دفعات بازدید: 949

تاریخ انتشار: 1393/08/20 - 2:42

خراب شدن جشن نفتی ها با یک پرتاب 3 امتیازی

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ تیم بسکتبال نفت آبادان در اولین بازی سوپرلیگی میزبان شهرداری گرگان بود و در حالی که تا ثانیه های آخر برنده ی بازی محسوب می شد به اولین پیروزی نرسید.

جریان از این قرار بود که بازی در اکثر دقایق نزدیک پی گیری می شد و تا هفت ثانیه به پایان دو تیم روی امتیاز 79 مساوی بودند. در این ثانیه یونس لاله زاده با یک پرتاب سه امتیازی باعث برد نفت شد. در حالی که بازیکنان نفت آماده ی جشن اولین پیروزی خود بودند و تنها 3 ثانیه به پایان بازی مانده بود، از زیر حلقه پاس بلندی به بنی کوچویی بازیکن گرگان رسید که او هم با یک شوت سه امتیازی باعث تساوی 82-82 و کشیدن بازی به وقت اضافه شد.

گرگانی ها که بازی باخته را مساوی کرده بودند در وقت اضافه نیز با نتیجه 12 بر 6 برنده شدند.

از این بازی که در سالن آبادان برگزار می شد، تماشاگران چندان زیادی استقبال نکرده بودند.

برترین های آماری

شهرداری گرگان: پویا تاجیک (25 امتیاز، 9 ریباند و تاثیرگذاری 27)؛ کاوه نورافزا (11 امتیاز و 6 ریباند)؛ بنی کوچویی (18 امتیاز)؛ عباس محبت(18 امتیاز و تاثیرگذاری 19) و حسن رضایی(4 امتیاز، 9 ریباند و تاثیرگذاری 12)

نفت آبادان: یونس لاله زاده(27 امتیاز، 6 ریباند و تاثیرگذاری 24)؛ عدنان دورقی(12 امتیاز و 6 ریباند)؛ اصغر کاردوست( 6 امتیاز و 11 ریباند)؛ جابر روزبهانی (10 امتیاز و 9 ریباند)؛ عماد سلمانی و مهدی برون (11 امتیاز)

اولین بازی سوپرلیگی ثامن

تیم ثامن مشهد که بازیکنانی مانند کاوان قطبی، محمد سیستانی، امیرحسین تاتاری و امید نصیری را برای سوپرلیگ در اختیار گرفته، اولین بازی فصل را مقابل مهرام تهران انجام داد.

اوشین ساهاکیان که چند روز قبل در جریان تمرینات با آسیب دیدگی خفیفی در مچ پا مواجه شده بود به تشخیص مصطفی هاشمی سرمربی تیم در این بازی روی نیمکت نشست و اصلانی، داورپناه، صدیقی، زنگنه و نبی پور به عنوان نفرات اولیه ی مهرام وارد میدان شدند.

بازیکنان ثامن با چند پرتاب 3 امتیازی در اواخر کوارتر اول با نتیجه 26 بر 20 در این کوارتر برنده شدند و تا دقیقه ی پنجم کوارتر بعدی هم پیش بودند اما مهرام با امتیاز سعید داورپناه در این دقیقه پیش افتاد و با نتیجه 43 بر 41 برنده به رختکن رفت.

مهرامی ها در کوارتر سوم اختلافی 10 امتیازی با برد 19 بر 10 ایجاد کردند و در نهایت با نتیجه ی 82 بر 59 برنده شدند.

نکات جالب بازی

در حالی که بازیکنان مهرام بعد از بازیکنان ثامن برای گرم کردن به زمین آمدند، مصطفی هاشمی سرمربی مهرام هم در سوی دیگر زمین به تمرین شوت پرداخت.

آرمان زنگنه با یک اسلم دانک در کوارتر اول و بلاک کردن یک توپ در پایان نیمه مورد تشویق هم تیمی های خود قرار گرفت.

حامد آفاق که روز قبل با پتروشیمی به توافق رسیده بود در نیمه اول بازی وارد سالن شد و بعد از دیدار مهرام-ثامن هم همراه با سایر نفرات پتروشیمی به تمرین پرداخت.

سایر بازیکنان پتروشیمی در نیمه دوم بازی وارد سالن شدند.

در این بازی خبری از مسئولان فدراسیون نبود.

برترین های آماری:

مهرام: امیر صدیقی(16 امتیاز، 5 ریباند و تاثیرگذاری 18)؛ سعید داورپناه(14 امتیاز و 4 ریباند)؛ موسی نبی پور(14 امتیاز و 9 ریباند؛ آرمان زنگنه( 8 امتیاز و 12 ریباند و 4 بلاک شات)

ثامن مشهد: امید نصیری(12 امتیاز و 4 ریباند)؛ نیما بخشی(12 امتیاز و 3 ریباند)

صدرنشینی دانشگاه آزاد

تیم دانشگاه آزاد با برد 89 بر 52 امروز مقابل صنایع ماهشهر به خاطر تفاضل گل بهتر در صدرجدول هفته ی اول قرار گرفت.

تیم صنایع در مجموع نیمه ی اول تنها 20 امتیاز به دست آورد و دانشگاه آزاد با 45 امتیاز برنده ی این نیمه شده بود.

آرن داودی به خاطر مصدومیت در این بازی غایب بود اما تمام بازیکنان دیگر برای دقایقی بازی کردند از جمله امیرحسین پسر مهران شاهین طبع که بعد از یک فصل بار دیگر به تیم دانشگاه آزاد بازگشته است.

با وجود اسامی دیگری که به عنوان سرمربی صنایع مطرح شده بود در این بازی علی عموری بازیکن سابق تیم به عنوان سرمربی، تیم ماهشهری را هدایت می کرد.

تیم صنایع در مجموع تنها 9 بازیکن برای این بازی همراه داشت.

برترین های بازی

دانشگاه آزاد: محمد حسن زاده (21 امتیاز، 12 ریباند، 3 بلاک شات و تاثیرگذاری 37)؛ جواد داوری(20 امتیاز، 5 پاس گل و 5 ریباند با تاثیرگذاری 28)؛ رسول مظفری(11 امتیاز، 3 ریباند و 4 پاس گل)؛ روزبه ارغوان(14 امتیاز و 7 ریباند)؛ حامد حسین زاده(10 امتیاز و 10 پاس گل)

صنایع ماهشهر: فرید حقایقی (15 امتیاز و 3 ریباند)؛ رضا ببر شکن(12 امتیاز، 3 ریباند و 3 توپربایی)

خلاقیت در شماره ها منتفی شد

هفته ی اول سوپرلیگ در حالی برگزار شد که شماره ی پیراهن بازیکنان در همان حدود 4 تا 18 بود.

واحدپور رئیس کمیته ی مسابقات در این مورد توضیح داد: طبق قانون بازیکنان می توانستند شماره های 00 تا 99 را انتخاب کنند اما مشکل این است که تنها اسکوربورد سالن آزادی امکان نمایش این شماره ها را دارد و برای شهرستان ها مشکلاتی از نظر اسکوربورد ایجاد می شد که به همین دلیل تصمیم گرفتیم با همان شماره های سابق نام بازیکنان را ثبت کنیم.

البته رئیس کمیته ی مسابقات تاکید می کند که تا زمان شروع لیگ حرفه ای در صورت حل مشکل اسکوربوردها امکان تغییر شماره ی پیراهن بازیکنان برای بخش دوم سوپرلیگ وجود دارد.

گفتنی است هفته ی دوم سوپرلیگ روز پنجشنبه 22 آبان با چهار بازی پی گیری می شود.

ارسال دیدگاه