دفعات بازدید: 439

تاریخ انتشار: 1394/02/21 - 23:04

نیمه نهایی لیگ حرفه ای بسکتبال؛آخرین شانس پتروشیمی در ماهشهر

بهنام یخچالی پتروشیمی بندرامام

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ تیم بسکتبال مهرام تهران در چهارمین بازی نیمه نهایی هم موفق به برد 70 بر 56 مقابل پتروشیمی شد و 3 بر یک در سری فینال پیش افتاد.

 تیم پتروشیمی در بازی دوم نیمه نهایی برخلاف بازی اول با حضور 2 بازیکن خارجی در ترکیب اولیه مقابل مهرام قرار گرفت و کوارتر اول بازی را با نتیجه 16 بر 11 واگذار کرد.

پتروشیمی در کوارتر دوم هم مشکل زیادی برای گلزنی داشت و مهران حاتمی سرمربی تیم که اعتقاد داشت، 3 بازیکن پست یک دارد که یکی از یکی بهتر هستند، یکی یکی بازیکنان پست یک خود را به زمین می آورد تا در شرایط بازی تغییر ایجاد کند. در نهایت هم دو گارد به طور همزمان وارد بازی شدند و در دقیقه پایانی نیمه، اختلاف حدودا 10 امتیازی به 4 امتیاز کاهش یافت. 

مهرامی ها که کوارتر دوم را با اختلاف یک امتیاز واگذار کردند با برتری 28 بر 24 در نیمه اول به رختکن رفتند. نیمه ای که در مجموع بسیار کم امتیاز پی گیری شد.

تاکوان دین یار آمریکایی مهرام با 12 امتیاز و حامد حدادی با 8 امتیاز و 8 ریباند بهترین بازیکنان تیم میزبان و صمد نیکخواه با 9 امتیاز بهترین بازیکن پتروشیمی در این نیمه بودند.

اوج گیری پتروشیمی در کوارتر سوم

نیمه دوم بازی با پرتاب 3 امتیازی صمد نیکخواه شروع شد و یک بار هم دو تیم در امتیاز 28 مساوی شدند اما مهرام با 7 امتیاز پیاپی از تاکوان و اوشین بار دیگر پیش افتاد.

در میانه های کوارتر سوم نیمکت تیم مهرام یک خطای تکنیکال دریافت کرد و مصطفی هاشمی سرمربی مهرام به شدت به داوران و ناظران معترض شد. هاشمی در نهایت با دخالت ناظر مسابقه آرام شد.

بعد از این جریان پتروشیمی که با پرتاب های پنالتی بار دیگر بازی را مساوی کرده بود، با پرتاب 3 امتیازی بهنام یخچالی برای اولین بار با نتیجه 37 بر 34 از مهرام پیش افتاد.

کادرفنی مهرام به سرعت یک وقت استراحت بعد از امتیاز پتروشیمی گرفت که حامد حدادی هم با عصبانیت بطری آب را روی نیمکت کوبید. جو تیم مهرام در این لحظات کاملا به هم ریخته بود.

صمد نیکخواه، بهنام یخچالی و محمد جمشیدی در این دقایق همکاری بسیار خوبی در تیم پتروشیمی داشتند و در دو دقیقه آخر کوارتر اختلاف با مهرام را به 10 امتیاز رساندند اما در یک دقیقه بار دیگر این برتری را از دست دادند و اختلاف 3 امتیازی شد.

پتروشیمی کوارتر سوم را با نتیجه 24 بر 17 برد.

درگیری با بلندقدترین بازیکن لیگ

اوشین ساهاکیان و آرمان زنگنه در شروع کوارتر چهارم بازی درگیری کوچکی با اسلاوکو ورانز یار خارجی پتروشیمی پیدا کردند و اعتقاد به خطای ورانز داشتند اما داوران چنین اعتقادی نداشتند.

اوشین که دو دقیقه بعد با خطای سوم تعویض شد در حال نشستن روی نیمکت با صدای بلند می گفت که برد پتروشیمی مبارک باشد.

زایتسف یار خارجی پتروشیمی که دقایق زیادی به خاطر چهار خطایی بودن روی نیمکت بود در بازگشت به سرعت پنج خطایی شد و روی نیمکت نشست.

مهرام بعد از بازگشت آرامش در اواسط کوارتر بار دیگر با 7 امتیاز پیش افتاد.

با پرتاب 3 امتیازی تاکوان دین در یک دقیقه و 15 ثانیه به پایان بازی اختلاف از مرز 10 امتیاز گذشت و کار پتروشیمی برای بازگشت ناممکن شد.

مهرام در نهایت با نتیجه 70 بر 56 برنده شد.

بازی پنجم دو تیم روز پنجشنبه در ماهشهر برگزار می شود. در صورت برد مهرام، صعود این تیم به فینال قطعی می شود اما در صورت پیروزی پتروشیمی، بازی ششم نیز به میزبانی ماهشهر برگزار می شود.

پتروشیمی بندرامام مهرام

ارسال دیدگاه