دفعات بازدید: 11,712

تاریخ انتشار: 1394/12/25 - 14:54

رییس هیات شطرنج خوزستان: سال ۹۴ برای ما “سال مسابقه” بود

رییس هیات شطرنج خوزستان با بیان اینکه این هیات در سال ۹۴ انواع مسابقات را اجرا و میزبانی کرد، گفت: میتوان از این سال با عنوان “سال مسابقه” یاد کرد.

 

عبدالامیر خطیب‎زاده در گفت‎وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: هم اکنون جایگاه شطرنج استان در کشور جایگاه خوبی است و در بین پنج استان برتر قرار داریم.

 

وی ادامه داد: سال ۹۴، سال بسیار خوبی برای شطرنج خوزستان بود چرا که انواع و اقسام مسابقات را در این سال برگزار کردیم و به نوعی می‎توان گفت سال ۱۳۹۴، “سال مسابقه” برای ما بود.

 

رییس هیات شطرنج خوزستان افزود: در سال ۹۴، چهار مسابقه کشوری ریتد را میزبانی کردیم. مسابقات ریتد عنوان مسابقاتی است که جدول آن به فدراسیون جهانی ارسال می‎شود و هزینه هر مسابقه ریتد کشوری تقریبا یک میلیون تومان فقط برای رجیستر شدن است.

 

وی اضافه کرد: سطح مسابقاتی که امسال در استان از جمله آبادان و اهواز برگزار شد، بسیار بالا و زبانزد در سطح کشور بود؛ زیرا شطرنج‎بازان بسیار خوبی از کشور در آن مسابقات شرکت کرده بودند.

 

خطیب‎زاده عنوان کرد: همچنین به تمام استان‎ها در زمینه مسابقات‏، اعزام نفر داشتیم و اعزام‎های‌مان را نیز باوجود مشکلات مالی به صورت کامل انجام دادیم؛ ضمن این که به تمام برنامه‎هایی که از ابتدای سال در تقویم ورزشی گنجانده بودیم، عمل کردیم و حتی فراتر از آن نیز رفتیم.

 

او خاطرنشان‌کرد: در مجموع باید بگویم به لحاظ عملکرد، بهتر است اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان درخصوص هیات شطرنج در سالی که گذشت نظر دهد ولی به عنوان رییس هیات به طور قاطع می‎گویم که ما جزو هیات‎های برتر بودیم.

 

رییس هیات شطرنج خوزستان تصریح کرد: وقتی در ابتدای سال می‎آییم و تقویم ورزشی می‎بندیم و با اداره‌کل ورزش و جوانان استان نیز تفاهم‌نامه‎ای مبنی بر تعهدات هیات در سال پیش رو را منعقد می‎کنیم و در پایان سال مشخص می‎شود که فراتر از آن تفاهم‌نامه عمل کرده‎ایم، این نشان می‎دهد که ما برنامه‎های‌مان را بدون این که موردی از قلم بیفتد، انجام داده‎ایم.

 

وی گفت: به جد می‎گویم به لحاظ برنامه‎های ارائه شده در ابتدای سال، یک تا دو پله به خصوص در زمینه میزبانی و برگزاری مسابقات، فراتر از برنامه عمل کردیم.

 

خطیب‎زاده اضافه کرد: برگزاری مسابقات ریتد جام کارون، نزدیک به ۱۲ تا ۱۳ میلیون تومان هزینه در بر می‎گیرد و اگرچه پنج تا شش میلیون تومان آن از طریق هزینه‎های ورودی شرکت‎کنندگان، جبران می‎شود ولی باز هم بار مالی بالایی دارد؛ با وجود این، ما موظف بودیم آن را اجرا کنیم چراکه در تقویم ورزشی‎مان آمده بود.

 

وی در پایان تاکید کرد: خوشبختانه به هر نحوی که بود سومین دوره این مسابقات را برگزار کردیم و سال آینده نیز چهارمین دوره آن را برگزار خواهیم کرد؛ ضمن آن‎که صحبت‎هایی نیز انجام داده‎ایم که در صورت جذب اسپانسر مناسب، این مسابقات را در آینده‎ای نزدیک، بین‌المللی کنیم و از آن‎جا که تجربه برگزاری مسابقات بین‌المللی را داریم، به طور قطع اگر اسپانسر جذب کنیم، آن را عملی خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه