دفعات بازدید: 1,145

تاریخ انتشار: 1394/05/22 - 17:23

کابوس بسکتبال ایران مهرام منحل می‌شود؟

شایعه انحلال قهرمان فصل گذشته لیگ‌های ملی و حرفه‌ای بسکتبال ایران، این‌بار بیش از سال‌های گذشته بین اهالی بسکتبال قوت گرفته است.

 به گزارش خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، شاگردان مصطفی هاشمی، فصل گذشته با دو قهرمانی در باشگاه‌های کشور به تیمی دست‌نیافتنی تبدیل شدند. حضور بازیکنان ملی‌پوش و موثری مانند آرمان زنگنه، سعید داورپناه، سجاد مشایخی، فرید اصلانی و اوشین ساهاکیان زمانی از مهرام تیمی رویایی ساخت که حامد حدادی و تاکوان دین، بازیکن آمریکایی به جمع شاگردان هاشمی پیوستند. مهرام با اتکا به این دو مهره ارزشمند خود در فینال لیگ حرفه‌ای و در هفتمین رویارویی با دانشگاه آزاد به سختی شاگردان مهران شاهین‌طبع را شکست داد تا در فاصله کمتر از یک دهه از تاسیس این تیم، به یکی از پرافتخارترین‌های بسکتبال ایران تبدیل شود.

مهرام تهران

پس از پایان این مسابقات و تشکیل اردوی تیم ملی، تیم‌های حاضر در لیگ برتر دست به کار شدند و برای جذب مربیان و بازیکنان موردنظر خود رقابت فصل نقل و انتقالات را آغاز کردند. این میان پتروشیمی بندرامام با جذب بازیکنانی مانند حامد حسین‌زاده سعید داورپناه، آرمان زنگنه و موسی نبی‌پور و مربی خوش‌نام بسکتبال ایران، مهران شاهین‌طبع، همچنین حفظ بازیکنانی مانند بهنام یخچالی و میثم میرزایی گوی سبقت را از رقبا ربود. دانشگاه آزاد، دیگر مدعی قهرمانی فصل گذشته هم هرچند با چراغ خاموش در نقل و انتقالات عمل می‌کند اما حضورم مصطفی هاشمی در راس کادرفنی این تیم نشان داد دانشگاهی‌ها هم بیکار ننشسته‌اند. نایب قهرمان لیگ حرفه‌‍ای سعی در حفظ مهره‌های کلیدی و ملی‌پوش خود دارد تا در فاصله دو ماه مانده به آغاز رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال ایران، بازیکنانی را که لازم دارند به ترکیب خود اضافه کنند.

صرف‌نظر از دو مدعی بسکتبال ایران، ضلع سوم قهرمانی، مهرام تهران میدان را خالی کرده و ابتکار عمل را به دست رقبا سپرده است. کوچ ستاره‌های مهرام به تیم‌های داخلی و خارجی و سکوت مهرامی‌ها، نشانه خوبی برای بازیکنان باقی مانده در این تیم نیست. زمزمه‌های انحلال مهرام حالا در اردوی تیم ملی بسکتبال هم قوت گرفته است. از سوی دیگر امیرمحمد گنجی، مدیرعامل باشگاه مهرام هم فعلاٌ در ایران حضور ندارد تا بازیکنان باقیمانده در مهرام هم بلاتکلیف و در انتظار بازگشت وی از مسافرت باشند. البته بازیکنان ملی‌پوش مهرام و آن‌هایی که پیش‌تر در این تیم حضور داشتند، معتقدند این شایعه تازه نیست و هرسال با چنین وضعیتی مواجه می‌شوند و مسئولان مهرام در روزهای پایانی سراسیمه تیم خود را می‌بندند. اگر این فرضیه هم درست باشد، با توجه به حضور ستاره‌های مهرام در تیم‌های دیگر، به نظر نمی‌رسد قهرمان لیگ‌های حرفه‌ای و ملی صلابت گذشته را داشته باشد و شاید همین موضوع، مهرامی‌ها را بیشتر ترغیب کند تا عطای حضور در لیگ برتر را به لقایش ببخشند. اتفاقی که ضربتی سخت بر پیکر بسکتبال باشگاهی ایران خواهد زد. غیبت مهرام، تیمی که سال‌های اخیر همواره مدعی بوده و قهرمانی‌های متعددی در داخل و خارج از ایران به دست آورده، قطعاً از کیفیت مسابقات باشگاهی داخلی می‌کاهد. گذشته از این موضوع، دود آتش بلاتکلیفی بازیکنان ملی‌پوش این تیم، قطعاً به چشم تیم ملی هم می‌رود و به یقین این اتفاق ناخوشایند روی کیفیت این بازیکنان که تعصب خاصی هم به مهرام دارند، تاثیر می‌گذارد. به هرحال باید منتظر ماند و دید پس از بازگشت گنجی ، چه اتفاقی برای این قطب بسکتبال ایران و آسیا می‌افتد.

ارسال دیدگاه