دفعات بازدید: 10,029

تاریخ انتشار: 1394/06/30 - 22:49

مصاحبه یاوری مدیرعامل باشگاه پتروشیمی بندرامام

مصاحبه پایگاه خبری ورزش و جوانان بندر ماهشهر با شاپور یاوری مدیرعامل توانمند و محبوب باشگاه پتروشیمی بندرامام.

طی سلسله گزارشات پایگاه خبری ورزش ماهشهر این بار خبرنگار ما به سراغ یکی از توانمندترین مدیران عامل باشگاه های ورزشی کشور رفته است.

در ادامه مصاحبه با شاپور یاوری را می خوانیم : 

شاپور یاوری مدیرعامل باشگاه پتروشیمی بندرامام

جناب آقای یاوری لطفا کمی در مورد نحوه اداره باشگاه در دو بخش همگانی و حرفه ای توضیح دهید ؟

از زمان ایجاد امور ورزش در پتروشیمی بندرامام بویژه از زمان تاسیس مجموعه اندیشه در شهرک بعثت فعالیت ورزشی در دو بخش همگانی وحرفه ای شروع و ادامه پیدا کرد به تدریج و با ایجاد شورای ورزش فعالیتها مدرن تر شد و همچنین با نظارت بیشتر فعالیت های ورزشی پویاتر شد از جمله در حوزه های دیگر نیز فعالیت ها عملی تر شد بطوریکه با موافقت شورای ورزش بخش ورزش بانوان مستقل شد و سالن ویژه آنان تاسیس شد و همچنین سالن ویژه جانبازان معزز تخصیص یافت که خوشبختانه این فعالیت ها همچنان بخوبی ادامه دارند.

شما در امر مدیریت باشگاه با چه مشکلات عمده ای روبرو هستید؟

به لطف خدا وکمک و همراهی مدیریت ارشد شرکت مشکل خاصی نداریم تنها موضوعی که گاهی آدم را رنج میدهد شایع شدن  اخبار دروغینی درباره ارقام نجومی هزینه ها در ورزش حرفه ای است که به نظرم آن هم ناشی از کم  بودن اطلاعات افراد در این زمینه ها است.

چه برنامه و چشم اندازهایی برای پیشرفت و آینده باشگاه تعریف کرده اید؟

با علاقه ،همدلی و پشتیبانی که از سوی خانواده ها و همکاران محترم دیده میشود،باشگاه دوچندان خودرا موظف میداندکه در زمینه خدمات دهی پویاتر از گذشته عمل کند.در حوزه زیرساخت ها هم اکنون ۲سالن داریم که درآستانه بهره برداری قرار گرفته اند سالن چند منظوره بعثت  که زیربنای ۴۷۰۰ متر دارد به زودی به بهره برداری خواهد رسید و همچنین سالن دیگری که معروف به فروشگاه بزرگ است و آن هم در شهرک بعثت قرار دارد را تغییر کاربری دادیم و اکنون دارای سه سالن بدنسازی ،پینگ پنگ و ورزش های رزمی است.

زمین چمن مصنوعی اندیشه را نیز به زودی تعویض خواهیم کرد،موارد دیگری نیز مدنظر است که بهتر است اجازه دهیم بعد از شروع و پیشرفت کار از آنان سخن بگوییم باشگاه پتروشیمی بندرامام وظیفه خود میداند که دراین حوزه ها فعالیت نماید و در جهت افزایش رضایتمندی کارکنان عزیز و خانواده های محترم ایشان گام بر دارد.

