دفعات بازدید: 533

تاریخ انتشار: 1394/07/15 - 21:18

آغاز هفته تربیت‌بدنی و ورزش کیانی‌زاده : نسبت به سال‌های گذشته برنامه‌های پربارتری خواهیم داشت

فرامرز کیانی زاده

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با اشاره به پر بار بودن برنامه‌های امسال هفته تربیت‌‌بدنی و ورزش در استان، گفت: تقدیر از برترین‌های شش ماهه ابتدایی سال، برگزاری همایش‌های پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و کوهنوردی و همچنین برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی، از جمله برنامه‌های این هفته در استان است.

فرامرز کیانی‌زاده در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان در آستانه هفته تربیت‌بدنی و ورزش که از فردا (15 مهرماه به مدت یک هفته) برگزار خواهد شد، به برنامه‌های این اداره‌کل در این هفته اشاره و اظهار کرد: سعی کرده‌ایم که امسال هفته تربیت‌بدنی را خیلی پربارتر از سال‌های گذشته برگزار کنیم. امسال با توجه به این که آغاز ماه محرم نزدیک است، وزارت ورزش و جوانان برنامه‌های هفته تربیت‌بدنی را یک هفته زودتر برگزار می‌کند. همچنین با توجه به نزدیکی زمان هفته دفاع مقدس و هفته تربیت‌بدنی، سعی بر این شده است که برنامه‌های هفته تربیت‌بدنی را خیلی بهتر و پربارتر برگزار کنیم.

*افزایش جشنواره‌های ورزشی در هفته تربیت‌بدنی امسال

وی خاطرنشان‌کرد: سال گذشته یکی از ضعف‌های ما کمتر برگزار کردن فعالیت‌های همگانی و عدم برگزاری جشنواره‌ها بود و این‌ها دلیلی شد که امسال در هفته تربیت‌بدنی جشنواره‌های بیشتری را در نظر بگیریم. سعی ما بر این است که در ادامه و در مناسبت‌های آینده نیز فعالیت‌های همگانی بیشتری داشته باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: به مناسبت هفته تربیت‌بدنی یک همایش ورزش صبحگاهی برای کارکنان دولت در نظر گرفته‌ایم که مکاتبات آن برای برگزاری در شهرستان اهواز انجام شد و قرار بر این شد که ساعت 7:30، 15 مهرماه در زمین شماره 2 استادیوم تختی اهواز برگزار شود، ضمن این که در همین برنامه قرار است سخنرانی‌های علمی و آموزشی نیز داشته باشیم. در شهرستان‌ها نیز هر شهرستان در حد توان خود این برنامه را برگزار می‌کند.

وی بیان کرد: برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی نیز از دیگر برنامه‌های ما در هفته تربیت‌بدنی است که قرار است 16 و 17 مهرماه در پارک دولت اهواز انجام شود. قرار بر این شده است که تعداد بسیاری از هیات‌ها در این جشنواره غرفه داشته باشند و کارهای تخصصی خود را در معرض دید همگان بگذارند. انجام مسابقات و حرکات نمایشی را هم خواهیم داشت.

فرامرز کیانی زاده

*تقدیر از قهرمانان 6 ماهه اول سال

کیانی‌زاده افزود: مشابه این جشنواره چند سال پیش نیز برگزار شد که با استقبال خوبی از سوی مردم همراه بود. سعی کرده‌ایم امسال این جشنواره نسبت به سال‌های قبل بهتر برگزار شود. در این جشنواره یک برنامه دیگر هم داریم که تجلیل از قهرمانان آسیایی و جهانی شش ماه نخست سال است و قرار است از 30 ورزشکار، مربی و داور در حضور مردم و مسوولان استانی تقدیر کنیم. هدف ما این است که از شکل قبلی برگزاری مراسم‌های تقدیرمان خارج شویم و با کشاندن مراسم در فضای باز و آن هم در حضور مردم، ضمن آوردن چهره‌های ملی‌مان در بین مردم، مردم را با این چهره‌ها بیشتر آشنا کنیم و موقعیتی هم فراهم شود تا مردم با این قهرمانان بتوانند صحبت کنند و فکر می‌کنم این بخش، کار زیبایی شود.

وی بیان کرد: یک همایش پیاده‌روی را هم پیش‌بینی کرده‌ایم و قرار است این همایش 17 مهرماه در اهواز برگزار شود که با نام همایش “پیاده‌روی پیشکسوتان همراه با خانواده” برگزار خواهد شد. جشنواره نونهالان در رشته‌های تکواندو، کاراته، ژیمناستیک، اسکیت و فوتبال را هم خواهیم داشت که 17 مهرماه در استادیوم تختی برگزار می‌شود. همچنین از شهرستان‌ها خواسته‌ایم که همایش پیاده‌روی را برگزار کنند و قرار است حداقل در 15 شهرستان این اتفاق بیفتد.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: در هفته تربیت‌بدنی همچنین قرار است با توجه به ارزیابی‌ای که از عملکرد هیات‌های ورزشی در سال 93 داشته‌ایم، از هیات‌های ورزشی و ادارات ورزش و جوانان شهرستانی برتر و همچنین باشگاه‌داران نمونه، تجلیل کنیم. این مراسم 19 مهرماه برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: قرار است، 20 مهرماه نیز یک همایش پیاده‌روی ویژه جانبازان و معلولان را از خیابان منتهی به استادیوم تختی اهواز تا خود استادیوم برگزار کنیم و پس از این همایش نیز مراسم تجلیل از قهرمانان کشوری، آسیایی، جهانی و پارالمپیک را خواهیم داشت.

