دفعات بازدید: 1,645

تاریخ انتشار: 1394/06/22 - 15:16

سرپرست هیات شنا:همه باید کمک کنند تا شنای استان روی ریل خودش قرار بگیرد

سرپرست هیات شنا خوزستان می‌گوید همه باید کمک کنند تا وقفه چند ساله‌ای که در این رشته ایجاد شده است، برطرف شود و شنای استان روی ریل خودش قرار بگیرد.

 

حسین عیسی‌زاده در گفت ‌و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، در خصوص برنامه‌های هیات شنا استان، اظهارکرد: هدف‌گذاری کردیم که چند جشنواره در مهرماه و آبان‌ماه در شهرستان‌های ماهشهر، بندرامام، امیدیه، آبادان، دزفول، شوشتر و اندیمشک برگزار کنیم و بعد از آن هم لیگ شنا خوزستان را پیش‌ رو داریم که مانند سال گذشته آن را به صورت منطقه‌ای در استان برگزار می‌کنیم.

 

وی افزود: برنامه بلند مدت توسعه ورزش‌های آبی استان را هم پیش رو داریم و سعی می‌کنیم شهرستان‌های مستعد را در رشته‌های آبی پیشگام کنیم و توسعه دهیم و هیات در حال حاضر به صورت سرپرستی اداره می‌شود و ما در این مدت سعی کرده‌ایم از افرادی که به این رشته علاقه‌مند هستند هم در بخش مدیریت اجرایی هیات استان و هم در هیات رییسه هیات‌های شهرستان‌ها استفاده کنیم.

 

سرپرست هیات شنا خوزستان با بیان این‌که به منظور پیشبرد و توسعه این ورزش خواستار حمایت همه جانبه استاندار و معاونان وی و همچنین نمایندگان مردم در مجلس هستیم، تصریح ‌کرد: رشته شنا در جهان و المپیک، مدال‌آور است و باید به این رشته اهمیت داد. از استان ما دو تیم در لیگ برتر واترپلو کشور حضور دارند که ان‌شاءالله برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا این دو تیم با قدرت در لیگ برتر کشور شرکت کنند. سال گذشته نیز تیم نفت و گاز امیدیه مقام سوم لیگ برتر کشور را به دست آورد و همچنین در مسابقات جهانی واترپلو که در تهران برگزار شد، کاپیتان تیم‌ملی، خوزستانی بود.

 

وی با اشاره به پتانسیل بالای خوزستان در رشته شنا، گفت: در خود بدنه فدراسیون افرادی را داریم که خوزستانی هستند و به برنامه‌ریزی شنا کشور کمک می‌کنند. باید به این ورزش توجه بیشتری شود. ما انتظار داریم مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان نگاه ویژه‌ای به این رشته در استان داشته باشد و همه به ما کمک کنند تا وقفه چند ساله‌ای را که در این رشته ایجاد شده است را برطرف کنیم و شنا استان روی ریل خودش قرار بگیرد.

 

عیسی‌زاده در پاسخ به این سوال که آیا توانسته‌اید روند رو به رشدی در شنا خوزستان به وجود بیاورید؟  عنوان کرد:‌ از برنامه‌هایی که ما روی آن تاکید داریم، مدارس شنا است و در حال تعامل با آموزش و پرورش شهرستان‌ها هستیم تا بتوانیم مدارس شنا را در استان احیا کنیم. در حال حاضر ما در ماهشهر از سرمایه‌گذار خصوصی و اسپانسر استفاده کرده‌ایم و همچینن در بخش پایه یک تیم واترپلو را در این شهرستان تشکیل داده‌ایم و در امیدیه و اهواز نیز همین کار در حال انجام شدن است.

 

وی اضافه کرد: مدیران استخرها فقط به فکر مسائل خود استخرها نباشد و تیم‌داری کنند. سال گذشته یکی از مدیران استخر استان‌مان تیمی تشکیل داد و مقام اول را در استان به دست آورد و همین باعث شد در مسابقات کشوری رتبه استانی ما از رده 26 به 16 ارتقا پیدا کند و این کار برای استان ما پیشرفت خوبی بود.

 

سرپرست هیات شنا خوزستان درباره برگزاری مسابقات بین‌المللی شنا در استان، گفت: برگزاری مسابقات بین‌المللی مستلزم یکسری مجوزها و مکاتبات از سوی فدراسیون و اداره‌کل روزش و جوانان خوزستان است و ما برنامه داریم این مسابقات را امسال برگزار کنیم ولی یکسری مشکلات به وجود آمد که باعث شد برگزاری این رقابت‌ها به تاخیر بیافتد.

 

وی ادامه داد: ما در حال رایزنی در این زمینه هستیم و مجددا مکاتبات‌مان را از مهرماه آغاز خواهیم کرد. اگر کارهای اجرایی این مسابقات را از مهرماه انجام دهیم، می‌توانیم این مسابقات را با حضور چهار پنج تیم خارجی برگزار کنیم و در نظر داریم امسال این مسابقات را برگزار کنیم اما مستلزم این است که هماهنگی‌هایی با اداره‌کل ورزش و جوانان استان و فدراسیون به وجود بیاید تا بتوانیم مجوزهای برگزاری این مسابقات را بگیریم.

ارسال دیدگاه