شاپور یاوری

در سال ۹۲ پتروشیمی سه  عنوان قهرمانی در بسکتبال ، پینگ پنگ وشطرنج کسب کرد اما در سال ۹۳ در این زمینه ناکام بود دراین باره نظر شماچیست؟و چه برنامه برای دور قدرتمند درلیگ ۹۴ دارید؟

درسال ۹۲-۹۳ پتروشیمی بندرامام درسه رشته ورزشی و لیگ برتری بسکتبال،پینگ پنگ و شطرنج بانوان داشت که در سه رشته موفق به کسب قهرمانی شد ولی در سال۹۳-۹۴ فقط در شطرنج بانوان  توانستیم عنوان قهرمانی راتکرار کنیم.در رشته پینگ پنگ نائب قهرمان شدیم(که آن هم به دلیل برخی لجاجت ها در فدراسیون وقت و عدم اجازه استفاده از بازیکن کلیدی فصل قبل ما بود که خود داستان مفصلی دارد و امیدواریم امسال شاهد چنین حرکاتی نباشیم که با جو خوب فدارسیون جدید قطعا مسیر بخوبی پیش خواهد رفت) اما دربسکتبال، سال گذشته دو لیگ برگزار شد که درلیگ ملی نائب قهرمان شدیم و در لیگ حرفه ای عنوان سومی را کسب کردیم،نتایج بدست آمده به هیچ وجه قانع کننده نبود که با تغییر و تحولات ایجاد شده در این حوزه امیدواریم امسال اشکالات سال گذشته جبران شود.

شاپور یاوری پتروشیمی بندرامام

شیرین ترین و تلخ ترین خاطره ورزشی شما در لیگ های برتر کشور چه بود؟

شیرین ترین خاطره قهرمانی در سه رشته لیگ برتری در سال۹۳-۹۲ و تلخ ترین هم مربوط به  سال۸۹ میباشد که ماموریت آقای مهندس امیری مدیرعامل وقت درپتروشیمی بندرامام تمام شد وما حامی اصلی خود را از دست دادیم و آن سال با کلی مشقت به پایان رسید.

برخی از ورزش دوستان بر این باور هستند که باشگاه پتروشیمی بندرامام در لیگ حرفه ای مبلغی بین ۲۵ تا ۳۰ میلیارد تومان هزینه میکند نظر خود شما در این باره چیست؟

خب در اول عرایضم دراین رابطه اشاره ای داشتم .انتشار این حرف ها و گاها پذیرش آن توسط افراد دلایل مختلف دارد.یکی از دلایل آن میتواند عدم اطلاع رسانی توسط ما دراین باره باشد.انتشار ارقام نجومی بعضی رشته ها از جمله فوتبال در رسانه ها هم میتواند باعث تحلیل و قضاوت افراد در زمینه بسکتبال باشد.

البته برخی مخالفت ها را هم نباید از نظر دور داشت ولی حقیقتا بودجه های حرفه ای و همگانی ما روشن است و این بودجه ها از مدت ها قبل پس از بررسی لازم و انجام کار کارشناسی بر روی آن،در هیئت مدیره باشگاه بررسی و تصویب میشود سپس به هیات مدیره شرکت میرود و در صورت تصویب به مجمع میرود و پس از تصویب مجمع ما اجازه پیدا میکنیم از بودجه مربوطه استفاده نماییم ملاحضه میفرمائید اینهمه دقت و صرافت و ظرافت در بررسی بودجه ها میشود.از طرفی لازم میدانم  اعلام کنم که ما حتی قراردادهای بسکتبالمان ۲ رقمی هم نشدند چه برسد به ارقام نجومی ۳۰میلیارد تومان که اگر چنین باشد و کسی چنین هزینه ای را انجام داده است مستوجب تنبیه  و برخوردهای جدی است و همچنین پیشنهاد میکنم اگر فردی سندی دراین زمینه دارد بهتر است سند یا اسناد خود را به مقامات ذیربط جهت پیگیری موضوع تحویل دهد.

و اما رویکرد شما به عنوان مدیرعامل باشگاه در خصوص پتانسیل های موجود در ورزش شهرستان ؟

خوشبختانه شهرستان ماهشهر دارای پتانسیل بسیار خوبی در حوزه  ورزش است.ورزشکاران مختلف در رشته های مختلف،مربیان مختلف در رشته های مختلف نشان از این پتانسیل بالاست.هم اکنون بیش از۶۰ مربی درچندین رشته ورزشی در پتروشیمی بندرامام مشغول هستند که همگی بومی هستند(بعضا از دیگرشهرهای استان خوزستان هستند)درلیگ زیر۲۳ سال و زیر۱۸سال بسکتبال همه بومی هستند.

