دفعات بازدید: 657

تاریخ انتشار: 1393/10/11 - 13:08

وزير ورزش در گفت‌وگو با ایسنا: مديران‌كل استان‎ها و روسای فدراسيون‌ها بانوان را بيشتر ببينند

وزير ورزش و جوانان گفت: در جهت ارتقا جایگاه ورزش بانوان در کشور، مديران كل استان ها و روسای فدراسيون ها به طور ويژه، بانوان را بيشتر ببينند.

محمود گودرزي در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)​ـ منطقه خوزستان ـ درباره ورزش خوزستان اظهار كرد:​ استان خوزستان از گذشته هاي دور استاني بوده كه نسبت به جاهاي ديگر مرفه تر بوده است و وضعيت سرانه ورزشي آن هم نسبت به بخش های ديگر كشور خوب است، ضمن اينكه امكانات خوب و ظرفيت هاي بسيار بالايي هم دارد. البته وجود مناطق نفت خيز هم كمي به حوزه ورزش این استان كمك مي كند و اميدواريم اين كمك هاي وزارت نفت و شركت نفت نيز بيشتر شود تا ورزش اين استان به عنوان استان نمونه، توسعه پيدا كند. هر چند كه به همين صورت هم است و البته مديران لايق هم باعث شده اند اين توفيقات بيشتر و توانمندتر شود. اميدوارم كه اين روند ادامه پيدا كند و ما هم هر كسي كه زحمت مي كشد حتما قدردان آن هستيم و از آن حمايت مي كنيم.

وي در ادامه درباره يك و نيم ميليارد توماني كه هيات دولت جهت پرداخت به تيم ملي مصوب كرده است، گفت: آن يك و نيم ميليارد تومان بابت تشويق واليباليست هاي تيم ملي و كادر فني به دلیل فعاليت هاي خوب و قهرماني هاي پي در پي و ارتقا آن به مراتب بالاتر مانند جام جهاني است که در مجموع 30 نفر مي شوند و آن هم در جهت كمك به خريد خودرو از خارج کشور است.

وزير ورزش و جوانان ادامه داد: البته عموما حق ورزشكاران خيلي بيشتر از اين است ولي با توجه به محدوديت هاي بودجه اي، در همين حد صورت گرفت. اين هم پيشنهاد وزارت ورزش به هيات دولت بود كه خود من پيگير و خوشبختانه در كميسيون هاي مختلف مصوب و هيات دولت هم با آن موافقت كرد.

وي در پاسخ به اين سوال كه نگاه وزارت به ورزش بانوان به چه صورت است؟ عنوان كرد:​ ورزش بانوان يكي از اولويت هاي ما است و بنا بر اين است كه ارتقا پيدا كند و از نظر تشكيلاتي هم پيشنهاداتي براي ارتقا جايگاه قانوني ورزش بانوان داريم ولي مضایقی وجود دارد.

گودرزي بيان كرد:​ البته در اين راستا بايد مديران كل استان ها و روسای فدراسيون ها به طور ويژه بانوان را بيشتر ببينند، چرا كه نيمي از جمعيت كشور را خانم ها تشكيل مي دهند و بايد آن ها بتوانند از امكانات به طور مساوي بهره مند شوند.

وزير ورزش و جوانان گفت: به هر حال بانوان با توجه به شرايط فيزيكي خاصي كه دارند و زماني كه سن آن ها كمي بالاتر مي رود دچار مشكلات جسمي مي شوند، حتما بايد فضاي مناسب جهت فعالیت هاي ورزشي براي آن ها پيش بيني شود كه من هم توصيه هايي داشته ام و اقداماتي هم انجام شده است و اميدوارم در سطح استان ها اتفاق بيفتد.

ارسال دیدگاه