دفعات بازدید: 807

تاریخ انتشار: 1394/03/28 - 12:14

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان خبرداد: افتتاح بیش از ۳۰ مکان ورزشی در سال جاری

فرامرز کیانی زاده

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان ضمن تشریح عملکرد این اداره‌کل در سال گذشته، بر پیشرفت ورزش خوزستان در سال جاری تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری ورزش بندر ماهشهر فرامرز کیانی زاده در نشست با اصحاب رسانه که روز گذشته (سه‌شنبه) در محل این اداره‌کل برگزار شد، اظهار کرد: برنامه‌ریزی، برنامه‌مداری و علم‌محوری را سرلوحه کار خود قرار دادیم و از ابتدای سال ۹۳ بر همین اساس، شروع به کار کردیم و تمام سعی‌مان بر این بود که وارد حاشیه نشویم. به روسای هیات‌های ورزشی نیز توصیه داشتم وقتی که رییس یک هیات می‌شوید، اصلا کاری به روسای قبلی نداشته باشید و کار خودتان را انجام دهید و فقط آینده را ببینید. به معاونان خود نیز توصیه کردم، اصول و مبنا را بر این بگذارید که آرامش در ورزش استان حاکم شود و فکر می‌کنم تلاش‌مان نتیجه هم داد و توانستیم آرامش نسبی، همدلی و همزبانی را در ورزش استان حاکم کنیم. ما در بخش فرهنگی آموزشی و جوانان نیز اقداماتی داشتیم.

برگزاری اولین گردهمایی مسوولان ورزش کشور در خوزستان

وی ادامه داد: برگزاری اجلاس سراسری نماز با حضور وزیر ورزش و جوانان و مدیران ستادی و مدیران کل استان‌ها و همچنین تعدادی از روسای فدراسیون‌ها را در اهواز داشتیم و به جرات می‌توان گفت برای اولین بار بود که مسوولان ورزش کشور در خوزستان دور هم جمع شدند. ما همچنین دوره‌های مختلف و سمینارهای مختلفی را در زمینه‌های روانشناختی جوانان و همچنین بحث جاده ولایت را با حضور موتورسوران استان و دوندگان امدادی در سال گذشته به مناسبت میلاد امام رضا (ع) برگزار کردیم.

افتتاح بیش از ۳۰ مکان ورزشی در سال جاری

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با اشاره به اقدامات عمرانی این اداره‌کل، گفت: بخشی از پروژه‌های عمرانی ما در سال به ۹۳ افتتاح رسیدند و در سال ۹۴ نیز بیش از ۳۰ مکان ورزشی ریز و درشت افتتاح خواهد شد. در راستای پروژه‌هایی که در سال ۹۳ افتتاح کردیم، می‌توان به افتتاح ساختمان اداره ورزش و جوانان اهواز و این اداره، اشاره کرد که با توجه به جمعیت بیش از یک میلیون نفری کلانشهر اهواز، این نیاز احساس شد که باید برای شهرستان اهواز یک اداره ورزش و جوانان راه‌اندازی کنیم تا کارهای مربوط به اهواز را پیگیری کند و اعتقاد من بر این است راه‌اندازی این اداره ورزش و جوانان می‌تواند به توسعه ورزش اهواز بسیار کمک کند و نتیجه مثبت آن در آینده قابل مشاهده خواهد بود.

وی به افتتاح پایگاه قهرمانی ورزش اهواز در سال گذشته اشاره و بیان کرد: این پایگاه به دلایلی که وجود داشت، هشت سال پیش تعطیل شد و طی چهار پنج سال اخیر نیز به انبار تبدیل شده بود که ما با توجه به رویکردی که برای راه‌اندازی مجدد آن داشتیم، این پایگاه را تجهیز و بازسازی کردیم و به نظرم این پایگاه می‌تواند کمک شایانی به رشد و پرورش نخبه‌های ورزشی استان داشته باشد، چرا که در گذشته از این پایگاه نفراتی را به عنوان مستعد ورزشی شناساندیم.