درلیگ حرفه ای به دلیل شرایط خاص آن از سرمربی ملی استفاده میکنیم ولی یکی از کمک های ایشان بومی هستند.تیم پینگ پنگ حرفه ای نیز مربیان وکادر همگی بومی هستند و ما افتخار میکنیم که از پتانسیل های موجود درشهرستان و استان استفاده نماییم.

SONY DSC

رویکرد شما نسبت به ورزش همگانی در بخش فرزندان و کارکنان؟

به شخصه رسالت اصلی خودم را کار بی منت برای کارکنان وخانوده هایشان میدانم درصحبت های اولیه هم اشاره ای به پروژه های در حال اتمام داشتم که تمامی آنان در حوزه ورزش همگانی و برای استفاده فرزندان و کارکنان میباشد. خوشبختانه نتیجه فعالیت در این بخش تا حدودی خود را نشان داده است.مثلا در مسابقات اخیر صنایع در اراک ما در ۱۲رشته شرکت داشتیم که در ۱۰رشته قهرمان و ۲ رشته دیگر نائب قهرمان شدیم که نشان دهنده توجه بیشتر به این مقوله است.اما بنده فکر میکنم ما باز هم باید در این زمینه فعالتر شویم.

درخصوص بحث پینگ پنگ وشطرنج همانطور که برای بسکتبال زیر ساخت هایی انجام میشه چرا برای پینگ پنگ وشطرنج چنین چیزی انجام نمیشود؟

قبلا نیز عرض کردم ساخت سالن های جدید نیاز ما را دربسیاری از رشته ها تا سال های سال برطرف خواهد کرد.یک سالن مجزا برای رشته پینگ پنگ درمجموعه معروف به فروشگاه بزرگ در نظر گرفته شده که ان شاالله ورزشکاران وعلاقمندان به این رشته رضایتمندی خود را از این اقدام اعلام خواهند کرد.

باشگاه پتروشیمی یکی از حامیان بازیکنان تیم ملی است ، تعامل فدراسیون ها با باشگاه چگونه است؟

به لطف خدا تعامل بسیار خوبی بین پتروشیمی بندرامام و فدارسیون های ذیربط از جمله بسکتبال،تنیس روی میز و شطرنج وجود  دارد. انتصاب نماینده این باشگاه به عنوان عضو شورای سیاست گذاری لیگ بسکتبال و همچنین عضویت در هیئت رئیسه هیئت بسکتبال استان بخشی از این تعامل ذکر شده است.

یاوری فدراسیون پینگ پنگ

دستاوردهای شما در زمان حضور در باشگاه ورزشی پتروشیمی بندرامام در لیگ های حرفه ای؟

درمهرماه سال ۸۹ از سوی آقای مهندس امیری مدیرعامل وقت شرکت اداره ورزش حرفه ای به اینجانب سپرده شد ولی در آبان ماه همان سال جابجایی مدیریتی در سطح شرکت انجام شد و جناب آقای امیری از ماهشهر به تهران تشریف بردند از آن تاریخ به بعد اداره امور به سختی پیش میرفت و مدیریت جدید به مسائل ورزش ورود نمیکرد ودر مواردی هم که کمکی از ایشان درخواست میشد همکاری نمیکرد مثلا در رابطه با استخدام  بازیکن خارجی ناچار شدیم از مدیر کل وقت تربیت بدنی استان خوزستان اقای گرشاسبی جهت تامین هزینه ها کمک بگیریم لذا آن سال و فصل به سختی تمام شد.

در دو سال گذشته نیز حقیقتا بنده و همکاران محترم چه در شورای ورزش سابق و چه در هیئت مدیره فعلی و دیگر همکاران محترم در باشگاه عمده تلاش خود را مصروف ارائه خدمات بهینه به ذینفعان کرده ایم و اعتقاد داریم که هنوز بحث کردن از موفقیت و دستاوردها زمان میخواهد و زود است اما مواردی که قبلا ذکر شد را شاید بتوان بخشی ازدستاوردها دانست.

