دفعات بازدید: 2,807

تاریخ انتشار: 1393/11/30 - 2:00

گروه واتس آپی «بندرماهشهر» محلی برای گفتگو، پرسش، پاسخ و چالش میان مدیران، خبرنگاران و فعالین مدنی شهر

Whatsapp

گروه واتس آپی بندر ماهشهر که مسئولان عالی شهرستان، خبرنگاران، فعالین شهر و برخی مدیران روابط عمومی ادارات و شرکتها در آن حضور دارند، به خوبی توانسته جایگاه خود را در فضای مجازی شهرستان پیدا کند.

گروه واتس آپی بندرماهشهر به محلی برای گفتگو درباره مسائل و مشکلات بندرماهشهر تبدیل شده است. خبرنگاران و فعالین سیاسی، اجتماعی و مدنی شهر مسائل را در گروه مطرح میکنند و مدیران حاضر در گروه در اولین فرصت ممکن پاسخ سوالات را ارائه میکنند.

بر اساس این گزارش، گاهی سوالات چالشی میشود. چالش بین مدیران و خبرنگاران و فعالین مدنی شهر دیدنی است. وقتی مشکلات شهر با دقت دیده میشوند، عکسی گرفته میشود و همراه با یک پاراگراف توضیحات ارائه میشود. همکاری مدیران حاضر در گروه در پاسخگویی و پیگیری مشکلات مثال زدنی است.

در این گروه اتفاقات خوب زیادی رخ میدهد. وقتی مشکلی طرح میشود و مسئولان با پیگیری در کوتاه ترین زمان ممکن مشکل را رفع میکنند.
تا کنون مدیران زیادی در این گروه پاسخگوی مشکلات بوده اند و پیگیر امورات طرح شده، شده اند. از تاثیرگذارترین مسئولان گروه، علی یزدانی مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، قدرت الله سلطانی رئیس شورای شهر بندرماهشهر و منصور قمر فرماندار بندرماهشهر بوده اند.

از تاثیرگذارترین فعالین مدنی، سیاسی و اجتماعی حاضر در گروه میتوان به علیرضا شریفی، غلامعباس اویسی، اسماعیل طرفی (مدیر مسئول پایگاه خبری عصر جنوب و مشاور فرماندار شهرستان بندر ماهشهر) ، مهدی افضلی، اسحاق شکیبا، ایمان سلیمانی، محمد افضلی، مهدی سلیمانی، مهرداد اصلاحی و… اشاره کرد.

همچنین فرشاد الناصر، ذوالفقار شریعت، درویشی، مرتضی جعفری، احمدرضا جابری، آمنه محتشمی، مرتضی عساکره و ایمان کاظمی نژاد از خبرنگاران حاضر در این گروه هستند.

در این گروه واتس آپی که در طول کمتر از ۴ ماه فعالیت توانسته نقشی هرچند کوچک در مناسبات شهرستان ایفا کند، برخی مدیران صنایع پتروشیمی، از جمله مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی، قائم مقام پتروشیمی بندر امام، مدیرعامل پتروشیمی غدیر، مدیر عامل پتروشیمی بسپاران و چند تن از مدیران اداری، روابط عمومی شرکت های پتروشیمی حضور دارند.

همچنین امام جمعه بندرماهشهر، فرماندار بندرماهشهر، معاون وی و چند تن از مدیران و مشاوران فرمانداری، رئیس محیط زیست شهرستان، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان، رئیس اداره ارشاد شهرستان، شهردار شهر چمران، رئیس و چند تن از اعضای شورای شهر، مدیرمالی شهرداری بندرماهشهر، مسئول امور فرهنگی شهرداری بندرماهشهر، مدیرعامل تیم فوتبال شهرداری بندرماهشهر، مدیرعامل تیم فوتبال شاهین بندرماهشهر، رئیس اداره صنعت و معدن شهرستان، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندرماهشهر، رئیس اداره کار شهرستان، برخی از مدیران روابط عمومی ادارات شهرستان و… حضور دارند.

این گروه که توسط علی چاروسائی، مدیرمسئول پایگاه خبری تشکیل شده است، در حال حاضر ۶۳ نفر عضو دارد و درخواست دیگر مدیران شهرستان و شرکتهای پتروشیمی و مدیران روابط عمومی و خبرنگاران بندرماهشهری برای عضویت در این گروه پذیرفته میشود.

علی چاروسائی در خصوص تشکیل این گروه گفت: من ماهشهری هستم و به شهرم علاقه دارم. از توان و اعتبار خود، هرچند کم باشد، در جهت کمک به شهرم استفاده میکنم. به طور مثال از ظرفیت پایگاه خبری که یکی از شناخته شده ترین و معتبر ترین پایگاه های خبری استان خوزستان میباشد به خوبی استفاده کرده ایم در کنار خدمات رسانه ای که به تمام شهرستانهای استان میدهیم. اما نگاهم به بندرماهشهر ویژه است.

چاروسائی ادامه داد، با توجه به ارتباط خوب و نزدیکی که با اکثر مدیران شهرستان بندرماهشهر و خبرنگاران و فعالین این شهر داشته و دارم، تصمیم گرفتم که از این رابطه دوستی که با این عزیزان دارم استفاده کنم و ظرفیت فضای مجازی واتس آپ که حقیقتا بسیار شگفت انگیز وارد زندگی روزمره ما شده را در خدمت به بندرماهشهر فعال کنم که به حمد الله این اتفاق افتاد.

مدیرمسئول پایگاه خبری خورنا اظهار داشت: خوب است در تمام شهرستانها گروه های مجازی قانونمند و با چارچوبی جهت استفاده بهینه در خدمت به مردم و شهرستانها ایجاد شود. قطعا تاثرات مطلوبی دارد و حتی میتواند به پیشرفت مناطق بخصوص در خصوص “خرده مشکل ها” کمک کند، زیرا مسئولان معمولان درگیر مشکلات کلان مناطق هستند و فعالین مدنی و خبرنگاران میتوانند با بیان “خرده مشکل ها”، مسئولان را از آنها با خبر کنند.

ارسال دیدگاه