کیانی‌زاده افزود: در سال ۹۳ همچنین درمانگاه پزشکی ورزشی را افتتاح کردیم که این کلینیک اکنون فعال است و امیدوارم به آنچه مد نظر ما است، برسد. ما همچنین پیست موتورسواری و اتومبیلرانی غدیر اهواز را هم به بهره‌برداری رساندیم که می‌توان گفت این پیست در استان و کشور کم‌نظیر است و می‌تواند محاسن بسیاری برای خوزستان داشته باشد. ما همچنین اتوماسیون اداری اداره‌کل ورزش و جوانان استان را فعال کردیم و به نظرم خیلی بد بود که این اداره‌کل فاقد اتوماسیون اداری باشد و به نظرم از این طریق بسیاری از کارها به خوبی پیش خواهد رفت و ارباب رجوع نیز از سردرگمی خارج خواهند شد. در سال جاری نیز به مجهز کردن هیات‌های ورزشی به اتوماسیون اداری خواهیم پرداخت.

به کار آمدن شورای ورزش استان

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با اشاره به تشکیل شورای ورزش استان خاطرنشان‌کرد: سال گذشته شورای ورزش استان و همچنین شورای ورزش شهرستان‌ها را که رییس آن فرمانداران شهرستان‌ها بودند، برگزار کردیم. تشکیل شورای ورزش شهرستان‌ها در اوضاعی که شهرستان‌های‌مان حتی برای اعزام تیم‌های ورزشی خود به مسابقات قهرمانی استان با مشکل بودند به ما کمک کرد، چرا که فرمانداران شهرستان‌ها در این راستا به دنبال این بودند که با رفع مشکلات موجود، تیم‌های خود را به مسابقات اعزام کنند و باید بگویم این شورا به درد ورزش استان خورد.

وی ادامه داد: سال گذشته همچنین پارلمان ورزش استان با نظر و تاکید استاندار خوزستان راه‌اندازی شد. از دیگر کارهایی که در سال ۹۳ انجام دادیم اقدامی بود که طی سال‌های گذشته به دلایل مختلف نادیده گرفته شده بود و آن تجلیل از قهرمانان ورزشی استان بود که ما طی سال گذشته مبنا را بر این گذاشتیم که هر سه ماه یک بار از قهرمانان ورزشی استان تجلیل کنیم که این کار را هم انجام دادیم.

لزوم رسیدن ورزش خوزستان به درآمد ثابت و پایدار

کیانی‌زاده بیان کرد: کار مهم دیگری که در سال ۹۳ انجام دادیم این بود که تاکید داشتیم باید ورزش استان یک درآمد ثابت و پایدار داشته باشد و بتواند به این مهم دست پیدا کند، چرا که اگر اینگونه نباشد، نمی‌توانیم برای ورزش برنامه‌ریزی کنیم. پس باید می‌توانستیم به استقلال مالی برسیم که در این راستا تفکر جدیدی هم در وزراتخانه وجود داشت و آن‌ها نیز به دنبال این مهم هستند. ما هم در استان‌مان یک کمیته اقتصادی تشکیل دادیم و در حال پیش بردن کارها در این بخش هستیم و می‌خواهیم یکی دو شرکت اقتصادی برای هیات‌های استان راه‌اندازی کنیم و کار دیگری که در حال انجام آن هستیم و به بخشی از آن نیز رسیده‌ایم، راه‌اندازی مغازه‌هایی در کنار اماکن ورزشی استان است که این موضوع را نیز به شهرستان‌ها ابلاغ کرده‌ایم و روسای ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها نیز در حال پیگیری هستند و امیدوارم در سال ۹۴ بتوانیم این مهم را به سرانجام برسانیم.