جناب یاوری با توجه به محبوبیت شما نزد ورزشکاران و هواداران و با توجه به اینکه هواداران باشگاه به دنبال جام قهرمانی هستند و حتی نائب قهرمانی هم برایشان خوشایند نیست این قضیه چه تاثیراتی در روند کاری شما میگذارد؟

دقیقا همینطوره نه تنها قهرمانی بلکه هر بازی که انجام میشود برای همشهریان و هواداران مهم است و به چیزی کمتر از پیروزی قانع نمی شوند واین کار مسئولیت مجریان را دو چندان میکند.لذا همکاران بنده ضمن کاهش هزینه ها نسبت به سال قبل بران هستند که تا حد ممکن خواسته همشهریان عزیز و هواداران گرامی را محقق سازند ضمن اینکه بنده در رابطه با محبوبیت با جنابعالی موافق نیستم چرا که هنوز نتوانسته ایم خواسته های همشهریان عزیز را به خوبی برآورده سازیم که آن هم به دلیل اشکالاتی است که در چند سال اخیر به ورزش پتروشیمی بندرامام تحمیل شده بود و در این خصوص هم با هواداران و ورزش دوستان صحبتی نکرده ایم لذا بعضی از کاستی ها و ناکامی ها را متوجه مجریان فعلی میدانند و این باعث عدم محبوبیت میشود.ضمن اینکه اعتقاد دارم مجری نباید به محبوبیت فکر کند،مقبولیت مهمتر از محبوبیت است چرا که پشت مقبولیت تعقل است.

یاوری پتروشیمی بندرامام

هواداران باشگاه در همه حال در کنار این تیم بودند حتی در بازیهای خارج از خانه نظر شما در این خصوص؟

حقیقتاً هواداران پترو با این تیم زندگی میکنند و بسیار علاقمند و متعصب هستند. برای هر مسئولی داشتن این هواداران مایه افتخار است.بنده در جلسات و نشست ها شاهدم که دیگران با چه شوری از طرفداران پترو تعریف می کنند.

بسیاری از سرمایه گزارها در ورزش سرمایه گزاری کرده اند ولی از داشتن هوادار محرومند لذا این عزیزان مایه افتخارند ولی انتظار می رود در موارد و مواقع حساس کنترل بیشتری بر شعارهای خود داشته باشند و صرفاً تیم خود را تشویق نمایند و از سر دادن شعار علیه حریف خودداری نمایند و با رفتار خود الگویی برای دیگر تماشاگران شوند.

نظر مدیرعامل کل پتروشیمی بندرامام در خصوص امر ورزش و آیا ایشان همکاری لازم را با باشگاه دارند؟

خوشبختانه آقای مهندس امیری از همه ما ورزشی تر هستند و اطلاعات خوبی در زمینه ورزش دارند و کلاً به روز هستند ، در خصوص موارد ورزشی داخلی همیشه به ما تاکید دارند که بر روی ورزش همگانی تمرکز داشته باشیم.

بسکتبال پتروشیمی بندرامام ماهشهر

جناب یاوری برخی از ورزشکاران و ورزش دوستان پتروشیمی معتقدند که به خاطر وجود بودجه لیگ حرفه ای شما مجبور هستید بودجه همگانی که مربوط به کارکنان و خانواده ها است را کم کنید نظر خود شما؟

اتفاقاً به نکته بسیار خوبی اشاره کردید ، همانطور که قبلاً نیز عرض کردم سرفصل بودجه ورزش حرفه ای و ورزش همگانی از هم جدا هستند و ما نمی توانیم یک ریال از بودجه یکی را در دیگری استفاده نمائیم و به لحاظ قانونی این کار اشکال دارد ولی لازم می دانم عرض کنم بودجه ورزش همگانی امسال نسبت به سال گذشته چند برابر شده است و این نشان از نوجه ویژه مدیریت شرکت به ورزش کارکنان و خانواده های آنان است.

