دفعات بازدید: 3,097

تاریخ انتشار: 1393/09/04 - 16:22

یاوری: رئیس آینده بخش پایه را با وسواس پیگری کند/ مدیر دلسوز بخش خصوصی را فعال می‌کند

yaveri shapor

شرایط رئیس آینده بسکتبال از نگاه کارشناسان

یاوری: رئیس آینده بخش پایه را با وسواس پیگری کند/ مدیر دلسوز ، بخش خصوصی را فعال می‌کند.

مدیرعامل باشگاه ورزشي پتروشیمی بندرامام گفت: رئیس آینده فدراسیون بسکتبال باید به بخش های پایه و استعداد یابی توجه ویژه ای داشته و با وسواس پیگیری کند.

شاپور یاوری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد شرایط آینده رئیس فدراسیون بسکتبال اظهار داشت: به نظر من برای انتخابات باید نخبه‌های هر رشته در آن ثبت‌نام کنند و باید از تجارب افراد دیگر و فکرهای جدید استفاده شود. فکر می‌‌کنم رئیس فدراسیون باید فردی باشد ورزشی و مدیر. اگر هم ورزشی نبود مدیر باسابقه‌ای هم باشد، می‌تواند کار را پیش ببرد.

*توجه به بخش پایه و استعداد‌یابی مهمترین موضوع

مدیر عامل باشگاه ورزشی پتروشیمی بندر امام با اشاره به بخش پایه و استعداد‌یابی عنوان کرد: رئیس آینده ابتدا باید به بخش‌های پایه و استعداد‌یابی توجه ویژه‌ای داشته و با وسواس زیادی این کار را پیگیری کند البته این کار سالها زحمت می‌خواهد. نسلی که ما در حال حاضر در تیم ملی داریم عمر ورزشی‌اش رو به پایان است و باید جانشین پیدا کنیم. اگر در بخش پایه کار نکنیم به مشکل خواهیم خورد.

وی ادامه داد: در آسیا و منطقه کشورهای دیگر خوب کار می‌کنند و جلوتر از ما هستند.

*در بخش سخت‌افزاری خیلی ضعیف هستیم

یاوری عنوان کرد: در بخش داشتن سالن و امکانات خیلی ضعیف هستیم. در چند سال گذشته در این مورد کار نشده است. باید رئیس آینده از مسئولان ورزش کشور این قول را بگیرد که در بخش امکانات بسکتبال را تقویت کند. در رشته‌های دیگر در این بخش کارهای خوبی شده است چرا باید بسکتبال به این شکل باشد. این رشته نباید مظلوم واقع شود. باید کاری کرد که جوانان بیشتری به سمت این رشته بیایند.

وی گفت: کشورهای دیگر وقتی تورنمنت‌هایی برگزار می‌کنند از امکانات بسیار خوبی برخوردارند اما ما تنها به سالن آزادی که آن هم قبل از انقلاب ساخته شده است بسنده کرده‌ایم این در شان مملکت ما نیست. امیدوارم با آمدن رئیس جدید این مسائل حل شود.
*کارها باید با خرد جمعی پیش برود

مدیر عامل باشگاه ورزشی باشگاه پتروشیمی بندر امام با اشاره به اینکه جمع کردن همه سلایق دور هم کاری مشکل است گفت: رئیس جدید باید برای پیش بردن کارهای بسکتبال از خرد جمعی استفاده کند چون با این شرایط قطعا موفق خواهد شد. خرد جمعی اشتباه نمی‌کند همیشه دیده‌ایم آدم خود‌محور و خود‌رای نتیجه‌اش جز شکست نبوده است.
*شرایط فعلی برای آمدن بخش خصوصی خوب نیست

یاوری در پاسخ به این سوال که نظرتان برای استفاده از اسپانسر‌ها و بخش‌های خصوصی در بسکتبال چیست گفت: به نظر من شرایط فعلی برای اسپانسر‌ها و بخش خصوصی خوب نیست در رشته‌هایی مانند فوتبال و والیبال تیم‌های خصوصی می‌آیند اما در بسکتبال در سال‌های گذشته این سیر نزولی بوده است. یک تیم سال گذشته از میانه مسابقات انصراف داد و امسال هم یکی دو تیم حضور پیدا نکردند. تعداد تیم‌ها کمتر شده و چند تیمی هم که حضور دارند آنها هم با مشکل مواجهند. این روند نابودی بسکتبال را در پی دارد.

وی ادامه داد: این مشکل هم راه‌حل دارد. همانطور که رشته‌های دیگر توانسته‌اند بسکتبال هم می‌تواند. مدیر آینده فدراسیون باید دلسوز و معتمد باشد در این صورت اسپانسر‌ها و بخش خصوصی حضور پیدا می‌کنند آنها تنها به دنبال اعتماد‌سازی هستند.

یاوری در پایان عنوان کرد: از نخبه‌های بسکتبال می‌خواهیم که کنار یکدیگر قرار بگیرند. بحث و مناظره صورت بگیرد و نامزدها با برنامه باشند. امیدوارم مجموعه بسکتبال به یک رای و نظر واحد برسد و با لیاقت‌ترین فرد سکاندار بسکتبال ایران باشد.

ارسال دیدگاه