وی با بیان این‌که استان ‌خوزستان ظرفیت و پتانسیل بسیار بالایی در بخش نیروی انسانی و مدیریتی و همچنین منابع مالی با وجود شرکت‌های موجود در استان دارد، تصریح کرد: ما باید بتوانیم از این ظرفیت‌ها به نحو مطلوب استفاده داشته باشیم و بر اساس همین پتانسیل‌هایی که وجود داشت، سال گذشته میزبانی لیگ کشتی‌ فرنگی باشگاه‌های جهان را پذیرفتیم و به نحو مطلوب در مدت زمان کوتاهی که در اختیار داشتیم، آن را برگزار کردیم. در سال ۹۳ همچنین مسابقات بین‌المللی بوکس را به مناسبت شکست حصر آبادان با حضور شش هفت کشور خارجی و با حمایت شرکت نفت، برگزار کردیم. ما در واقع توانستیم از ظرفیت‌های موجود بهره‌برداری لازم را ببریم. همیشه گفته‌ام برای خوزستانی که بیش از ۱۰۰ سال در ورزش سابقه و قدمت داشته، خیلی عجیب است که بگویند این استان تاکنون هیچ وقت میزبان مسابقات جهانی نبوده است.

مراودات ورزشی با کشورهای همجوار

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: ما همچنین قصد داشتیم رقابت‌های جهانی کونگ‌فو بانوان و آقایان و کشتی باستانی را در خوزستان میزبانی کنیم و در حالی که اعلام آمادگی هم کرده بودیم، به دلیل مشکلاتی که خود فدراسیون‌ها داشتند این دو رویداد مهم عملیاتی نشدند. همچنین باتوجه به تفاهم‌نامه‌های همکاری که بین استانداری خوزستان و استانداری بصره و نیسان عراق منعقد شده است، ما نیز قصد داریم در زمینه‌های ورزشی، مراوداتی با این استان‌ها و سایر کشورهای همجوار داشته باشیم.

درخواست خوزستان برای میزبانی چند مسابقه بین‌المللی

وی در ادامه به میزبانی‌های جهانی، آسیایی و بین‌المللی پیش رو در خوزستان اشاره کرد و گفت: در سال ۹۴ قصد داریم میزبانی رقابت‌های جهانی پرورش‌اندام و بین‌المللی وزنه‌برداری و سنگنوردی را در استان داشته باشیم. همچنین باتوجه به این‌که قرار است مسابقات آسیایی سنگنوردی نوجوانان و جوانان (۲۰۱۶) به میزبانی ایران برگزار شود، ما روز گذشته در مجمع سالیانه هیات کوهنوردی استان که در خدمت رییس فدراسیون بودیم، به صورت شفاهی خواستار میزبانی این مسابقات در خوزستان شدیم که طی روزهای آینده به صورت کتبی هم درخواست‌مان را ارسال می‌کنیم و البته فدراسیون هم تلویحا این موضوع را پذیرفته است. مسابقات بین‌المللی بوکس را هم که قطعا برگزار خواهیم کرد و قصد داریم باز هم میزبان مسابقات کشتی فرنگی باشگاه‌های جهان و این بار در خرمشهر باشیم.

کیانی‌زاده بیان کرد: ما سال گذشته پس از ۲۵ سال، میزبان مسابقات تکواندو جوانان و بزرگسالان کشور بودیم و چهار پنج مدال برنز هم به دست آوردیم که در نوع خودش بی‌نظیر بود. همچنین میزبان مسابقات کشتی ساحلی کشور هم بودیم و با این میزبانی سعی کردیم که این رشته را هم به خوزستان بیاوریم تا در این بخش از مدال‌آوری عقب نیفتیم، چرا که در آینده دو مدال المپیک کشتی از این رشته است. در هر صورت این رشته یک ظرفیت است.