آیا مهران شاهین طبع میتواند در دو جبهه ملی و باشگاهی مشغول باشد زیرا برخی ها معتقدند که شاید پتروشیمی از این بابت متضرر شود؟

اتفاقا به نفع ما نیز هست چرا که در اردوی تیم ملی بازیکنان ما نیز حضور دارند و ایشان با توجه به مسئولیتی که آنجا دارند بر این بازیکنان هم نظارت دارند، از طرفی کار کردن در کنار سرمربی تیم ملی که یکی از مربیان با دانش اروپاست نیز امتیاز و فرصتی است برای جناب آقای شاهین طبع ، به هر حال در غیاب ایشان تمرینات اعضاء تیم زیر نظر کمک های ایشان در حال اجرا است و با اضافه شدن ایشان و سایر ملی پوشان به تیم ، تمرینات تیم شکل جدی تری به خود خواهد گرفت.

یاوری شاپور

آیا در تیم پینگ پینگ بندرامام هم به مانند بسکتبال شاهد تغییرات در کادر فنی و بازیکنان خواهیم بود؟

بله ، قطعاً تغییرات خواهیم داشت و از مربیان بومی بیشتری قصد داریم در این باشگاه استفاده کنیم.

دلیل عدم ورود پتروشیمی بندرامام به سایر رشته های ورزشی در لیگ برتر؟

زمانی که شرکت ما دولتی بود و ما زیر مجموعه وزارت نفت محسوب می شدیم حوزه کاری ما و تعداد رشته هایی که قرار شد در آنها فعالیت داشته باشیم توسط اداره کل تربیت بدنی وزارت نفت تعیین شد و پس از خصوصی شدن نیز شرکت اصلی ما که همان صنایع پتروشیمی خلیج فارس است بر این محدوده صحه گذاشت ف لذا ما بر اساس مقررات یاد شده بنا نداریم به سایر رشته های ورزشی ورود نماییم.

تا چه حد نقش رسانه ها را در محقق شدن اهداف و موفقیت تیم پترو موثر میدانید؟

خبرنگار و اصحاب رسانه بویژه هم استانی ها و هم شهری ها تاکنون سنگ تمام گذاشته اند و از تیم پترو حمایت کرده اند ، خوشبختانه تعامل خوبی بین ما و اصحاب رسانه برقرار است و امیدوارم این تعامل روز به روز بیشتر شود.

پتروشیمی 2

پتروشیمی بندرامام 3

دیدگاه کاربران

نظرات در انتظار تایید: 1

کل نظرات :12

  • اسماعیل

    تاریخ : ۱۱ - شهریور - ۱۳۹۴

    مصاحبه بسیار پربار و عالی بود . درود بر استاد یاوری و جناب کاظمی نژاد پرکار


  • محسن شریفی

    تاریخ : ۱۲ - شهریور - ۱۳۹۴

    احسنت


  • امین کاظمی نژاد

    تاریخ : ۱۲ - شهریور - ۱۳۹۴

    جناب آقای یاوری
    مدیرعامل محترم باشگاه ورزشی پتروشیمی بندرامام

    با سلام و تحیات الهی :

    با احترام ، بی شک پیشرفت های عمرانی ، ورزشی و توسعه همه جانبه هر جامعه و کشوری در گرو وجود مدیران شایسته ، دانا و کاردانی است که با همت و تلاش بی شائبه خود ، بستر و زمینه مناسب را برای تحقق این مهم بکار می گیرند و به همین منظور است که پرورش مدیران متعهد و متخصص از مهم ترین برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به شمار میرود.

    بنده به عنوان عضو کوچکی از خانواده ورزش شهرستان بندر ماهشهر از شما و دیگر مدیران شرکت پتروشیمی بندرامام در توسعه امر ورزش در قسمت های همگانی و حرفه ای تشکر و قدردانی می نمایم.


