دفعات بازدید: 498

تاریخ انتشار: 1394/03/15 - 18:51

ورود بانوان به ورزشگاه آزاد شد، ما نباید خودمان را رها کنیم

بانوان شهرک بعثت

در جلسه‎ای که با حضور نمایندگان وزارت ورزش، معاونت امورزنان ریاست جمهوری و وزارت کشور در وزارت کشور برگزار شد، تصمیم نهایی در خصوص گرفته شد

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛در چند سال گذشته این موضوع ایراد زیادی به ورزش ایران وارد بود و این در بحث های میزبانی همیشه برای ما مشکل ساز بود و از طرفی با توجه به نظام اسلامی و معذورات شرعی در برخی موارد موافقت با حضور بانوان می توانست برخی مسائل اخلاقی را با چالش روبرو کند.

در طول مدت چند ماه گذشته در این باره بحث و بررسی هایی صورت گرفت و دست آخر منتج به مطرح کردن این موضوع از سی معاون رییس جمهور محترم شد وپس از آن طبق اطلاع ما پیش نویس این موضوع به تصویب رسیده است و قرار است در اولین رویداد بزرگ در کشورمان که همان دیدار های والیبال ایران در لیگ جهانی است این موضوع اجرایی شود.

حال مسئولان فدراسیون که توانستند به زحمت مجوز حضور بانوان در سالن‌های والیبال را از مسئولان مربوطه بگیرند با چالشی جدید مواجه هستند آن‌هم چگونگی اجرای این مساله است. چند سال پیش دختران و زنان بدون هیچ مشکلی در سالن‌ها حاضر می‌شدند اما به یک باره نوع رفتار این قشر از تماشاگران تغییر کرده و باعث شد تا مسئولان مربوطه تصمیم بر ممانعت از حضور بانوان بگیرند و عوامل فدراسیونی برای گرفتن میزبانی جهانی با مشکل مواجه شوند.

اگر خیلی عینک بد بینی به چشم نزنیم اتفاق خاصی هم نیفتاده و البته اندک تماشاگرانی هم که گه گاه اسیر وسوسه های شیطان خدای ناکرده فحاشی می کردند بعد از حضور بانوان سعی کردند رفتار هایشان و شادی و غم هایشان را کنترل کنند و این می تواند به فرهنگ سازی کمک کند.

سوای این موضوع ما همیشه معتقدیم که از لذت ورزش باید همه استفاده کنند و این بانوان هم جزئی از این همه هستند.

امیدواریم بازی های لیگ جهان والیبال به عنوان آوانگارد، فتح بابی در این باره برای دیگر رشته ها باشند و البته این مستلزم رفتار های فرهنگی در تمامی اقشار و البته مجموعه قوانینی است که می بایستی در این راه لحاظ شود می‌گویند والیبال ورزشی دانشگاهی‌است پس با این حساب فرهنگ‌سازی در آن کار راحتی خواهد بود و بانوان و مردان ایرانی حاضر در سالن‌های والیبال باید بدانند که رعایت اصول و قواعد اسلامی را در دستور کارشان قرار دهند تا خانوادگی بودن آن‌ هم به همگان ثابت شود و مسئولان از تصمیمی که گرفته‌اند پشیمان نشوند و والیبال در این راه شاید پلی باشد برای دیگر ورزش‌ها و نباید با یک رفتار نسنجیده جمعی را از دیدن ورزش محروم کنیم.

دیدگاه کاربران

نظرات در انتظار تایید: 1

کل نظرات :3

  • حیات نوشادی

    تاریخ : ۱۵ - خرداد - ۱۳۹۴

    بسیار عالی،جای شکرش باقی هست که بانوان ما ازین به بعد میتونن در ورزشگاه ها حاضر بشن وبی شک رعایت موازین اخلاقی در این امر بی تاثیر نیست.


  • سهرابی

    تاریخ : ۱۶ - خرداد - ۱۳۹۴

    درود به سایت بروز و فعال ورزش ماهشهر
    امیدوارم هروز بهتر از قبل به کارتون ادامه بدید پاینده باشید.انشاالله


  • sahar

    تاریخ : ۱۶ - خرداد - ۱۳۹۴

    به امید آینده ایی روشن


ارسال دیدگاه