کمک مالی ۶۰ تا ۱۰۰ درصدی به هیات‌ها در سال ۹۳

وی عنوان کرد: یکی از کارهایی که در ابتدای سال ۹۳ آغاز کردیم، برگزاری جلسات برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری بود که برای هیات‌های ورزشی در نظر گرفتیم و در آن، تمام آیتم‌هایی را که نشان‌دهنده رشد و ارتقا یک رشته ورزشی است، مشخص کردیم. با ۴۱ هیات استان این جلسه تخصصی را در سال ۹۳ برگزار کردیم و از هیات‌ها خواستیم کارهای مربوطه را عملیاتی و محقق کنند و برای اداره‌کل ورزش و جوانان هم در نظر گرفتیم که ضمن نظارت و کنترل، تا پایان سال ۹۳ مبلغی را به هیات‌ها بدهد که برای هر هیات باتوجه به توان و ظرفیت، از ۲۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان را پیش‌بینی کردیم. به هر حال اگر هدف‌گذاری را انجام نمی‌دادیم، هیات‌ها مانند سال ۹۲ دچار روزمرگی می‌شدند. با این برنامه برای هیات‌ها انگیزه به وجود آمد و ما هم با مبلغ مشخص کردن، هدف‌گذاری‌ای برای خودمان مشخص کردیم و برنامه‌ریزی ما این شد که تقریبا دو میلیارد تومان تا پایان سال ۹۳ در اختیار هیات‌های‌مان بگذاریم. در این راستا من برای خودم نیز برنامه‌ریزی کردم که طی سال ۹۳ باید تا چه اندازه درآمدزایی داشته باشم تا پول در اختیار هیات‌ها بگذارم و خدا را شکر در سال ۹۳ طی دو سه نوبت، به حساب هیات‌ها پول واریز شد و بین ۶۰ تا ۱۰۰ درصد به هیات‌ها کمک مالی داشتیم. زمانی که ما این برنامه‌ریزی را انجام دادیم، یک ریال هم پول نداشتیم ولی با این اقدامات و همچنین همکاری هیات‌ها و ادارات ورزش سراسر استان، توانستیم کار را پیش ببریم. من می‌پذیرم که مشکلات و کمبودها بسیار است ولی به نظرم در بدترین سال مالی، خوب پیش رفتیم.

رشد ورزش استان در سال گذشته

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با اشاره به رشد ورزش استان در سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲، عنوان کرد: ورزش استان در برخی از آیتم‌ها از جمله دعوت‌شدگان به تیم‌ملی، عضویت در تیم‌ملی، اعزام نفر و تیم به مسابقات بین‌المللی، آسیایی، جهانی و کشوری، میزبانی مسابقات کشوری، بین‌المللی و جهانی و همچنین کسب مدال کشوری، آسیایی، جهانی و بین‌المللی در سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲ رشد داشته است.

وی در ادامه به عدم استمرار برخی طرح‌ها در کشور گفت: من حتی به دکتر مقتدایی هم گفتم اگر برنامه‌های ما طی سه سال اتفاق بیفتد، می‌توانیم مدال‌های‌مان را ارتقا بدهیم و قطعا خوزستان می‌تواند جایگاه‌های بسیار خوبی در سطح آسیا و جهان به دست آورد، پس می‌طلبد برنامه‌ها چه با حضور کیانی‌زاده و چه بدون او، ادامه پیدا کند.

در ادامه این نشست سوالاتی از سوی خبرنگاران مطرح شد که کیانی‌زاده به آن‌ها پاسخ داد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که بودجه‌ اختصاص یافته از سوی وزارت ورزش و جوانان به اداره‌کل ورزش و جوانان استان در سال ۹۳ چه میزان بوده است؟ گفت: وزارت ورزش و جوانان در سال ۹۳ مبلغی بالغ بر ۴۵۰ میلیون تومان برای ما در نظر گرفت، در حالی که سه هیات استان در همین سال ۵۰۰ میلیون تومان بدهکار بودند، یعنی بودجه آن چنانی که یک مدیر بخواهد براساس آن کار کند، وجود ندارد و پیش بردن کار به توانایی و ارتباطات آن مدیر بر می‌گردد.

وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره پروژه‌های ورزشی استان، عنوان کرد: ۱۶۳ مکان ورزشی نیمه‌تمام داشتیم که از این تعداد ۱۳۰ تا ۱۳۲ پروژه از محل اعتبارات ملی و سایر آن از محل اعتبارات استانی بود. از محل اعتبارات استانی ۹ میلیارد تومان برای ما پیش‌بینی شده بود که ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان آن اختصاص داده شد. برای پروژه‌های ملی هم تقریبا پنج میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود که یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان آن تخصیص داده شد.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان افزود: در سال ۹۳ مصوب شد که اعتبار ماده ۱۸۰ را نمایندگان تقسیم کنند که برای چه کاری و کجا باشد. ما هم پروژه‌های هر شهرستان را مشخص کردیم و با رایزنی‌ای که با نمایندگان آن شهرستان‌ها داشتیم، خواستار کمک شدیم و خوشبختانه اعتبار بسیار خوبی که نزدیک به ۲۹ میلیارد تومان بود، پیش‌بینی شد که در نوع خودش بسیار خوب بود. در کل از طریق ماده ۱۸۰ مبلغی نزدیک به ۱۳ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌ها در اختیار ما قرار گرفت. ایرادی هم که وجود داشت این بود که در این زمان پروژه‌های جدید تعریف کردند. در کل در بین ادارات کل استان‌ها ما بیشترین اعتبار را از ماده ۱۸۰ جذب کردیم.

امیدواری به بوکس خوزستان

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره وضعیت هیات بوکس خوزستان، گفت: در بوکس خوزستان به دلیل منیت‌هایی که است، پراکندگی بسیاری است. رییس قبلی این هیات نیز کار خود را به خوبی انجام داد و البته در بخش‌هایی ضعف‌هایی هم و جود داشت و نتوانست تعامل را بین پیشکسوتان و جامعه بوکس به وجود بیاورد و دیدید که طی سال‌های قبل بوکس بسیار وارد حاشیه شد. در بحث مجمع انتخاب رییس هیات بوکس هم سعی کردیم کار را عادلانه انجام دهیم و باید بگویم من به بوکس امیدوارم. از رییس جدید هم خواسته‌ام که تعامل برقرار و از پیشکسوتان استفاده کند تا با ایجاد وحدت، بوکس خوزستان را به جایگاه اصلی خود برساند که او هم پذیرفت که از تمام نیروها در این زمینه استفاده کند.

 

انتخاب رییس تمام هیات‌ها تا یکی دو ماه آینده

کیانی‌زاده درباره بلاتکلیفی هیات‌های فاقد رییسی که هنوز مجمع آن‌ها برگزار نشده است؟ عنوان کرد: برای برگزاری مجامع مورد نظر و کاندیدا شدن اطلاعیه داده‌ایم و اکنون هم منتظر استعلام‌ها هستیم تا پس از آن با فدراسیون مربوطه برای برگزاری انتخابات هماهنگ کنیم و قطعا تا یکی دو ماه آینده بیشتر هیات‌هایی که دوران چهار ساله رییس آن‌ها به پایان رسیده است، صاحب رییس می‌شوند.

ایجاد موزه ورزش خوزستان نیازمند فضا و شرایط مالی

وی در پاسخ به این سوال که چرا باتوجه به این‌که قرار بود موزه ورزش استان راه‌اندازی شود، این اتفاق نیفتاد؟ گفت: ایجاد موزه ورزش نیاز به فضا و شرایط مالی دارد که در فضای موجود نمی‌توانستیم این موزه را راه‌اندازی کنیم. همچنین محدودیت‌های مالی هم مطرح بود ولی سعی می‌کنیم این موزه را در آینده راه‌اندازی کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان درباره وضعیت ورزشگاه تختی اهواز هم خاطرنشان‌کرد: ورزشگاه تختی بازسازی شده است و مشکلی هم ندارد و نمی‌توان جهت توسعه و بیشتر شدن فضای آن، تغییری در آن ایجاد کرد و سعی می‌کنیم این ورزشگاه را به همین شکلی که هست، حفظ و نگه‌داری کنیم و جوابگوی بازی‌های لیگ یک است و حتی در صورت نیاز برای لیگ برتر فوتبال هم می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. ما ورزشگاه غدیر را داریم و استادیوم فولادخوزستان هم ساخته خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که نظرتان درباره استعفای مدیران باشگاهی خوزستان چیست؟ گفت: وزیر ورزش و جوانان اعتقاد دارد و به دنبال این است که سایه سیاست را از ورزش بردارد. البته سیاست و سیاسیون هم یک ظرفیتی هستند که اگر به جا و به موقع از آن‌ها استفاده شود، حتما به سود ورزش هستند. ما مانند سایر هیات‌ها به فوتبال هم رسیدگی می‌کنیم و تقریبا وقت بسیاری هم برای آن می‌گذاریم و اصلا فوتبال را رها نکرده‌ایم. من تمام موارد را به استاندار خوزستان و آقای خبیر، معاون او منتقل می‌کنم و خیلی از کارهایی که می‌تواند از سوی من مکاتبه شود، از طریق استانداری پیگیری می‌شود و فکر می‌کنم اثرگذاری آن هم بیشتر باشد.

