دفعات بازدید: 3,526

تاریخ انتشار: 1394/05/22 - 17:13

کیانی‌زاده: به زودی در ورزش آبادان و خرمشهر تحول عظیمی رخ خواهد داد

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان از تحول عظیم در ورزش آبادان و خرمشهر با حمایت منطقه آزاد اروند خبر داد.

فرامرز کیانی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهارکرد: در بیش از یک سال اخیر از دوران مدیریتم، چندین‌ بار با آقای زمانی، مدیرعامل منطقه آزاد اروند و بعضا اعضای هیات مدیره این سازمان دیدارها و جلساتی داشته‌ایم و درخواست‌هایی را نیز مطرح کرده‌ایم که همیشه با استقبال از سوی این عزیزان به ویژه آقای زمانی مواجه بوده‌اند و در این راستا نیز اقدامات خوبی برای ورزش شهرستان‌های آبادان و خرمشهر انجام شده است.

وی بیان‌کرد: چند روز پیش نیز من به همراه آقای خبیر معاون استاندار و آقای حیاتی فرماندار خرمشهر، جلسه‌ای با آقای زمانی داشتیم و درخصوص مواردی که طی بیش از یک سال گذشته برای ورزش آبادان و خرمشهر پیگیری کرده بودیم، صحبت و دوباره آن موارد را مطرح کردیم و در این راستا پیگیری و اتمام چندین پروژه به تایید و تصویب رسید.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان به مجموعه شهیدجهان‌آرا خرمشهر و تصمیماتی که در خصوص این پروژه گرفته شد، اشاره کرد و گفت: در سال‌های گذشته این مجموعه با این نگاه که یک استادیوم 20 هزار نفری ساخته شود، تخریب شد که چند سال هم به طول انجامید و آن زمان قرار شد که آقای عباسی، وزیر وقت ورزش و جوانان این پروژه را تحت نظر شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی ببرد که متاسفانه این اتفاق نیفتاد و تصور ما در این دو سه سال اخیر بر این بود که پروژه زیرنظر شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی وزارت است که اخیرا متوجه شده‌ایم به این صورت نبوده است. به هر حال ما پیگیری‌هایی برای به سرانجام رساندن این مجموعه ورزشی در خرمشهر داشتیم که بخشی از پیگیری‌های ما از طریق خیرین و بخش دیگر آن از طریق منطقه آزاد اروند و کمک‌های آقای زمانی، است.

وی با اشاره به ساخت دو استادیوم در شهرستان خرمشهر توسط شرکت نفت الوندان، عنوان‌کرد:‌ از آن‌جا که شرکت نفت الوندان در حال احداث یک استادیوم 15 هزار نفری و یک استادیوم 5 هزار نفری تمرینی در شهرستان خرمشهر است و مراحل ساخت آن‌ها نیز تقریبا رو به پایان است، با کار کارشناسی‌ای که انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که دیگر لازم نیست در خرمشهر مجموعه جهان‌آرا آن هم در مرکز شهر با ظرفیت 20 هزار نفری ساخته شود و تصمیم بر این شد، طبق طرح پیش‌بینی شده، این استادیوم با ظرفیت چهار هزار نفری و یک پیست دو و میدانی ساخته شود که برآورد هزینه آن هم مبلغی نزدیک به هفت میلیارد تومان است، در حالی که اگر این استادیوم با ظرفیت 20 هزار نفری ساخته شود، هزینه آن بیش از 40 میلیارد تومان می‌شود.

کیانی‌زاده افزود:‌ طی بازدید سال گذشته آقای لاریجانی از خرمشهر، استاندار خوزستان و آقای زمانی قول دادند که هر کدام نصف هزینه ساخت استادیوم جهان‌آرا خرمشهر را متقبل شوند تا کار ساخت این پروژه به پایان برسد و ما در جلسه چند روز پیش نیز به این موضوع اشاره داشتیم و قرار بر این شد که این مورد هم در جلسه هیات مدیره سازمان منطقه آزاد اروند مطرح شود، تا آن‌ها سهم مربوط به خود را پرداخت کنند و مابقی هزینه هم از سوی ما و استانداری خوزستان تامین خواهد شد.

