دفعات بازدید: 1,010

تاریخ انتشار: 1393/11/02 - 23:14

نیمه‌نهایی لیگ ملی بسکتبال/شکست پترو از دانشگاه آزاد

petro shimi

پتروشیمی بندرامام در مرحله نیمه نهایی لیگ ملی بسکتبال از دانشگاه آزاد شکست خورد.

به گزارش پایگاه خبری ورزش ماهشهر به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مرحله نیمه‌نهایی لیگ ملی بسکتبال با پیروزی مهرام و دانشگاه آزاد آغاز شد.

در حساس‌ترین مسابقه این مرحله امروز (پنجشنبه) دانشگاه آزاد در سالن حکیمیه، میزبان پتروشیمی بود و 70 بر 66 به پیروزی رسید و در یک قدمی فینال قرار گرفت. در این مسابقه دانشگاه آزاد بازی را بهتر آغاز کرد و توانست با پرتاب‌های پیرامونی و دفاع پرس، کوارتر نخست را 17 بر 16 به سود خود تمام کند.

در این کوارتر بازیکنان پتروشیمی اعتراض زیادی به داوری داشتند و صمد نیکخواه بهرامی نیز به دلیل تعداد بالای سوت‌های داوران به ضرر تیمش به شدت به تیم داوری اعتراض می‌کرد.

نکته جالب توجه در کوارتر اول فریادهای بوبان میتز مربی مقدونیه‌ای و جدید پتروشیمی بود که سعی داشت بازیکنان این تیم را به هماهنگی بیشتر دعوت کند.

در کوارتر دوم پتروشیمی بازی را بهتر آغاز کرد و توانست از حریفش پیش بیفتد اما در ادامه میزبان با استفاده از دفاع بهتر، حمله‌های پتروشیمی را کنترل می‌کرد و صاحب توپ و میدان شد. در این کوارتر شوت‌های 3 امتیازی روزبه ارغوان جالب توجه بود و در طرف مقابل نیز بهنام یخچالی و صمد نیکخواه بهرامی یکی پس از دیگری شوت‌های خود را وارد سبد دانشگاه آزاد می‌کردند. بازی در این کوارتر پایاپای پیش می‌رفت که در نهایت 2 امتیاز جواد داوری باعث شد دانشگاه آزاد 20 بر 18 کوارتر دوم را به سود خود تمام کند. از نکات جالب این کوارتر برخورد میثم میرزایی با روزبه ارغوان بود که باعث درگیری بازیکنان دو تیم شد. صمد نیکخواه بهرامی اعتقاد داشت روزبه ارغوان به هم تیمی‌اش فحاشی کرده است.

نیمه دوم در شرایطی آغاز شد که دانشگاه آزاد 37 بر 34 از حریفش پیش بود اما اشتباهات پیاپی بازیکنان این تیم فرصت را در اختیار تیم میهمان قرار داد تا آن‌ها 38 بر 37 از حریفشان پیش بیفتند. در این کوارتر بازی زیر سبد پتروشیمی جواب داد و این تیم با درخشش بازیکنان پیرامونی‌اش چون یخچالی، آفاق و نیکخواه کوارتر سوم را با نتیجه 19 بر 17 به سود خود تمام کرد.

از نکات جالب توجه این کوارتر استرس بالای نیمکت نشینان پتروشیمی بود. همچنین صمد نیکخواه بهرامی به هم تیمی هایش مبنی بر اینکه در زمان حمله تمرکز بازیکنان داخل زمین را بر هم نزنند، اعتراض می کرد.

بازی در کوارتر پایانی به اوج خود رسیده بود و پتروشیمی عملکرد بهتری داشت. پاس‌های هدفمند نیکخواه بهرامی به بهنام یخچالی و میثم میرزایی این تیم را صاحب امتیاز می‌کرد تا دقیقه 5 کوارتر چهارم پتروشیمی تیم برتر میدان بود اما با آغاز اشتباه‌های این تیم در حمله و درخشش جواد داوری، روزبه ارغوان و رضا لطفی در ترکیب دانشگاه آزاد این تیم را به بازی برگرداند تا دو تیم در عدد 58 برابر شوند.

بازی در دقایق پایانی پایاپای پیش می رفت و از یک طرف شوت‌های بهنام یخچالی برای پتروشیمی امتیاز می‌آورد و در طرف دیگر محمد حسن زاده در زیر سبد حریف موفق بود و توپ‌ها را وارد سبد حریف می‌کرد. یک دقیقه پایانی مسابقه صمد نیکخواه بهرامی پتروشیمی را پیش انداخت اما نفوذ کنترل‌نشدنی جواد داوری و امتیاز او، نتیجه را به سود دانشگاه آزاد رقم زد و دو امتیاز محمد جمشیدی در پایان این دیدار نیز نتوانست به پتروشیمی کمک کند تا در نهایت دانشگاه آزاد با نتیجه 70 بر 66 حریفش را شکست دهد و در یک قدمی فینال قرار بگیرد. بازی دیگر این دو تیم دوشنبه در ماهشهر برگزار می‌شود. دانشگاه آزاد در صورت برد در آن مسابقه فینالیست می‌شود و اگر پتروشیمی برنده دیدار بعدی شود، دو تیم یک بار دیگر به مصاف هم می‌روند.

از نکات جالب توجه پایان این مسابقه اعتراض صمد نیکخواه بهرامی به تیم داوری بود. او با ناظر مسابقه صحبت می کرد و می‌گفت وقتی داوران ما ضعیف هستند از داوران خارجی استفاده کنید. چرا نمی خواهیم قبول کنیم که داوران ما ضعیف هستند.

در این مسابقه میثم میرزایی، حامد سهراب نژاد و صمد نیکخواه بهرامی به دلیل 5 خطا شدن از زمین بیرون رفتند.

محمد دادگان معاون ورزش دانشگاه آزاد نیز پس از پایان این دیدار در جشن پیروزی بازیکنان این باشگاه حاضر شد و به آن‌ها تبریک می‌گفت.

در پایان این مسابقه روزبه ارغوان با کسب 23 امتیاز و تاثیرگذاری 30 بهترین بازیکن میدان بود. در تیم پتروشیمی نیز محمد جمشیدی با 14 امتیاز بهترین بازیکن نام گرفت.

در دیگر دیدار مرحله نیمه نهایی مهرام در خانه 87 بر 59 هفت الماس قزوین را شکست داد و با توجه به دو برد در مرحله مقدماتی برابر این تیم، فینالیست لیگ شد.

به گزارش ایسنا، مرحله نیمه نهایی لیگ ملی بسکتبال به صورت 3 برد از 5 مسابقه برگزار می‌شود که نتایج دیدارهای مرحله مقدماتی نیز در این مرحله محسوب می‌شود و مهرام با توجه به دو برد در مرحله مقدماتی برابر هفت الماس با کسب سومین پیروزی فینالیست شد و دانشگاه آزاد با این پیروزی دو بر یک از پتروشیمی پیش افتاده است.

ارسال دیدگاه