دفعات بازدید: 10,282

تاریخ انتشار: 1390/09/26 - 3:43

گرشاسبي اظهاركرد: ساير استان‌ها از شنيدن نام خوزستان در رقابت‌هاي آمادگي‌جسماني به خود مي‌لرزند

مديركل ورزش و جوانان خوزستان گفت: خوشحاليم كه در اين چند سال فدراسيون آمادگي‌جسماني در حال پيدا كردن جايگاه خود است و روز به روز نيز به حجم ورزشكاران اين رشته افزوده شده و كارها طبق برنامه انجام مي‌شود.

به گزارش خبرنگار بخش ورزشي ايسنا از خوزستان، حميدرضا گرشاسبي در مجمع انتخاب رييس هيات آمادگي‌جسماني و ايروبيك استان كه روز گذشته (21 آذرماه) در اداره‌كل ورزش و جوانان خوزستان برگزار شد، اظهاركرد: روساي سابق فدراسيون نيز زحمت كشيده‌اند ولي هميشه دغدغه‌هايي وجود داشته و تمام هيات‌ها نگران بودند كه بودجه‌ها صرف چه اموري مي‌شود ولي خوشبختانه در خوزستان اين دغدغه را نداشتيم. بدشانسي كوپايي، رييس سابق هيات آمادگي جسماني و ايروبيك استان، برخورد به دوران كما و سكته ناقص ورزش بود.

وي بيان‌كرد: به هر حال ما به دلايل مختلف در توجه به اين رشته مقداري قصور داشته‌ايم ولي بايد تلاش كنيم كه اين رشته جا بيافتد. قبلا تمام برنامه‌هاي آمادگي‌جسماني تيم‌هاي مختلف را دونده‌ها مديريت مي‌كردند اما خوشبختانه الان جا افتاده و كارهاي آمادگي جسماني توسط كساني كه تخصص اين رشته را دارند، انجام مي‌شود. اين جاي خوشحالي دارد و ما براي بالابردن آمادگي‌جسماني عموم، تلاش مي‌كنيم كه پياده‌روي خانوادگي نيز يكي از همين اهداف است.

مديركل ورزش و جوانان خوزستان تصريح‌كرد: درنهايت اين موارد منجر به تامين سلامت مردم مي‌شود كه هدف اصلي وزارت ورزش و جوانان و فدراسيون‌ها نيز همين است و پس از آن توجه ويژه به ورزش قهرماني است چون اگر ورزش قهرماني نباشد ديگر الگوسازي وجود نخواهد داشت. آمادگي‌جسماني و ايروبيك رشته‌هاي جذاب و جالبي هستند و بايد همه كمك كنيم كه درست و حسابي جا بيافتند.

وي در ادامه ضمن تبريك به رييس جديد هيات آمادگي‌جسماني استان خطاب به وي گفت: اين سمت به شما تحويل داده شده است و بايد براي آن كار و تلاش كنيد. يكي از اهداف اين انتخابات اين است كه هر كسي كه در آن كانديد مي‌شود اين توان را در خود ديده كه مي‌تواند اسپانسر و كمك مالي براي هيات فراهم كند چون تربيت‌بدني فقط بخشي از هزينه‌هاي هيات را مي‌تواند پرداخت كند و بخشي از آن نيز بايد توسط اسپانسر و تعامل با باشگاه‌هاي خصوصي و دولتي تامين شود.

گرشاسبي اظهاركرد: ساير استان‌ها از شنيدن نام خوزستان در رقابت‌هاي آمادگي‌جسماني به خود مي‌لرزند اما الان از جايگاه خود عقب افتاده‌ايم. با اين حال خوشحاليم كه در اين مدت مدام گزارش مي‌رسد كه تيم‌هاي ما براي اولين بار بعد از انقلاب در رشته‌هاي مختلف ورزشي اول شده‌اند. ما در رشته  اسنوكر قهرمان جهان داده‌ايم و نقره شطرنج را نيز كسب كرده‌ايم. تيم ژيمناستيك بانوان نيز براي نخستين بار قهرمان كشور شد. در تنيس روي ميز نيز در تمام رده‌هاي سني خوب كار كرده‌ايم و خوشبختانه حركت دارد شروع مي‌شود.

