دفعات بازدید: 1,923

تاریخ انتشار: 1394/07/16 - 21:23

حسنی: با این شرایط نمی‌توان به تیم ملی بانوان امیدوار بود

پیمان حسنی می‌گوید: با توجه به شرایطی که موجود است نمی‌توان به ملی پوشان خانم ایران برای المپیک امیدوار بود .

به گزارش پایگاه خبری ورزش ماهشهر  پیمان  حسنی مربی با سابقه تنیس روی میز کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سایر حوزه‌های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص نتایج کسب شده در مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابات فدراسیون توضیحاتی ارائه داد.

پیمان حسنی

وی در  خصوص تیم‌های ملی بانوان و آقایان گفت: تفاوت بیست و دومین دوره مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا با دوره‌های قبل این بوده که قرار شد تیم‌هایی که می‌خواهند در مسابقات قهرمانی جهان حاضر شوند باید  حتما در مسابقات قاره‌ای حضور داشته باشند و اگر شرکت نکنند نمی‌توانند در مسابقات جهانی حاضر شوند. به همین دلیل در این دوره از بازی‌ها 37 کشور در تایلند حضور داشتند و به  همین دلیل حساسیت مسابقات و کیفیت آن افزایش یافته بود، ملی پوشان ما بخصوص بانوان کار بسیار سختی داشتند .

از جائیکه تیم ملی بانوان تدارکات و امکانات لازم را نداشته و هیچ تورنمنتی هم برای بانوان برگزار نشده بود کار بسیار مشکلی را در تایلند پیش رو داشتند و به همین دلیل توقع خاصی از بانوان وجود نداشت. در صورتی که اگر تدارکات و امکانات لازم برای بانوان  وجود داشت می‌توانستیم دوباره مقام یازدهمی را تکرار کنیم که البته این امر میسر نشد. چون بازیکنان آماده نبودند و کیفیت لازم را نداشتند.

خوشبختانه در بخش آقایان ملی پوشان در بخش تیمی موفق شدند دو برد خیلی خوب در مقابل کره شمالی و هند بدست آورند. ما چندین دهه بود نتوانسته بودیم کره شمالی و هند را شکست دهیم و این دو برد از لحاظ روحی و روانی به نفع بازیکنان بود و کیفیت بازی‌ها در دوره‌های بعدی در مقابل این تیم‌ها را افزایش می‌دهد. هر چند در کره شمالی و هند دو بازیکن اصلی حضور نداشتند ولی فکر می‌کنم بازیکنان ما خوب بودند و به نظرم می‌توانستند با تمرینات مناسب و بهتر، نتایج عالی‌تری کسب کنند .

پیمان حسنی

وی در ادامه افزود: به نظرم فقط نیما به خاطر اردو و تورنمنت‌هایی که داشت عملکرد مناسب‌تری از بقیه ملی پوشان داشت. ما هنوز هم می‌توانیم بهتر شویم و می‌توانیم برنامه ریزی بهتری هم داشته باشیم.

مربی سابق تیم‌های تنیس روی میز کشورمان در ادامه اظهار داشت: اردویی که نیما رفته بود باعث شد که نوشاد حریف تمرینی نداشته باشد و همین امر باعث شد وی عملکرد مناسبی در تورهای اتریش و بلژیک نداشته باشد. همچنین افشین هم به جز چند روز اردویی که برگزار شد حریف تمرینی مناسب دیگری نداشت و نتیجه آن شد که نتوانست تمام توانایی خود را به اجرا بگذارد. در بخش تیمی مردان هم آخر به رتبه هفتمی رسیدیم که تنها دوباره و در گذشته به دست آورده بودیم.

پیمان حسنی در ادامه و در خصوص مبهم بودن وضعیت برگزاری انتخابات فدراسیون گفت: آخرین صحبت‌هایی که در خصوص انتخابات گفته شده صحبت‌های نماینده کرمانشاه در مجلس بوده که وی گفته در صحبتی که با گودرزی وزیر ورزش و جوانان داشته حرف‌هایی در مورد برگزاری انتخابات در مهر ماه زده شده و صحبت دیگری در این زمینه صورت نگرفته است.

وی در خصوص این که آیا سعادتمند می‌تواند به فعالیت خود در صورت برگزاری  انتخابات ادامه دهد یا خیر گفت: سعادتمند نمی‌تواند در انتخابات شرکت کند چون برای انتخابات ثبت نام نکرده مگر این که وزارت ورزش و جوانان اقدام به ابطال ثبت نام‌های گذشته کند.

کارشناس تنیس روی میز کشورمان در خصوص بررسی عملکرد فدراسیون در دوره سعادتمند گفت: فدراسیون تنیس روی میز سه بخش همگانی، آموزش و قهرمانی دارد که باید عملکرد هر کدام را جداگانه بررسی کرد. سعادتمند در پینگ پنگ بسیار زحمت کشیده ولی چون در بدنه تنیس روی میز نبوده و هرکس در ابتدا مراجعه کرده و یک حرفی می‌زده، ولی به  جز یکی ، دو تا انتصاب اشتباه که در فدراسیون صورت گرفته عملکرد فدراسیون بهتر شده است. ولی در مجموع فدراسیون خیلی کار دارد تا به حد استانداردش برسد.

در گذشته تنها پینگ پنگ در بخش قهرمانی پیگیری می‌شد ولی حالا بخش‌های آموزش و همگانی هم به آن اضافه شده است. علاوه بر آن شرایط سخت‌تری برای ما برای صعود به المپیک به وجود آمده و ما به راحتی نمی‌توانیم بگوییم که از حالا سهمیه المپیک را داریم، زیرا دیگر مسابقات در تهران نیست تا با اعمال نفوذ و عوض کردن شرایط به نفع خودمان به المپیک برویم. حالا مسابقات در هنگ کنگ برگزار می‌شود و شرایط هم سخت شده است.

پیمان حسنی بندرامام

نوشاد در مسابقات تورجهانی اتریش به یک بازیکن 200 پله پایین‌تر از خودش باخت و امکان آن وجود دارد که در هنگ کنگ هم شکست بخورد و سهمیه المپیک نگیرد.

حداقل انتخابات فدراسیون باید تا 2 ماه قبل از انتخابی المپیک برگزار شود تا برنامه ریزی‌های لازم ریخته شود. اگر بخواهیم 2 سهمیه دوره گذشته‌مان در المپیک را حفظ کنیم باید تلاش کنیم و برنامه ریزی داشته باشیم. در  بخش بانوان هم همین طور است ولی به بانوان زیاد خوشبین نیستم و بعید می‌دانم که بتوانند سهمیه المپیک را کسب کنند.

لینک خبر :

http://ttclub.ir/View_News.aspx?ID=10730

ارسال دیدگاه