دفعات بازدید: 1,002

تاریخ انتشار: 1394/04/11 - 14:58

معجزه ایروبیک در سلامت

معجزه ایروبیک در سلامت

ایروبیك یعنی فعالیتی كه عضلات بزرگ را به كار می‌گیرد، حداقل دوازده دقیقه با حركات ریتمیك و موزون، در شرایطی كه سرعت و شدت تمرین قابل تحمل است و نیاز بدن به اكسیژن برای مدتی افزایش می‌یابد، این فعالیت انجام می‌گیرد. ایروبیك جزء‌ فعالیت‌های هوا‌رسان (شدت تمرین بالا و مدت تمرین پایین) است.

ایروبیك در سلامت معجزه می‌كند، انجام حركات ریتمیك و موزون ایروبیك به همراه شنیدن موزیك شاد، شما را سرحال می‌آورد و افسردگی را از بین می‌برد. مطالعات نشان می‌دهند افرادی كه در حین ایروبیك به موزیك گوش می‌دهند،‌دیرتر خسته شده و حركات دشوار را با سهولت بیشتری انجام می‌دهند. همچنین در پایان یك روزكاری پرمشغله به شما كمك می‌كند تا احساس آرامش كنید. در پایان روز نیز خواب راحتی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

اینكه چه مدت زمانی را برای انجام تمرینات ایروبیك اختصـــــاص دهید بستگی به هدف و شرایط فیزیكی شما دارد اما زمان 10 تا 60 دقیقه مناسب به نظر می‌رسد که البته سعی نمایید که هر روز این تمرینات را انجام دهید.

اگر هدف شما كاهش وزن اضافی بدنتان است و شرایط جسمانی بدنتان اجازه می‌دهد، می‌توانید مدت بیشتری ورزش كنید. تحقیقات اخیر نشان داده‌اند كه شما با تمرینات منظم 10 دقیقه‌ای،‌2 یا 3 بار در روز و حداقل 5 روز در هفته، می‌توانید آمادگی جسمانی مناسبی داشته باشید.

ایروبیك به شما كمك می‌كند وزن خود را كم كنید و آن را در حد مناسب حفظ كنید، بنابراین دیگر شما چاق نخواهید بود كه بعدها در اثر این چاقی به بیماری های گوناگونی مبتلا گردید. زیرا همانطور که می دانید منشأ بسیاری از بیماریها چاق بودن افراد است.  

با تمام اوصافی که از ورزش ایروبیک ذکر گردید فروشگاه اینترنتی تبیان سی دی جدید آموزش ایروبیک را به شما کاربران عزیز معرفی می نماید.

ارسال دیدگاه