کیانی‌زاده خاطرنشان‌کرد: در هفته تربیت‌بدنی همچنین قرار است مراسم تقدیر از همکاران اداره‌کل ورزش و جوانان و خانواده‌های آن‌ها را که طی یک سال گذشته در پیشبرد برنامه‌های‌مان بسیار به ما کمک کردند و همیشه همراه ما بودند، داشته باشیم.

وی افزود: از دیگر برنامه‌های ما برگزاری همایش دوچرخه‌سواری در هفت شهرستان است. جشنواره ورزش‌های پارکی نیز قرار است حداقل در 15 شهرستان انجام شود. همایش کوه‌پیمایی هم در هفت شهرستان برگزار خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در بخش دیگر این گفت‌وگو عنوان کرد: در سال گذشته تمام سعی ما بر این بود که با برنامه کار کنیم و در این راستا نیز برای هیات‌های ورزشی استان هدف‌گذاری کردیم. می‌توان گفت در سال 93 بیشتر برنامه‌های ورزشی استان به ویژه در بخش قهرمانی، مدال‌آوری در رقابت‌های کشوری، آسیایی و جهانی، دعوت به اردوهای تیم‌ملی و عضویت در تیم‌های ملی، برگزاری کلاس‌های مربیگری و داوری، میزبانی مسابقات کشوری و بین‌المللی و اعزام به رقابت‌های کشوری، عملیاتی شد و نسبت به سال 92 رشد بسیار چشم‌گیری در این آیتم‌ها داشتیم.

فرامرز کیلنی زاده,فرامرز,کیانیزاده,مدیر کل ورزش خوزستان,مدیر کل,اداره ورزش و جوانان خوزستان,اداره کل ورزش خوزستان,

*از وضعیت ورزش خوزستان در سال 93 رضایت داریم

وی با ابراز رضایت از وضعیت ورزش استان در سال 93، ادامه داد: البته ما معتقدیم که ظرفیت و پتانسیل استان خوزستان بسیار است و در همین راستا در سال جاری به دنبال رشد ورزش خوزستان نسبت به سال گذشته هستیم.

کیانی‌زاده در ادامه با اشاره به رتبه دوم استان در ارزیابی عملکرد ادارات کل ورزش و جوانان کشور توسط وزارت ورزش و جوانان در سال 93، گفت: به آیتم‌های این ارزیابی عملکرد، آیتم‌های جدیدی مانند ورزش همگانی و روستایی و عشایری افزوده شد که متاسفانه ما در این بخش‌ها امتیاز خوبی کسب نکردیم و این آیتم‌ها در جایگاه‌مان تاثیر داشت؛ البته رده دومی نیز رضایت‌بخش بود.

وی بیان کرد: در این ارزیابی عملکرد، آیتم شاخصه‌های عمومی نیز در نظر گرفته شد که مربوط به زیرساخت‌های اداری و منابع انسانی بود که اداره‌کل در این بخش نیز کمبود و ضعف داشت و این ضعف هم از دوران قبل به ما ارث رسیده بود و نپرداختن به این شاخصه به این دلیل بود که مدیران در این آیتم کمتر می‌توانستند تبلیغ داشته باشند و بر همین اساس مدیران قبلی کمتر به آن پرداختند. در هر صورت کمبود در این آیتم‌ها به ما ضربه زد. از جمله مواردی که در سال جاری به جدیت به دنبال عملیاتی کردن آن هستیم، توسعه زیرساخت‌های اداری و منابع انسانی اداره‌کل ورزش و جوانان استان است و البته کار بسیاری را می‌طلبد.

*ورزش خوزستان موفقیت‌های بسیاری داشته است

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان به موفقیت‌های به دست آمده در ورزش استان اشاره کرد و گفت: ما موفقیت‌های بسیاری هم داشته‌ایم که از جمله آن می‌توان به جایگاه دوم استان در ارزیابی عملکرد کشور، میزبانی مسابقات بین‌المللی، جهانی و کشوری که برای اولین بار اتفاق افتادند، تجلیل از قهرمانان، رشد مدال‌آوری، پیگیری‌های‌مان در بخش عمرانی و افتتاح 30 مکان ورزشی در دهه فجر پیش رو اشاره کرد.

وی ادامه داد: از دیگر موفقیت‌های ورزش استان در سال 93، استفاده از ظرفیت‌های استانی بود. همچنین پیگیری‌های ما در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر در بخش عمرانی و تعمیر و تجهیز اماکن ورزشی این دو شهرستان با حمایت و مساعدت‌های منطقه آزاد اروند، از موفقیت‌های ما محسوب می‌شود.

کیانی‌زاده بیان کرد: همچنین جذب منابع مالی از ماده 180 از طریق نمایندگان استان در مجلس از موفقیت‌های ما به شمار می‌آید. در این زمینه از 24 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده، در نهایت 13 میلیارد تومان آن تخصیص پیدا کرد.

*در سال جاری به دنبال ارتقا جایگاه ورزش استان هستیم

وی گفت: در سال 94 تمام تلاش و برنامه‌ریزی‌های ما در این راستا است که ورزش و جوانان استان خوزستان در بین تمام استان‌ها رتبه نخست کشوری را به دست آورد. ما به دنبال ارتقا جایگاه استان خوزستان هستیم و جا دارد از حمایت‌های استاندار خوزستان و مجموعه استانداری بابت موفقیت‌هایی که در سال 93 حاصل شد و حمایت‌های بی‌دریغ آن‌ها در سال جاری نیز قدردانی کنم.

ارسال دیدگاه