وی خاطرنشان‌کرد: از دیگر مواردی که در این جلسه مطرح شد، تامین اعتبار مربوط به تجهیز سالن خلیج فارس خرمشهر بود که البته بیش از 70 درصد کارهای مربوط به تجهیز این سالن انجام شده و قرار است در ادامه اقدامات لازم جهت ساخت سقف و کف سالن نیز انجام شود. در این سالن قرار است آذرماه میزبان مسابقات کشتی فرنگی باشگاه‌های جهان باشیم. هزینه ساخت این سالن تا پایان کار تقریبا یک میلیارد و 200 میلیون تومان خواهد شد که آقای زمانی در این راستا به ما کمک می‌کند.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: در جلساتی که قبلا هم داشتیم، با آقای زمانی درخصوص بازسازی و تجهیز استخر خلیج فارس صحبت‌هایی شده بود و در جلسه اخیر هم که با حضور آقای خبیر برگزار شد این موضوع، مهر تایید و تصویب خورد. همچنین در خرمشهر یک خوابگاه 300 نفری است که نیاز به تجهیز دارد که در این جلسه، آقای زمانی تجهیز این خوابگاه را هم پذیرفت.

کیانی‌زاده ادامه‌داد: موضوع دیگری که در این جلسه مطرح شد، ادامه ساخت مجموعه ورزشی مرتضی علی خرمشهر بود؛ در این مجموعه در حال ساخت یک زمین چمن هستیم، البته در این مجموعه دو سالن ساخته شده نیز وجود دارد. به هر حال قرار بر این شد، منطقه آزاد اروند در ساخت و سازها در این مجموعه به ما کمک کند و آقای خبیر هم دستور داد که این مجموعه ورزشی را در اختیار منطقه آزاد اروند قرار دهیم تا آن‌ها نقشه‌برداری‌ها جهت ساخت و سازهای لازم را انجام دهند و در نهایت در اختیار مردم خرمشهر قرار بگیرد.

وی عنوان‌کرد: از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه، موضوع مربوط به مجموعه ورزشی کارگران خرمشهر بود که منطقه آزاد اروند به دنبال خریداری این مجموعه و سپس بازسازی آن است و بعد از این، در خصوص واگذاری آن به اداره‌کل ورزش و جوانان و استفاده عموم مردم یا در اختیار گذاشتن به مجموعه کارگری و تنها استفاده کارگران از آن، تصمیم‌گیری می‌شود. در کل مصوب شد، معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان پیگیر این موضوع باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: سال گذشته زمانی که مسابقات کشوری تکواندو در آبادن برگزار شد من به همراه رییس فدراسیون جلسه‌ای با آقای زمانی داشتیم و درخواست‌هایی مبنی بر ساخت یک سالن چهار تا پنج هزار نفری برای ورزش‌های رزمی، تعمیر و تجهیز اماکن ورزشی آبادان و تکمیل و تجهیز سرای ورزشکاران آبادان نیز مطرح شد و باز هم در جلسه اخیر، این موارد را مطرح کردیم و قرار شد که در روزهای اخیر تجهیز تمام اماکن ورزشی آبادان و خرمشهر آغاز‌ شود که این مهم به زودی عملیاتی خواهد شد. از دیگر مواردی که در این جلسه مطرح شد، بازسازی استادیوم پنج مهر آبادان بود و قرار شد که ما برآورد هزینه کنیم تا آقای زمانی از طریق وزارت نفت آن را پیگیری کند.

وی ادامه‌داد: از دیگر کارهایی که توسط سازمان منطقه آزاد اروند انجام شد و تقریبا به مرحله افتتاح رسیده است، تکمیل و تجهیز سالن تیراندازی آبادان است که در چند روز آینده افتتاح می‌شود. به هر حال باتوجه به اتفاقاتی که در ورزش آبادان و خرمشهر در حال انجام شدن است و همچنین مساعدت‌های اعضای هیات مدیره منطقه آزاد اروند و در راس آن، آقای زمانی که خود علاقه‌مند به ورزش است، قطعا حمایت‌های آن‌ها باعث رشد و پیشرفت بسیار در ورزش آبادان و خرمشهر در آینده نزدیک خواهد شد که این پیشرفت به ورزش استان و کشور نیز کمک می‌کند.

کیانی‌زاده عنوان‌کرد: جا دارد از کمک‌های مجموعه استانداری خوزستان و مسوولان منطقه آزاد اروند تشکر کنم. در بحث میزبانی مسابقات کشتی باشگاه‌های جهان در سال 93 سازمان منطقه آزاد اروند بسیار به ما کمک کرد و با حمایت‌های آن‌ها نیز قرار است امسال باز هم میزبان این مسابقات باشیم. به هر حال با انجام کارهای تصویب شده برای ورزش آبادان و خرمشهر، واقعا تحول عظیمی در ورزش این دو شهرستان رخ می‌دهد که ما این تحول را مدیون آقای زمانی و مجموعه این سازمان هستیم.

ارسال دیدگاه