انجام کارهایی برای سه تیم لیگ برتری فوتبال‌ خوزستان

کیانی‌زاده بیان کرد: برای هر کدام از تیم‌های استقلال خوزستان، نفت مسجدسلیمان و فولادخوزستان کارهایی انجام شد و طی بازدیدی که آقای مقتدایی از تمرینات فولاد نیز داشت گفت که آن قدر برای نفت مسجدسلیمان پیگیری کرده‌ایم که نه از دست من، نه کیانی‌زاده و نه مناطق نفت خیز جنوب کاری بر می‌آید و وزارت نفت باید پیگیری کند.

وی افزود: همچنین دوستان ما در باشگاه فولادخوزستان هم گفتند که ممکن است اعضای هیات مدیره شرکت فولاد اعتبار مالی ما را کمتر پیش‌بینی کنند که در این راستا آقای مقتدایی و من، با اعضای این شرکت جلسه‌ای در استانداری برگزار کردیم که در این جلسه مصوب شد بودجه باشگاه که ۲۷ میلیارد تومان بود، کم نشود ولی هفت هشت روز بعد دهکردی استعفا داد. به هر حال او از پیشکسوتان ما است و به گردن کل ورزش حق دارد و او هم برای استعفا دلایل خاص خودش را داشت و من حضوری هم با او صحبت کردم و حتی هیات مدیره شرکت هم از او دعوت کرد که به کار برگردد اما این اتفاق نیفتاد. در نهایت هم اژدری‌زاده به عنوان سرپرست باشگاه معرفی شد.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: آقای بختیاری، مدیرعامل باشگاه استقلال هم فردی شریف است که در بخش درآمدزایی و اقتصادی، ایده‌های بسیار خوبی دارد و کارهای خوبی انجام داد. او از قبل هم می‌گفت که قصد استعفا دارد و من پس از استعفا با او و قائم‌مقام شرکت صحبت کردم و تاکید داشتم که سعی شود با استعفای بختیاری موافقت نشود که هنوز هم موافقت نشده است. او در حالی که نمی‌خواهد باشد ولی باتوجه به این‌که فرد متعصب و خوبی است، به نظر من بدش هم نمی‌آید از تجارب او در فوتبال استفاده شود که منتظر هستیم تا ببینیم چه می‌شود.

وی درباره عدم خروج امتیاز فولادنوین از استان، گفت: من پیش از صعود این تیم یعنی در حدود دو سه ماه قبل از آن، اعلام کردم که این امتیاز به بیرون از استان واگذار نمی‌شود و بر همین اساس دیدید خیلی هم متقاضی بیرون از استان برای خریداری این امتیاز نداشتیم. مهم این است امتیاز در استان بماند که خواهد ماند و این‌که به کجای استان برود، خیلی مهم نیست.

