دفعات بازدید: 95,920

تاریخ انتشار: 1393/10/29 - 1:56

علم فینیتس چیست؟

افروز سهرابی کاراته

به نام خدا

علم فیتنس

از سالیان دور همه مردم به خصوص آقایان علاقه توانایی و استعداد خود رو با رفتن به باشگاه های ورزشی و بلند کردن دمبل و هالتر با روش های استاندارد به شکل های مختلف شروع کردند.و حجم دادن و تغییرات محسوس بدنی رو به نوعی پرورش اندام نامیدند اما این امر یعنی تغییر فرم بدنی و حجم دادن به عضلات بدن در دیدگاه اکثر بانوان در تمامی دوره های زمانی جذابیت چندانی نداشت تا اینکه سال ها پیش ورزش بدنسازی به شکل ساده تر برای خانم ها هم رونق گرفت.و در ایران هم خانم ها کم کم به باشگاههای بدنسازی رفتند و با هدفی متفاوت از آقایان و اکثرا برای خوش فرم شدن یا اصطلاحا برای سرفرم بودن استارت این رشته رو زدند.

از سال 2002 نام این رشته به صورت فیتنس برگزیده شد و صرفا به منظور بدنی خوش فرم و عضلانی با توده کم چربی با غضلات کوچک اما نمایان و عضلات شکم 6تکه و…برای تمامی تیپ های بدنی آغاز بکار کرد.

فیتنس علم روز ورزش بانوان برای کار با دستگاه های بدنسازی است که در آن تمرینات سخت ولی با وزنه های سبک تر و تکرار ها و زمانبندی های کارآمد و اصولی و انواع تمرینات متناسب برای فرم دهی هر ناحیه از بدن و چربی سوزی و …. تمرین داده می شوند.

تمرینات در فیتنس پرهیجان و لذت بخش هستند و ورزش کردن را به نوعی هیجان انگیز تر میکند در واقع این ورزش مفرح را میتوان در باشگاه های بدنسازی در پارک منزل ساحل و … با لوازم محدود مثل فیت بال کش استپ دمبل های سبک چوب و یا حتی بدون لوازم و یا با بعضی از دستگاههای بدنسازی انجام داد.

 

مولف : افروز سهرابی مربی بدنسازی فیتنس و کار با دستگاه

دیدگاه کاربران

نظرات در انتظار تایید: 1

کل نظرات :8

  • رضا سيستان

    تاریخ : ۲۹ - دی - ۱۳۹۳

    با سلام خدمت خانم سهرابي
    مطلب مذكور بسيار مفيد و سازنده بود.با آرزوي موفقيت سركارعالي.


  • سهرابی

    تاریخ : ۲۹ - دی - ۱۳۹۳

    سلام و سپاس فراوان آقای کاظمی
    وظیفه بنده اس که اونچه میدونم رو با همکاران و مردمم در میون بزارم.
    من مدرک بین المللی فیتنس رو دارم و تاجاییکه بتونم هرکمکی در حیطه کارم از دستم بربیاد رو انجام میدم.هرسوالی بود بنده در خدمتم تا این ورزش نوپا رو در شهرمون هرچه بیشتر جا بندازیم.


  • فرنوش

    تاریخ : ۲۹ - دی - ۱۳۹۳

    افروز خانم عالی بود عزیزممممم


  • حیات نوشادی

    تاریخ : ۲۹ - دی - ۱۳۹۳

    خانم سهرابی عزیز تشکر میکنم بابت مطلب بسیار مفید شما.همیشه موفق و سربلند باشید.


  • خاطره باقری

    تاریخ : ۲۹ - دی - ۱۳۹۳

    سرکار خانم سهرابی از همکاری ‌واطلاع رسانی شمادرجهت ترویج بدن سازی فیتنس بسیار سپاسگزارم چه بسا بسیاری از بانوان عزیز با این ورزش اشنایی نداشتند وشما با این مقاله به جا خلاصه ومفید این ورزش را معرفی کردید به امید موفقیت روز افزون شما خاطره باقری مسول کمیته امادگی جسمانی وایروبیک


  • مولود جهرمیان

    تاریخ : ۳۰ - دی - ۱۳۹۳

    سلام خانم سهرابی…به امید موفقیتای بیشتر برای شما دوست وهمکارعزیز


  • فهيمه دانائي

    تاریخ : ۳۰ - دی - ۱۳۹۳

    با عرض سلام و ادب
    با تشكر از خانم سهرابي عزير مقاله بسيار آموزنده ايي بود.


  • بهار

    تاریخ : ۱۷ - مهر - ۱۳۹۶

    تو کدوم باشگاه کلاس فیتنس برگزار میشه؟


ارسال دیدگاه