دفعات بازدید: 1,091

تاریخ انتشار: 1393/08/14 - 20:13

نتايج هفته ششم ليگ‌برتر خوزستان

صدرنشینی شهرداري، بازي نيمه‌تمام کارگر
گروه ورزشی : هفته ششم ليگ‌برتر خوزستان در حالي پيگيري شد كه با اتفاقات ريز و درشت همراه بود.
لغو دو ديدار به علت بارندگي، توقف صدرنشين در خانه، صعود شهرداري شمس‌آباد به صدر جدول و ناتمام ماندن ديدار در شادگان از مهمترين وقايع اين هفته بود.
در سوسنگرد تيم صدرنشين جنوب آزادگان ميزبان استقلال رامشير بود و دو تيم در پايان 90دقيقه به تساوي 1بر1 رضايت دادند. تيم جنوب كه پس از دو برد پياپي در مقابل حريف خود قرار گرفته بود، آن چنان كه بايد پرقدرت ظاهر نشد تا با كسب يك امتياز از ديدار خانگي خود پس از هفته‌ها صدر جدول را از دست بدهد.
ماهان سوسنگرد نيز كه هفته گذشته ديدار جنجالي را رقم زد، بود اين هفته شهباز شادگان را با يك گل مغلوب كرد تا علاوه بر سروسامان بخشيدن به وضعيت خود در جدول، شكست هفته قبل را به فراموشي سپرد. در ديدار تماشايي ديگري كه در دزفول برگزار شد، شهرداري شمس‌آباد ضمن كسب پيروزي خفيف یک برصفر در مقابل پرسپوليس و به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به جنوب آزادگان در صدر جدول قرار گرفت.
اين سومين شكست متوالي قرمزها در 6 هفته اخير بود كه وضعيت اين تيم را بحراني نموده است. پرسپوليس كه با هدف قرار گرفتن در كورس مدعيان از همين ابتداي مسابقات پا به ميدان گذاشته؛ اما با قبول شكست‌هاي پي در پي از آنچه كه هدفگذاري كرده، فاصله مي‌گيرد و اين براي ايوب غزي و شاگردانش گران تمام خواهد شد، همچنين ديدار ياران ماهشهر و استقلال رامهرمز نيز با وجود افت و خيزهاي فراوان گلي در برنداشت و دو تيم به تساوي بدون گل رضايت دادند؛ اما در ديدار جنجالي كارگر شادگان و پارسيان بندرامام در حالي كه تا دقيقه 60 با نتيجه یک بریک ادامه داشت. طي يك ناهماهنگي بين داور و كمك‌داور خود، كارگر كلي را به ثمر رساند كه اعتراض كادر فني و بازيكنان پارسيان را در پي داشت.
ماجرا از اين قرار بود كه با وجود اينكه مهاجم كارگر در موقعيت آفسايد قرار داشت و كمك‌داور مسابقه نيز پرچم خود را به نشانه آفسايد بالا برد، رضا قاسمي داور مسابقه ادامه بازي را اعلام نمود و با وجود ايستادن مدافعان پارسيان به هواي آفسايد، گل دوم كارگر به ثمر رسيد كه با اعتراض كادر فني و بازيكنان تيم بندرامام و نيز حمله به داور و درگيري باوي اين ديدار نيمه تمام ماند تا دومين بازي ناتمام ليگ پانزدهم در دومين هفته پياپي رقم بخورد. ضمن اينكه رضاقاسمي سال گذشته نيز ديدار نيمه تمام ديگري را در سوسنگرد قضاوت كرده بود وحتي از كميته داوران هيات فوتبال شنيده مي‌شود كه اين داور تا اطلاع ثانوني محروم شده است.
گفتني است كه دو ديدار استقلال شوشترو جنوب باغملك ، سپاهان ايذه، شاهين ماهشهر نيز به دليل بارندگي برگزار نشد. يكي از مواردي كه در برگزاري مسابقات ليگ‌برتر امسال جالب توجه بوده اين است كه با حضور همزمان دو تيم از شهرستان‌هاي سوسنگرد و نيز شادگان در ليگ در هفته‌هايي كه هر دو نماينده از اين شهرها ميزبان هستند مسابقات در سوسنگرد و شادگان در دو روز برگزار مي‌شود و اين موضوع در هفته‌هاي آتي با توجه به حساس‌تر شدن مسابقات و لزوم برگزاري همزمان برخي ديدارها يقينا با مشكلاتي همراه خواهد بود.
*بهترين‌هاي هفته
تيم هفته: استقلال رامشير
آبي‌پوشان با متوقف كردن تيم جوان و دونده جنوب آزادگان صدر جدول را دستخوش تغييرات كردند. يك امتيازي كه استقلال در سوسنگرد از تيم محمد سعيدي گرفت براي تيم شهرداري شمس‌آباد ارزش طلا داشت چرا كه اين تيم با شكست دادن پرسپوليس‌ويس صدرنشين جديد لقب گرفت.
‌ مربي هفته: عبدالكريم بهبهاني‌نژاد
شاگردان سرمربي گمنام تيم استقلال‌رامشير دست به كار بزرگي زدند و يك امتياز از جهنم بازي با جنوب گرفتند. اين تساوي ارزشمند سبب شد تا آبي‌ها پس از هفته‌ها خودي نشان دهند. عبدالكريم بهبهاني‌نژاد در اين بازي با تركيبي جوان پا به ميدان گذاشت و با تعويض‌هاي خود و شيوه مناسبي كه براي تيمش در نظر گرفته بود، همتاي خود در جنوب را مغلوب ساخت.
‌ بازيكن هفته: محمد گنيوري
اگرچه تيمش در دزفول تن به شكست داد اما در خط دفاع قرمزپوشان يك رهبر تمام عيار بود.
گنيوري با نظم دادن به خط دفاع، مانعي شد تا بيش از يك گل دريافت نكنند. به جز گنيوري نفرات نظير خواجوي (شهرداري شمس‌آباد)، حزباوي(جنوب سوسنگرد)، حسين طلاوري و علي حسيني (استقلال‌ رامهرمز) هم كانديداي انتخاب بازيكن برتر هفته بودند.
‌ داور هفته: قدرت پارسانژاد
وي به خوبي از عهده قضاوت بازي ماهان سوسنگرد و شهباز شادگان برآمد.
او در صحنه‌هاي حساس حضوري به موقع داشت و به گواه ناظر داوري اين بازي دقيق سوت زد. پارسانژاد داور جوان و بلندقامت انديمشكي با كمترين اشتباه از عهده قضاوت اين بازي حساس و پربرخورد برآمد.
‌ بازي هفته: جنوب سوسنگرد- استقلال رامشير
يك فوتبال تهاجمي باعث شد تا اين بازي را جدال برتر هفته معرفي كنيم. هر دو تيم با ارائه فوتبال تماشايي و رو به جلو و پرهيز از بازي تاخيري بر جذابيت‌هاي اين مسابقه افزودند و تماشاگران سوسنگردي لذت بردند.
*نگراوي، همچنان در صدر گلزنان
تا پايان هفته ششم ليگ‌برتر علي نگراوي، مهاجم جوان جنوب سوسنگرد در صدر گلزنان قرار دارد.اين مهاجم تاكنون توانسته 6بار دروازه حريفان را باز كند و نامش را در صدر جدول گلزني اين رقابت‌ها ثبت كند.
*مربيان موفق
تا پايان هفته ششم رقابت‌هاي جام پانزدهم، مربيان نشان دادند كه مي‌توانند تيم‌هاي تحت رهبري‌شان را به موفقيت‌هايي رهنمون كنند. ايرج رضايي(شهرداري شمس‌آباد) ، مرادي (استقلال شوشتر) ،محمدسعيدي(جنوب ‌سوسنگرد) ،احمدمجيدي‌نسب (شاهين‌ماهشهر)، محمود احمدي (استقلال‌رامهرمز) مربياني هستند كه تيم‌هاي خود را عليرغم مشكلات فراوان در نيمه‌هاي بالاي جدول رسانيده‌اند.
*تعامل خوب با رسانه‌ها
نايب رئيس هيات فوتبال خوزستان گفت: از رسانه‌ها نبايد غافل شد و بايد سعي كنيم از انتقادات و پيشنهادهاي كارشناسي آنها استفاده كنيم.علي طرفي با اشاره به نقش بسيار مهم رسانه‌ها و مطبوعات اظهار داشت: از انتقادات نبايد هراسي داشت بلكه بايد از اين انتقادها براي رسيدن به اهداف خود استفاده كنيم.
نتايج و اسامي گلزنان هفته
*‌ ماهان سوسنگرد1………………… شهباز شادگان صفر
گل: فياض طرفي
*‌ جنوب سوسنگرد1………………….. استقلال رامشير1
گل‌ها: مصطفي حزباوي(جنوب) و محمد حميدي (استقلال)
*‌ شهرداري شمس‌آباد1- پرسپوليس‌ويس صفر
گل‌: سيداسماعيل موسوي
*‌ كارگر شادگان…………………. پارسيان بندرامام(نيمه‌تمام)
*‌ سپاهان ايذه…………………….. شاهين ماهشهر(برگزار نشد)
*‌ استقلال شوشتر……………… جنوب باغملك(برگزار نشد)
*‌ ياران ماهشهر صفر…………………… استقلال رامهرمز صفر
*برنامه هفته هفتم
16/8/93 ساعت 30/14
(ورزشگاه شهدا ماهشهر)
شاهين ماهشهر………………………………ماهان سوسنگرد
(ورزشگاه تختي ايذه)
سپاهان ايذه………………………………… جنوب سوسنگرد
(ورزشگاه شهدا ويس)
پرسپوليس ويس…………………………….. شهباز شادگان
(ورزشگاه تختي رامهرمز)
استقلال رامهرمز……………………… شهرداري شمس‌آباد
(ورزشگاه تختي بندرامام)
پارسيان بندرامام…………………………… استقلال شوشتر
(ورزشگاه شهدا باغملك)
جنوب باغملك……………………………….. ياران ماهشهر

ارسال دیدگاه