پیگیری برای حضور مجدد فولاد نوین در لیگ یک

کیانی‌زاده افزود: باشگاه فولاد، باشگاهی منظم است و ما شدیدا به دنبال این هستیم که فولادنوین امتیاز دسته یکی خودش را نیز حفظ کند و یکی از دلایلی که گفتم این امتیاز به یکی از تیم‌های نفتی برسد بهتر است، این بود که هر کدام از این تیم‌ها امتیاز لیگ یکی دارند و در صورتی که با فولادنوین به توافق برسند، می‌توانند امتیازهای لیگ برتری و لیگ یکی‌شان را با یکدیگر جابه‌جا کنند تا همچنان فولادنوین در لیگ یک حضور داشته باشد. حضور این تیم، پایه و زیرساختی برای فوتبال ما است، چرا که بیشتر نفراتی که در این تیم بازی می‌کردند از خوزستان بودند. اگر هم امتیاز به شهرداری و استقلال اهواز که خواهان آن هستند، برسد، فولادنوین به اندازه کافی از آن‌ها پول خواهد گرفت که بتواند باز هم یک امتیاز لیگ یکی خریداری کند. پس ما با جدیت به دنبال حضور فولادنوین در لیگ یک هستیم و این موضوعی است که ما آن را پیگیری می‌کنیم.

عدم وجود آیین‌نامه قانونی در زمینه اشتغال و مسکن ورزشکاران

وی در پاسخ به این سوال که در زمینه مشکل استخدامی و معیشتی ورزشکاران چه اقدامی صورت گرفته است؟ گفت: این دو مشکل سال‌ها است که گریبانگیر ورزش هستند، البته در مقاطعی هم بعضا مصوبه‌هایی داشتیم که مشکل مسکن و اشتغال ورزشکاران حل شد ولی بعد از آن آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مربوطه برداشته شدند، اما اکنون بازهم وزارت ورزش و جوانان در حال نگارش آیین‌نامه‌هایی است که البته باید به تصویب برسند. در حال حاضر آیین‌نامه قانونی در این زمینه وجود ندارد اما هر از گاهی برخی مشکلات در این زمینه‌ها با وجود مسوولان حل می‌شود.

صحیح نبودن ادغام سازمان‌های تربیت‌بدنی و امور جوانان

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان درباره رسیدگی و توجه به واحد جوانان، خاطرنشان‌کرد: وقتی از وزیر ورزش هم درباره بخش جوانان می‌پرسند می‌گوید ما در بخش جوانان در اصل هماهنگ‌کننده کارهای جوانان هستیم. البته یک ستاد ساماندهی امور جوانان نیز وجود دارد که ۲۵ تا ۳۰ دستگاه عضو آن هستند و کارهای مربوط به جوانان را انجام می‌دهد که هم در وزارت ورزش و جوانان و هم در اداره‌کل، ما دبیر این ستاد هستیم و بر اساس آن باید از مسوولان بخواهیم که به جوانان رسیدگی کنند و ما هم پیگیر این موضوع هستیم. در هر صورت ادغام سازمان‌های تربیت‌بدنی و امور جوانان کار اشتباه و غیرکارشناسی‌ای بود و اکنون نیز همه به این نتیجه رسیده‌اند که کار صحیحی نبود و طرح جدایی آن نیز به معاون اول رییس جمهور نیز داده شده است. در هر صورت ما در بخش آموزش، همایش‌ها و رسیدگی به خواسته‌های جوانان، تلاش‌هایی داشته‌ایم.

 

بسته بودن دست‌ اداره‌کل برای تغییر در راس ادارات شهرستانی

وی در پاسخ به سوال دیگری که آیا برنامه‌ای برای تغییر روسای ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها دارید؟ خاطرنشان‌کرد: یکی از مشکلات ما این است که به اندازه کافی نیروی رسمی و کارشناس نداریم، تا دستمان برای تغییرات باز باشد، البته من زمانی که کارم را شروع کردم، تقریبا ۱۵ شهرستان استان حتی سرپرست هم نداشتند ولی ما توانستیم طی این مدت این مشکلات را حل کنیم و باید بگویم با توجه به مواردی که گفتم، ما خیلی قدرت مانور در تغییرات شهرستانی را نداریم، چرا که کارشناس و کارمند برای جابه‌جایی نداریم و بیشتر سعی می‌کنیم نفرات فعلی‌مان را حفظ کنیم.