  • سعید قنواتیان

    تاریخ : ۱۲ - شهریور - ۱۳۹۴

    با سلام و تشکر از این مصاحبه روشن و شفاف ، در ارتباط با رشته بسکتبال باید عرض کنم هر مجموعه ای در زمان سپری کردن مقاطع مختلف تجاربی را کسب می نماید مجموعه مدیریت پتروشیمی بندرامام با معرفی چندین بازیکن به لیگ برتر جهت انجام مراحل تست توسط کادر فنی نشان داد که در این رابطه آسیب شناسی صورت گرفته و در زمانی که برای تیم دسته یک از پتانسیل مربیان و بازیکنان بومی استفاده میشود در واقع این تغییر نگرش که نه بلکه تکمیل نگرش را ادامه داده تا آنجا که اهداف باشگاه که همان استفاده از پتانسیل موجود باشد محقق گردد ، که جا دارد از جناب آقای یاوری و دیگر مدیران پتروشیمی بندرامام به خاطر این مهم تشکر و قدردانی کرد.
    سعید قنواتیان – رئیس هیئت بسکتبال بندر ماهشهر


  • سعيد عساكره

    تاریخ : ۱۲ - شهریور - ۱۳۹۴

    ممنون از صداقت مدير عامل محترم باشگاه پتروشيمي بندرامام


  • بهنام خواجه میرکی

    تاریخ : ۱۲ - شهریور - ۱۳۹۴

    با عرض سلام و سپاس از پایگاه شما و همچنین آقای کاظمی نژاد بابت تهیه این مصاحبه پربار. جناب آقای یاوری خسته نباشید میگم و آرزو میکنم که مزد تمامی این زحمات نصیب شما شود، چرا که دلسوزانه و همینطور با تفکر و اندیشه فراوان مدیریت میکنید. بنده که عضو بسیار کوچکی از بسکتبال ماهشهر هستم از زحمات شما قدردانی میکنم.


  • علی چاروسایی

    تاریخ : ۱۳ - شهریور - ۱۳۹۴

    سپاس از ایمان عزیز و پرتلاش
    مصاحبه پرباری بود. استفاده کردیم
    خدا قوت


  • محمد کعب خیری

    تاریخ : ۱۳ - شهریور - ۱۳۹۴

    با سلام و خسته نباشی به ایمان عزیز
    مصاحبه زیبا و پرمحتوایی بود…لذب بردم…قلمتان سبز

    محمد کعب خیری/نماینده و خبرنگار روزنامه سرآغاز و پایگاه خبری بدر پرس در شهرستان بندر ماهشهر


  • دکتر صمیمی

    تاریخ : ۱۴ - شهریور - ۱۳۹۴

    با تشکر از مصاحبه خوب جناب آقای یاوری
    به نظر من که بیش از 9 سال افتخار همکاری با مجموعه بزرگ ورزش پتروشیمی بندرامام را دارم. با حضور مرد دلسوخته و متعصبی مثل جناب آقای یاوری و هیت مدیره خوب و نقشه راه تعریف شده ای که وجود داره …آینده ورزش روشن خواهد بود


  • رضا حیاتی

    تاریخ : ۱۴ - شهریور - ۱۳۹۴

    جناب آقای یاوری از شما ممنونم برای توجه به مربیان و ورزشکاران بومی منطقه.
    یک تشکر ویژه هم برای انتخاب آقایان حسنی و کاظمی نژاد در کادر فنی تیم پینگ پنگنان.
    موفق باشید سربلند.


  • شهرام تقي زاده

    تاریخ : ۱۶ - شهریور - ۱۳۹۴

    باسلام.خداقوت به هردوعزيزدلسوزوزحمتكش مصاحبه خوبي بود


  • اشکان عرفانی

    تاریخ : ۲۸ - شهریور - ۱۳۹۴

    با سلام.مصاحبه بسار خوب و پر باری بود.واقعا ما باید قدر این عزیزان زحمت کش در قسمت های های مختلف ورزشی را دانسته و به آنها احترام بگذاریم زیرا نه تنها این عزیزان باعث سربلندی شهر بندرماهشهر بلکه باعث سربلندی تمام خوزستانی های عزیز هستتد.و کار آنها در این راه بسیار سخت و دشوار است. با آرزوی موفقیت برای تمامی این عزیزان.موفق پیروز باشید


ارسال دیدگاه