دفعات بازدید: 1,110

تاریخ انتشار: 1394/03/15 - 19:14

علوی:بدنبال شایسته‌سالاری در مربیگری تنیس روی میز کشور هستیم

سید منصور علوی

رئیس کمیته مربیان فدراسیون تنیس روی میز گفت: باید به شکلی در فدراسیون کار کنیم که شایسته سالاری حاکم شود.

به گزارش پایگاه تخصصی پینگ پنگ کشور،منصور علوی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درباره انتصابش به عنوان رئیس کمیته مربیان فدراسیون تنیس روی میز اظهار داشت: بعد از تغییراتی که در رأس فدراسیون صورت گرفت، احساس وظیفه کردم و به همین دلیل تصمیم گرفتم به فدراسیون کمک کنم.

وی که منتقد فدراسیون در سال‌های قبل بود، در این باره گفت: در سال‌های قبل فقط منتقد نبودم، بلکه راهکار و پیشنهاد نیز ارائه می‌دادم. زمانی که سعادتمند به عنوان سرپرست فدراسیون منصوب شد، قول داد که همبستگی را بین اهالی این رشته ایجاد کند و به همین دلیل از طیف‌های مخالف و موافق دعوت به عمل آورد. او با سیاست درهای باز عمل کرد و در این شرایط حداقل کار این بود که دست همکاری به سوی مسئول جدید فدراسیون دراز کنم.

رئیس کمیته مربیان در پاسخ به این پرسش که “اگر مشکلی در تنیس روی میز ببینید، آیا دوباره انتقاد خواهید کرد؟” عنوان کرد: من حرف‌هایم را در سایتم می‌زنم، چون به دنبال تخریب نیستم و می‌خواهم به پیشرفت تنیس روی میز کمک کنم. از زمان اعلام حکم من به عنوان رئیس کمیته مربیان فدراسیون تینس روی میز همچنان درهای سایت بنده روی انتقادات باز است. درست است که الان به عنوان زیر مجموعه فدراسیون فعالیت می‌کنم اما سیاست‌های قبلی را پیگیری خواهم کرد. در زمان فدراسیون قبلی نیز به مدت یک سال و نیم شرایط خوب بود اما در ادامه این شرایط فراهم نشد.

علوی درخصوص برنامه‌هایش برای کمیته مربیان خاطرنشان کرد: این کمیته باید دارای یک برنامه جامع باشد تا با این روش برای ضابطه‌مند کردن نحوه انتخاب مربیان تیم‌های ملی از بهترین مربیان فعال استفاده کرده واز همه مهمتر عدالت محوری را نیز سرلوحه کار خود قرار داده باشیم.

یکی از اصلی‌ترین برنامه‌هایم کارنامه‌دار کردن مربیان کشور با استفاده از جداول و امتیاز دادن به مربیان است.

مطمئناً با کارنامه‌دار شدن مربیان تنیس روی میز کشور یک بانک اطلاعاتی از وضعیت آنها به دست می‌آید که می‌توان از وضعیت فعالیت مربیان در اقصی نقاط ایران به طور همزمان مطلع شد.

در جدول تهیه شده مواردی از قبیل درجه مربیگری، امتیازبندی مربی بر اساس مقام و رتبه بازیکن، سوابق قهرمانی، همکاری و تعامل با هیئت‌های استانی، میزان همکاری یک مربی با بخش آموزش فدراسیون، مدرک تحصیلی، تسلط به زبان و کامپیوتر و غیره گنجانده شده که هر کدام دارای امتیاز خاص خود است.

وی در پایان گفت: هدف ما این است که در این بخش از تمام پتانسیل موجود در کشور استفاده شود.

باید بستری فراهم شود تا در بخش مربیگری بسیج بازیکن‌سازی اتفاق افتاده و شرایط را در فضایی کاملاً رقابتی و شفاف تقویت و مدیریت کنیم. همچنین قصد دارم در آینده‌ای نزدیک اعضای کمیته مربیان رابه سرپرست فدراسیون معرفی کنم تا کارمان روال بهتری به خود بگیرد.

ارسال دیدگاه