دفعات بازدید: 2,692

تاریخ انتشار: 1393/11/22 - 13:13

مديرعامل پتروشيمي: قطع همكاري با حاتمی به دلیل نرسیدن به اهداف‌مان بود

yaveri

مديرعامل باشگاه پتروشيمي بندرامام درباره قطع همکاری با حاتمی سرمربی تیم بسکتبال این باشگاه پس از سه سال، گفت: باشگاه نتايج به دست آمده در ليگ ملي را بررسي كرد و در نهایت ​تصميم گرفتيم كه با حاتمي قطع همكاري كنيم.

 

به گزارش پایگاه خبری ورزش بندر ماهشهر شاپور ياوري در گفت​وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه خوزستان، در خصوص قطع همکاری با حاتمي، لیگ ملی‏، برنامه این باشگاه برای حضور در لیگ حرفه‌ای و مسایل دیگر به صحبت پرداخت که در ادامه می‌خوانید:

 

*پس از سه سال متوالي حاتمي از تيم جدا شد، اين جدايي تصميم باشگاه بود يا خود آقاي حاتمي خواستار آن بودند؟

 

باشگاه نتايج به دست آمده در ليگ ملي را بررسي كرد و با توجه به اين‌كه به خواسته، برنامه و اهداف​مان دست پیدا نکردیم، ​تصميم گرفتيم كه با حاتمي قطع همكاري كنيم.

 

*چطور شد باشگاه که پیش از این متيف را به عنوان مربی استخدام کرده بود، پس از قطع همکاری با حاتمی وی را به عنوان سرمربی معرفی کرد؟

 

هيات​ مديره اتفاقات و مسايلي را كه طي اين مدت پيش آمده بود، رصد مي كرد و در نهايت هم به اين نتيجه رسيد كه متيف مي​تواند در اين شرايط به عنوان سرمربي به تيم كمك كند.

 

*برخی معتقدند که آوردن متیف به عنوان مربی با یک برنامه از قبل انجام شده بود و باشگاه از همان ابتدا قصد داشت که در لیگ حرفه‌ای با كنار گذاشتن حاتمي، متیف را به عنوان سرمربی تیم جایگزین کند؟

 

اين تحليل كاملا اشتباه بود و اصلا چنين برنامه​اي نبود. حتي اين موضوع را هم آن زمان خود آقاي حاتمي كه شنيده بود از من پرسيد كه من به او گفتم كه چنين چيزي نيست. من اين موضوع را تكذيب مي​كنم و باشگاه با چنين رويكردي متيف را به عنوان مربي به كادرفني اضافه نكرد.

 

* باتوجه به فعالیت سه ساله آقاي حاتمي در تیم و کسب دو عنوان قهرمانی و یک نایب‌قهرمانی، از عملکرد او رضايت دارید؟

 

حاتمي توانست نتيجه بگيرد و تيمي هم كه نتيجه مي‌گيرد نمي​توان از سرمربي او ناراضي بود.

 

* چرا امسال پتروشيمي نتوانست از عنوان قهرماني​ دو سال گذشته‌اش دفاع كند؟

 

به نظرم شايد اشكال از ما بود كه يكسري از كارها را كه بايد انجام مي​داديم، انجام نداديم و به نظرم بازيكنان‌مان كار خودشان را انجام دادند و اكنون درصدد هستيم كه آرام آرام جبران كنيم.

 

*ليگ ملي را چطور دیدید؟

 

ليگ را تا حدي برگزار ​كردیم و بعد به مرحله پلي‌آف رسيدیم و  چهار پنج تيم را معاف ​كردیم و به استراحت فرستاديم و بعد فقط چهار تيم ​ماندند كه مي​توان گفت در واقع اين تيم​ها درگير بودند و بيشتر بازي كردند و چرا بايد بيش از نصف ظرفيت بسكتبال در میانه‌های فصل به استراحت بروند؟ به هر حال شرايط مسابقه براي كل جامعه بسكتبال برقرار نيست و آن اسپانسرهايي كه سرمايه​گذاري كرده‌اند، مي​خواهند با حضور در مسابقات اسم​شان مطرح باشد و تيم​شان بازي كند.

