دفعات بازدید: 1,717

تاریخ انتشار: 1394/04/13 - 19:47

سالمی: شهرداری به جای برنامه‌های پراكنده، با هیات همگانی هماهنگ شود

رییس هیات ورزش‌های همگانی خوزستان گفت: چنانچه شهرداری برنامه‎های خود را با هیات همگانی هماهنگ کند، خیلی از مشكلات جسمی، روحی و روانی شهروندان برطرف می‎شود.

حاج حمید سالمی

به گزارش پایگاه خبری ورزش ماهشهر حمید سالمی در گفت​وگو با خبرنگار ورزشی اظهار كرد: ما در برخی رشته​های ورزش همگانی در استان فعال نیستیم كه البته این امر تنها مختص به ما نیست بلكه در سایر استان​ها و حتی در فدراسیون نیز برخی رشته​ها فعال نیستند.

 

وی ادامه داد: اعتبارات كم و نبود امكانات باعث این امر می​شود و ما شاهد هستیم كه بعضی رشته​ها فعال نیستند. با وجود این، ما سعی كردیم كه با وجود امكانات كم، همه رشته​ها را دست كم سالی یك‎بار وارد صحنه ورزش كنیم و فعالیت داشته باشند تا لااقل هم امیدوار شوند و هم از گردش خارج نشوند.

 

رییس هیات ورزش​های همگانی خوزستان افزود: با این وجود و با توجه به سیاست​های فدراسیون، وزارت ورزش و همچنین اداره‌كل ورزش و جوانان خوزستان، سعی و تلاش ما بر این است كه به یاری خداوند در سال جاری همه رشته​هایی كه تا به حال یا كم​كار بوده​اند و یا این‌كه ما نتوانسته‌ایم به جهت نبود اعتبارات، آن‌ها را حمایت كنیم، فعال نماییم.

 

وی با اشاره به انصراف سه كاندیدای احراز پست ریاست هیات ورزش​های همگانی استان به نفع وی در مجمع انتخاب رییس هیات، عنوان كرد: از عزیزانی كه كاندیدا بودند و بزرگواری كردند و انصراف دادند، تشكر می​كنم. این نشانه حسن‌نیت، تدبیر، درایت و لطف و محبت آن‌ها است. قطعا این مساله مسوولیت بنده را چند برابر می‌كند.

 

سالمی بیان كرد: با توجه به مشكلات گذشته، اكنون كه این عزیزان به بنده رای مثبت دادند، وظیفه بنده هم در مقابل این عزیزان و هم در مقابل همشهریان، فدراسیون، اداره‌كل ورزش و جوانان و وزارت ورزش، سنگین​تر شده است.

 

وی افزود: سعی و تلاش ما این است كه ان​شاءالله بتوانیم لااقل هم جبران كنیم و هم این‌كه خواسته مدنظر عزیزانی كه رای دادند را ادا كنیم.

 

مشاور فدراسیون ورزش​های همگانی در خصوص محول شدن این پست به وی از سوی رییس فدراسیون، گفت: فدراسیون ورزش​های همگانی و آقای دكتر مجدآرا خواستند كه بنده به عنوان مشاور فدراسیون باشم. حقیقتا این مساله بار مسوولیت من را چند برابر كرده است؛ چرا كه عزیزانی كه در مجمع به بنده رای مثبت دادند و همچنین عزیزانی كه انصراف داده بودند، آن‌ها خود نیز بار سنگین روی دوش ما گذاشته‌اند و حالا فدراسیون آن بار سنگین را چند برابر كرده است.

 

وی تصریح كرد: وظیفه ما این است كه علاوه بر فعالیت و تلاش در جهت مسایل مربوط به ورزش​های همگانی استان خوزستان، برنامه​هایی را نیز مدنظر داشته باشیم تا لااقل سایر استان​ها هم استفاده كنند و فدراسیون ورزش​های همگانی بتواند از برنامه​های خوب احتمالی ما در استان، استفاده كند.

 

وی اظهار كرد: فدراسیون ورزش​های همگانی، تقویم كل ورزشی را به ما ارائه كرده است و ما بر اساس آن تقویم، عمل می​كنیم و ان‌شاءالله بتوانیم همگام با این تقویم و خواسته نظر دكتر مجدآرا كه منشعب از فرمایشات مقام معظم رهبری و وزیر ورزش هست، ادای دین كنیم.

 

رییس هیات ورزش​های همگانی استان با بیان این‌كه قول می​دهد به واسطه حضورش در فدراسیون نگاه ویژه‌تری در زمینه ورزش​های همگانی به خوزستان شود، افزود: وقتی كه مسوولیتی در سطح كلان كشور به كسی محول می​شود، هم خواسته​ها و هم نظرات مردم چند برابر می​شود.

 

وی افزود: با توجه به مشكلاتی كه در سطح استان و شهرستان داریم و كمبودهایی كه تا الان وجود داشته است و حق و حقوقی که از شهروندان ادا نشده است، طبیعتا مردم خواسته​هایی دارند. متاسفانه بعضی از حقوق شهروندی رعایت نمی​شود و این حقوق شهروندی در مورد ورزش همگانی بر عهده شهرداری می​باشد كه متاسفانه شهرداری، آن حقوق شهروندی را رعایت نمی​كند؛ لذا این حق مغفول مانده و توجهی به آن نمی‌شود. بارهای بار هم در صدا و سیما و نشریات این مساله را عنوان و اعلام كردیم ولی متاسفانه توجهی به آن نمی​شود.

 

وی در پایان بیان كرد: امیدوارم توجه شورای شهر و شهرداری​ها به این مساله معطوف شود و به همه اقشار هم به خوبی نگاه كنند؛ یعنی اگر شهرداری به جای این همه برنامه پراكنده، برنامه​های خود را با هیات ورزش‎های همگانی هماهنگ و جفت و جور كند، ممکن است خیلی از مشكلات جسمی، روحی و روانی شهروندان برطرف شود و از بین برود. با این حال متاسفانه تا به حال ما این اجماع را به دست نیاورده​ایم. در هر صورت امیدوارم روزی فرا رسد كه این عزیزان متوجه این وظایف خود شوند و به ورزش همگانی و ورزش اداره‌كل كمك كنند تا بدین وسیله صلابت شهروندان نیز تامین شود.

ارسال دیدگاه