر ياد كرد.

*‌ مربي هفته: ايوب غزي(پرسپوليس‌ويس)
غزی در پرگل‌ترين بازي هفته در برابر تيم تازه راه يافته كارگر شادگان خودنمايي كرد. او با مديريت صحيح و تعويض‌هاي عالي تيمش را به يك پيروزي 7بر1 رساند.

*‌ بازيكن هفته: حسام شهرياري(پرسپوليس‌ويس)
شهرياري هتريك كرد تا پرسپوليس فراتر از انگشتان يك دست گل بزند. او نقش پررنگي در پيروزي قرمزپوشان داشت و به جز 3گلي كه زد در چند صحنه ديگر هم مفيد ظاهر شد.

*‌ داور هفته: امين قشقايي (استقلال رامهرمز- جنوب سوسنگرد)
بازي اين دو تيم حساس و سختي بود كه قشقايي به خوبي از عهده قضاوت آن برآمد. به هر حال سوت زدن در چنين بازي‌هايي كار آساني نيست اما داور جوان آباداني بسيار آماده و با كمترين مشكلي اين جدال را به پايان رساند.

*‌ كمك‌داور هفته: احمد نبهاني(شهباز- ياران ماهشهر)
كمك داور اول بازي شهباز شادگان و ياران ماهشهر بسيار خوب عمل كرد و با شايان مولايي داور وسط هماهنگ بود و در اعلام آفسايدها نمره قبولي گرفت.

*‌ بازي هفته: جنوب باغملك و سپاهان ايذه
مصاف اين دو تيم همه چيز داشت؛ يك فوتبال تهاجمي، شوت و گل، پنالتي و… خلاصه اينكه اين فوتبال تماشاگران را از ديدن صحنه‌هاي جذاب راضي كرد.

درخشش جوانان
این مسابقات در اين سه هفته كه از شروع آن مي‌گذرد يك نكته را بيش از همه براي اهل فن روشن ساخت و آن درخشش بازيكنان جوان است.
اكثر تيم‌ها در جام پانزدهم بكارگيري از بازيكنان جوان و مستعد استان را در دستور كارشان قرار داده‌اند و اين سه هفته سپري شده چندين فوتباليست جوان نظير اميد عسكراوي(شاهين ماهشهر)، سجاد بيگدلي، حبيب دريايي(شهرداري شمس‌آباد)، علي ديلمي، حسين طلاوري(استقلال رامهرمز)، سعيد خالدي(استقلال رامشير)، هاني ساكي(ماهان سوسنگرد)، علي نگراوي، احمد طاها داغري(جنوب سوسنگرد)، صدرا فرخ‌نيا(سپاهان ايذه)، ميلاد صالحي (جنوب‌باغملك)،اشكان سيفوري (استقلال شوشتر)، حسن قنواتي (كارگر شادگان)، حسام شهرياري (پرسپوليس ‌ويس)، اميد آلبوغبيبش (شهباز شادگان)، موسي عساكره(ياران ماهشهر) و… خودي نشان دادند، البته به نظر مي‌رسد كه در هفته‌هاي آتي شاهد ظهور چهره‌هاي تازه‌اي در اين مسابقات باشيم.

برنامه هفته چهارم
جمعه 25/7/93 ساعت 15؛
(ورزشگاه تختي رامشير) استقلال رامشير- شاهين ماهشهر، (ورزشگاه شهرداري) شهرداري شمس‌آباد- شهباز شادگان، (ورزشگاه تختي ايذه) سپاهان ايذه- پارسيان بندرامام، (ورزشگاه شهدا ماهشهر) ياران ماهشهر- ماهان سوسنگرد، (ورزشگاه تختي سوسنگرد) جنوب سوسنگرد- جنوب باغملك، (ورزشگاه تختي شوشتر)استقلال شوشتر- پرسپوليس ويس، (ورزشگاه تختي شادگان) كارگر شادگان- استقلال رامهرمز.

نقش كميته داوران در كاهش حساسيت‌ها

هرچه از رقابت‌هاي فوتبال ليگ‌برتر باشگاه‌هاي خوزستان مي‌گذرد، حساسيت‌ها نيز به همان اندازه افزايش مي‌يابد و تمام كساني كه به نوعي خود را دخيل در امور تيم‌هاي باشگاهي مي‌دانند در دلهره و اضطراب بيشتري فرو مي‌روند. در حالي كه ليگ هفته سوم را گذرانيده است، تيم فوتبال جنوب باغملك با 3 پيروزي صدرنشين را از آن خود كرده است.

در اين راستا هيات فوتبال و كميته داوران و مجريان برگزاركننده ليگ‌برتر مي‌بايست كه با انتخاب صحيح در مورد گزينش داوران گامي موثر در رفع و كاهش حساسيت‌ها به وجود آورند، بنابراين كميته داوران مي‌بايست كه نقش اصلي خود را طوري ايفا كند كه ليگ پانزدهم بدون حرف و حديث به پايان برسد و مبادا روزي بشنويم كه يك تيم باشگاهي با ايجاد روابط ناسالم و ضعف عمده داوران به آنچه كه مستحقش نمي‌باشد، دست يافته است.

ارسال دیدگاه