 

* پس از بازی اخیرتان برابر مهرام و از دست دادن قهرمانی آقای حاتمی نسبت به قضاوت داوران کمی گلایه داشت، شما قضاوت​ها را در لیگ ملی چطور دیدید؟

 

نمي ‌توانم بگويم داوران براي تيم خاصي سوت زدند و هيچ وقت چنين قضاوتي را نمي​كنم ولي باشگاه​ها انتظار ندارند كه در لحظات حساس، ​داور حواسش نباشد و به اشتباه سوت بزند. در بازي اخير ما با مهرام در چند ثانيه پاياني مسابقه توپ به پاي بازيكن حريف خورد ولي داور مالكيت را به حريف داد و آن‌ها توانستند يك پرتاب دو امتيازي داشته باشند و بازي را ببرند و قهرمان شوند. به هر حال سرمايه‌گذار مي​گويد وقتي شرايط به اين صورت است و با يك سوت من را جابه‌جا مي‌كنند، پس چرا بايد سرمايه​گذاري كنم. پس انتظار اين است كه دقت بيشتري شود و البته خود ما هيچ وقت اعتقاد نداريم كه جامعه داوري به سود تيمي سوت می‌زند و يا اشكالي در کارش است.

 

*شما قبلا گفته بودید قهرمان ليگ از قبل مشخص شده بود؟

 

قضاوت را در اين زمينه به خودتان مي​سپارم.

 

*باتوجه به این‌که چند روز دیگر لیگ حرفه‌ای آغاز می‌شود، برنامه‌تان برای این لیگ چیست؟

 

تيمي كه داريم خوب و جان‌دار است و از بازيكنان بسيار خوبي بهره مي​بريم و آن‌چه اهميت دارد، اين است كه چگونه وارد ليگ شويم و چگونه آن را به پايان برسانيم. اگر بازيكن خارجي خوب به تيم تزريق كرديم، اين بحث دیگری است و اگر نتوانستيم این کار را انجام دهیم، آن تيمي كه اين كار را انجام دهد، نتيجه مي​گيرد. به هر حال اكنون زود است كه بگوييم در ليگ حرفه‌اي چه كار مي​كنيم و بايد منتظر بمانیم تا ببينيم كه آرايش تيم‌ها به چه صورت است كه اين خيلي مهم است.

 

*فكر مي​كنيد با متيف بتوانيد در ليگ حرفه‌اي موفق باشيد؟

 

ليگ حرفه‌اي شرايط متفاوتي دارد و تيم‌ها مي‌توانند دو بازيكن خارجي جذب كنند كه اين دو بازيكن، 40 درصد تيم مي​شوند، يعني آن تيمي كه بازيكن خارجي بهتري جذب كند، كفه ترازویش بسیار سنگين​تر مي شود و ما اگر نتوانيم بازيكن خارجي خوب جذب كنيم، مربي​مان هر كسي باشد، در اين شرايط نتيجه گرفتن كمي مشكل می‌شود، يعني مي‌خواهم بگويم همه چيز فقط به مربي تیم مربوط نمي​شود.

 

*قصد داريد مربي​ ایرانی یا خارجی به كادرفني تیم اضافه كنيد؟

 

در حال صحبت و مشورت با متيف هستيم و هنوز مربي​اي انتخاب نكرده​ايم و خيلي هم براي او تفاوتي ندارد كه مربي​اش ايراني باشد يا خارجي.

 

*براي جذب بازيكن خارجي اقدامی داشته​ايد؟

 

عرفان نساج​پور را از سهميه ملي‌مان براي ليگ حرفه‌اي حفظ كرده‌ايم و مي‌توانيم يك بازيكن ديگر هم جذب كنيم كه اين كار را با مشورت متيف انجام مي‌دهيم.

ارسال دیدگاه