وي گفت: تعامل خوبي را نيز با آموزش و پرورش آغاز كرده‌ايم چون اعتقاد ما اين است كه فونداسيون كار در آموزش و پرورش است و هر چه از اين اداره فاصله بگيريم عقب افتاده‌ايم. خوشبختانه هم اكنون سيستم ما يكي شده و تعامل خوبي داريم. مطمئن باشيد در يكي، دو سال آينده، خوزستان همان خوزستاني خواهد شد كه ما آرزويش را داريم.

مديركل ورزش و جوانان خوزستان در ادامه به برگزاري همايش‌هاي پياده‌روي اشاره و خاطرنشان‌كرد: برگزارشدن اين همايش‌ها باعث شده كه ديگر در پارك‌ها جاي تردد هم وجود نداشته باشد. يعني اين پياده‌روي‌ها به صورت خودجوش انجام مي‌شود و لذت اين حركت براي مردم جا افتاده است. افزايش اين فعاليت‌ها موجب مي‌شود كه تعداد معتادان كاهش يابد و آسايش معتادان نيز در پارك‌هاي خلوت به هم خورده است.

وي درخصوص فعاليت‌هاي انجام شده در ورزش قهرماني گفت: از زماني‌كه من در اين سمت قرار گرفته‌ام تاكنون دو مراسم تجليل از قهرمانان و برترين‌هاي ورزش استان برگزار شده و به نفرات اول تا سوم رقابت‌هاي جهاني، آسيايي و نفرات اول مسابقات كشوري جوايزي اهدا كرده‌ايم. در طي همين دو سال حدود 800 ميليون تومان به قهرمانان داده شده است. امسال در كار جديدي كه انجام شد، از سه شهردار و سه فرمانداري كه در ورزش هزينه كرده‌اند و نيز 10 مدير باشگاه‌هاي برتري كه در ليگ‌هاي كشور تيم‌داري مي‌كنند، تقدير شد.

گرشاسبي افزود: خوشبختانه اين كار تاثير خوبي داشت و نگاه آن‌ها به ورزش ويژه‌تر شده است. برخي شهرداران مي‌پرسند كه چرا ما شهردار برتر نشديم و پاسخ ما اين است كه شهردار برتر به طور مثال مكان و زمين فوتبال و استخر ساخته است ولي شما كاري انجام نداده‌ايد. خوشبختانه اين حركت آغاز شد و به خصوص در بحث تجليل از قهرمانان توانسته‌ايم خوب كمك كنيم و كساني كه دوم و سوم كشوري مي‌شوند بيشتر هيات‌ها به آن‌ها كمك مي‌كنند و رييس جديد هيات آمادگي جسماني نيز باتوجه به اينكه شروع كار است و حساب مالي باز مي‌شود 500 هزار تومان به علي افضل هوشمند نايب‌قهرمان مسابقات آمادگي جسماني، كمك كنند.

وي يادآورشد: پس از تشكيل وزارت ورزش و جوانان و وقفه‌اي كه ايجاد شد به جرات مي‌گويم تنها استاني كه حركتش متوقف نشد خوزستان بود چون ما اعتباري را ذخيره كرده بوديم و از اين ذخيره چرخ ورزش را در اين مدت چرخانديم ولي آن اعتباري را كه در سال 89 به هيات‌ها كمك كرديم در سال 90 نتوانستيم انجام دهيم و اخيرا در حال جبران هستيم و مبالغي را به حساب هيات‌ها واريز مي‌كنيم.

دیدگاه کاربران

نظرات در انتظار تایید: 1

کل نظرات :1

  • زبرجد

    تاریخ : ۲۶ - آذر - ۱۳۹۰

    اگر جناب مدير كل فرمودند ساير استانها از شنيدن نام خوستان در رقابتهاي آمادگي جسماني برخود ميلرزند بدون اغراق بايد بگويم ساير شهرستانهاي استان خوزستان از شنيدن نام ماهشهر در مسابقات آمادگي جسماني برخود لرزيده و مي لرزند اخبار مسابقات آمادگي جسماني قهرماني استان كه در آرشيو خود شما موجود است گوياي اين امر مي باشد مطلب ديگر اينكه اگر آقاي علي افضل هوشمند قرار است پاداش نقدي بدليل كسب مقام نايب قهرماني كشور دريافت نمايند در همان مسابقات آقاي فرزاد قانع(از ورزشكاران ماهشهري) نيز مقام نايب قهرماني بالاي 50 سال كشور و تيم امدادي خوزستان (متشكل از ماهشهريها)كه مقام سوم كشور را كسب نمودند فراموش شدند؟


ارسال دیدگاه