- پایگاه خبری ورزش و جوانان ماهشهر - http://irhamegani.com -

آغاز لیگ نجات غریق خوزستان از 21 شهریورماه

مرحله نخست لیگ نجات غریق خوزستان،”یادوراه 175 شهید غواص” برگزار خواهد شد.

 حر حاجیان، رییس هیات نجات غریق استان در گفت و گو با (ایسنا)، اظهار کرد: این مرحله از لیگ، روز شنبه (21 شهریورماه) به میزبانی امیدیه برگزار می شود.

 وی بیان کرد: این رقابت ها انتخابی تیم استان جهت حضور در مسابقات کشوری که قرار است ششم مهرماه در ساری برگزار شود نیز است.

 رییس هیات نجات غریق خوزستان گفت: لیگ نجات غریق استان قرار است طی چهار مرحله برگزار شود که ایذه، مسجدسلیمان و اهواز، میزبان های مراحل دوم تا چهارم لیگ هستند.

 وی بیان کرد: پیش بینی می کنم 10 تا 15 تیم در مرحله نخست لیگ شرکت کنند و امیدوارم به سمتی برویم که شاهد حضور تمام شهرستان های استان در مسابقات باشیم. مهمترین هدف هیات آموزش و نظارت است و بحث کلی ما فعالیت در بخش همگانی می باشد.

 حاجیان عنوان کرد: مسابقات نجات غریق در هیچ استانی از کشور برگزار نمی شود و هدف ما از برگزاری مسابقات این است که انگیزه منجیان غریق استان را بالا ببریم و با دور هم جمع کردن آن ها، نقاط ضعف را برطرف کنیم و به علم آن ها نیز بیفزاییم.

 وی گفت: همچنین هدف ما از برگزاری مسابقات در شهرستان های محروم این است که ضمن رونق بخشیدن به این رشته در آن شهرستان ها، مردم آن جا را نیز با نجات غریق آشنا کنیم و می توان گفت هدف ما معرفی و شناساندن نجات غریق به مردم استان است.

 رییس هیات نجات غریق خوزستان بیان کرد: سال گذشته نیز گفتم شرایط ما در این رشته خوب نیست ولی با فعالیت و تلاشی که داشتیم، توانستیم جزو سه هیات برتر کشور قرار بگیریم و البته باید بیشتر کار کنیم و نیم گاهی نیز به کسب جایگاه های بالاتر داشته باشیم.