دفعات بازدید: 1,717

تاریخ انتشار: 1394/02/28 - 20:49

افتتاح نخستین کلینیک ورزشی پزشکی در ماهشهر +تصاویر

مدیران عامل پتروشیمی های بندر ماهشهر

نخستین کلینیک تندرستی شهرستان بندرماهشهر توسط شرکت عملیات غیر صنعتی و با مشارکت بخش خصوصی افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری ورزش بندر ماهشهر به نقل از روابط عمومی شرکت عملیات غیر صنعتی و خدمات صنایع پتروشیمی، این شرکت اولین کلینیک تخصصی تندرستی را با مشارکت بخش خصوصی، طی مراسمی با حضور تعدادی از مدیران ارشد شرکتهای پتروشیمی منطقه در ناحیه صنعتی ماهشهر افتتاح کرد.

به استثنای ساختمان این مرکز که در اختیار شرکت عملیات غیر صنعتی است، برای تامین تجهیزات این کلینیک تاکنون نزدیک به ۲ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

براساس این گزارش، در این مرکز برای اولین بار در ماهشهر یک تیم کاملا تخصصی با امکانات و دستگاههای مختلف پزشکی-ورزشی، جهت تامین تندرستی مراجعین با روشهای نوین، آماده بکار هستند.

به گفته مدیر این مرکز، بخش ورزش درمانی، بخش حرکات اصلاحی، بخش کنترل وزن و بخش ورزشی، چهار بخش عمده فعالیتهای این کلینیک را تشکیل می دهند.

افتتاح سالن ورزشی پزشکی در ماهشهر

دکتر شعبانی نیا تشریح کرد: ورزش و فعالیت بدنی یکی از مهمترین و موثرترین راههای پیشگیری، کنترل و حتی درمان بسیاری از بیماریهاست و بسیاری از مسیرهای درمانی، غیر از دارو، توسط فعالیتهای ورزشی نیز دنبال می شوند.

در بخش حرکات اصلاحی، تحلیل قامت انجام می شود و توسط دستگاههای خاص از ناحیه گردن تا کف پا مورد بررسی تخصصی قرار می گیرد. سپس در صورت تشخیص ناهنجاری، مراجع برای اصلاح عارضه توسط پزشک راهنمایی می گردد.

 در بخش کنترل وزن، کارشناسان تغذیه، پس از انجام تحلیل ارگانهای مختلف بدن با دستگاههای روزآمد، طی یک فرایند مشاوره، رژیم غذایی مناسب برای کنترل وزن بهینه را به ایشان ارائه می دهند.

بخش ورزشی نیز، صرفا به برگزاری کلاسهای مختلف آمادگی جسمانی، پیلاتس، ایروبیک، یوگا، ایرومیکس و دی آ ایکس می پردازد که مورد اخیر از جمله ورزشهای تعلیقی بسیار جدید است که در تامین سلامتی و حفظ تندرستی جنبه درمانی نیز دارد.

بیماریهای قلبی عروقی، فشار خون، بازتوانی، ارتوپدی، مفاصل، عصبی-عضلانی، دیابت و حتی سرطان بخشی از لیست بیماریهایی است که امکان بهبود و درمان آنها در این مرکز پزشکی-ورزشی وجود دارد. همچنین در این کلینیک بخشی برای مادران باردار جهت سوق آنها به سمت زایمان طبیعی و بدون درد و ورزشهای پس از بارداری پیش بینی شده است.

مراجعین شرکتی می توانند پس از عقد قرارداد با شرکت عملیات غیر صنعتی از طریق فرهای مشخص شده و سایر مراجعین می توانند با پرداخت تعرفه های ناچیز این مرکز، از امکانات آن استفاده کنند.

اولین کلینیک تندرستی در ماهشهر پس از یک هفته کار آزمایشی، با حضور مدیران عامل شرکتهای پتروشیمی افتتاح رسمی شد.
مدیر منابع انسانی صنایع پتروشیمی

مهندس غلامی مدیرعامل عملیات غیر صنعتی شهرستان ماهشهر

مهندس غلامی عملیات
ورزش شهرستان بندر ماهشهر

دیدگاه کاربران

نظرات در انتظار تایید: 1

کل نظرات :5

  • حیات نوشادی

    تاریخ : ۲۸ - اردیبهشت - ۱۳۹۴

    بسیارعالی ،وجود چنین مرکزی لازمه ی ورزش این شهرستان است،با تشکر از مجریان این طرح و تمامی کسانیکه دراین امر زحمت کشیدند.


  • درویشی

    تاریخ : ۲۸ - اردیبهشت - ۱۳۹۴

    با سلام وسپاس فراوان از تمامی مسولینی که در این امر مهم و مفید زحمت کشیدند.


  • عباس

    تاریخ : ۲۸ - اردیبهشت - ۱۳۹۴

    سلام
    به نوبه خودم از زحمات مهندس غلامی تشکر ویژه میکنم
    ایشان واقعا مدت ها بدنبال اجرای کردن این پروژه بود


  • فریدون شکاری از بندرامام

    تاریخ : ۲۹ - اردیبهشت - ۱۳۹۴

    با سلام
    سپاس فراوان از مسئولین محترم شهر ، کار بسیار عالی و خداپسندانه ای انجام گرفته است آفرین به این تصمیم و زکاوت ،انشالله که موفق باشید


  • رضا حیاتی

    تاریخ : ۳ - خرداد - ۱۳۹۴

    خداوند به همه ی دلسوزان ورزش ،عمر ی طولانی همراه با شادمانی و سلامتی عنایت فرماید.
    آمین


ارسال دیدگاه