احیای بند ب ماده ۱۱۷

کیانی‌زاده در پاسخ به پرسش دیگری که با توجه به این‌که شرکت‌ها در گذشته بخشی از اعتبارات و درآمدهای‌شان را به ورزش استان‌ اختصاص می‌دادند آیا این کار هنوز ادامه دارد؟ گفت: از سال گذشته با پیگیری‌هایی که وزارت ورزش و ادارات ورزش و جوانان استان‌ها انجام دادند و همچنین رایزنی‌هایی که با نمایندگان مجلس شورای اسلامی شد، بند ب ماده ۱۱۷ مطرح شد و به دنبال این بودیم که ادارات و شرکت‌ها را مکلف کنیم که یک درصد از اعتبارات‌شان را به ورزش بدهند و این موضوع مصوب شد که ادارات و شرکت‌ها مجازند یک درصد از اعتبارات‌شان را صرف ورزش کنند که قطعا در سال ۹۴ این موضوع عملیاتی خواهد شد. از این یک درصد قرار است نزدیک به ۳۰ درصد آن صرف ساخت و سازها و کارهای آموزش و پرورش شود، ۳۰ درصد آن به وزارت ورزش و جوانان اختصاص پیدا کند و ۴۰ درصد باقی مانده هم قرار است صرف دستگاه مربوطه در ورزش شود. پیش‌نویس اولیه این طرح نیز آماده است و وزارت ورزش و جوانان باید دستورالعمل اجرایی آن را بنویسد و برای ما ارسال کند. ما به این آیین‌نامه خیلی امیدواریم و مطمئنا حداقل در استان خوزستان از این آیین‌نامه می‌توانیم به ویژه با حضور دکتر مقتدایی اعتبار خوبی جذب کنیم. به نظر من سال ۹۴ وضعیت ورزش استان نسبت به سال ۹۳ بهتر خواهد شد.

نگاه ویژه‌تر به بخش بانوان در سال جاری

وی در پاسخ به سوال ایسنا که چه برنامه‌هایی برای رفع مشکلات بخش بانوان و افزایش سهم آن‌ها در مدال‌آوری دارید؟ گفت: دغدغه‌های‌ بخش بانوان زیاد است. با توجه به این‌که در دو سه سال اخیر بخش آقایان نیز برای کار در سطح حرفه‌ای و قهرمانی با مشکل مواجه بودند، خود به خود توجه کمتری به بخش بانوان شد اما یکی از کارهای‌مان در سال ۹۴ این است که نگاه ویژه‌تری به بخش بانوان داشته باشیم. حضور بانوان در بخش همگانی نسبت به بخش قهرمانی بسیار بیشتر است. باتوجه به جلسات هدف‌گذاری‌ای که با هیات‌های استانی داشتیم، امیدوارم نگاه به این بخش ویژه‌تر شود و امیدوارم با تدابیری که من و همکارانم اتخاذ می‌کنیم، در سال ۹۴ بتوانیم شاهد پیشرفت هر چه بیشتر بخش بانوان باشیم. البته در سال ۹۳ نیز پیشرفت‌هایی در این بخش حاصل شد.

برنامه‌های سال ۹۴

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در پایان به برنامه‌های این اداره‌کل برای سال جاری اشاره کرد و گفت: در سال ۹۴ می‌خواهیم نقاط ضعف‌مان را در مواردی که وجود داشته است، برطرف کنیم و از جمله کارهایی که می‌خواهیم انجام دهیم، پیگیری سنددار کردن املاک ورزشی استان است. همچنین قصد داریم وسایل نقلیه برای ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها خریداری کنیم. احداث مغازه‌های اقتصادی و کار در بخش خیرین ورزش‌ساز، بازسازی هتل ورزش اهواز، توجه به خدمات رفاهی کارمندان، توجه به بخش بانوان و ورزش جانبازان و معلولان، استفاده از رودخانه‌ها و منابع آبی استان برای پیشرفت ورزش‌های آبی از جمله قایقرانی، راه‌اندازی صندوق حمایت از پیشکسوتان و ورزشکاران، مجهز کردن هیات‌های ورزشی استان به اتوماسیون اداری و تعامل با دستگاه‌ها، ازجمله اقداماتی هستند که در صورت توانایی و ظرفیت‌مان در سال جاری، آن‌ها را عملیاتی خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه