دفعات بازدید: 8,144

تاریخ انتشار: 1395/05/02 - 15:40

مصاحبه با آیدا شاکری نوجوان ملی پوش بسکتبال

mgn_آیدا_شاکری.jpg

 

لطفا خودتان را معرفی کنید؟

آیدا شاکری متولد ۱۳۸۰

از چندسالگی ورزش بسکتبال راشروع کردید؟

از هفت سالگی شروع کردم

دستاوردهای شما ؟

جزء انتخابی های اردوی ملی بلند قامتان بودم در رده  نوجوانان، و چند سالی هست که در لیگ های استانی مقام های پیاپی کسب میکنیم و امسال هم که با اجازه مربی به عنوان بازیکن مهمان برای کردستان در مسابقات قهرمان کشوری بازی کردم و مدال برنز کشور را کسب کردیم.

درخانواده کسی غیر از شما هم ورزشکار هست؟

بله ،دایی ام کوهنورد و پدرم بسکتبالیست است

در حال حاضر کجا مشغول به تمرین هستید؟

در حال حاضر در باشگاه پتروشیمی بندر امام و شهرداری چمران  تمرین میکنم.

استعداد بازیکنان بسکتبال و هم تیمی های خود را درچه سطحی میبینید؟

همه بازیکنان با استعدادی هستند، با توجه به سطح بالای تمریناتی که سرکار خانم محسنی در نظر گرفتند حقیقتا پیشرفت فوق العاده ای داشته ایم

 

zdgf_ایدا_شاکری_مسابقات_صنایع.jpg

 

آیادوست دارید در آینده بعنوان مربی فعالیت کنید؟

خیر ترجیح میدهم تا جایی که میتوانم به عنوان بازیکن فعالیت کنم.

نقاط ضعف و قوت شما؟

نقاط قوت را که من جسارت نمیکنم بگم به هر حال هر کسی با یک دیدی به بازی نگاه میکند من هم سعی میکنم نقاط قوتم را در بازی به نمایش بگذارم ولی تا جایی که  میدونم پرش ها و قد و استایلم نقاط قوتم هستند، البته نقاط ضعفی هم که میتونم بگم تقریبا از سرعتم شاید گله مند باشم و خیلی چیز های دیگه که در حال تلاش برای رفعشان هستم.

در چه پستی بازی می کنید؟

سنتر بازی میکنم، پست ۵

چه ورزش های دیگری  انجام می دهید؟

به طور حرفه ای که نه  ولی بدمینتون شاید تفریحی

 

 

در بین بازیکنان بسکتبالیست  ایرانی به بازی چه کسانی علاقه داشتید و دارید؟

بازی آقای نیکخواه را که بسیار ستایش میکردم و میکنم و البته آقای مهدیزاده هم که در جریان دنبال کردن تیم مهرام زیر نظر گرفتم بازیکن لایق و شایسته ای میبینم که در رده  خودشان شخص خاصی هستند ،همچنین آقای حامد حدادی

شیرین ترین خاطره ورزشی شما؟

 شور و شوق غیرقابل وصفی بود که در  ورزشگاه آزادی جز اولین انتخابی ها تیم ملی بودم  البته کاملا به لطف مربی عزیزم واقعا خاطره  شیرینی بود و اون حال و هوایی که داشت به عنوان اولین تجربه فوق العاده بود.

تلخترین خاطره ورزشی شما؟

خدا را شکر خاطره  تلخی ندارم همیشه سعی کردم لذت ببرم از آنچه که در دسترسم هست.

مربیان شما تا کنون؟

سرکار خانم آزاده محسنی و سرکار خانم فرزانه  محسنی دو مربی زحمتکش و با تجربه در عرصه بسکتبال

e68u_آیدا_شاکری_بسکتبالیست.jpg

مشوقان شما؟

قبل از شروع ورزش بسکتبال ، مادر عزیزم به شدت علاقه داشت که من این ورزش را  دنبال کنم و بعد از آن علاوه بر ایشان تشویق های مربی و علاقه خودم به بسکتبال

حضور در اردوی تیم ملی بلندقامتان بسکتبال کشور چقدر در پیشرفت ورزشی تان موثر بوده است؟

زمانیکه به  اردوی بلند قامتان تیم ملی رفتم حقیقتش قبل از اینکه وارد ورزشگاه آزادی شوم و تست ها شروع شود بسیار استرس داشتم و اصلا امیدی نداشتم ولی بعد از پشت سر گذاشتن تستها و دریافت یک نتیجه  فوق العاده مطلوب و انتخاب شدن یک حس بسیار خوب در درونم شکل گرفت که باعث یک پیشرفت خیلی خوب در کارم شد، واقعا خودم را در این رشته پیدا کردم  و دیدم که میتوانم .

 

86yv_ایدا_شاکری1.jpg
چه انتظاری از مسئولین ورزش شهرستان دارید؟

حقیقتش را بخواهید ناشکری نمیکنم بلکه تشکر میکنم بابت زحماتی که تا به حال کشیدند ولی اگه خیلی سربسته بخوام بگم توجه به امکانات و بازیکنان میتواند  بسیار موثر باشد و خواهشی که دارم این است که حاشیه ها برداشته شوند تا بتوان با آرامش خیال بسکتبال را ادامه داد.

 

کلام آخر؟

خدا قوت وخسته نباشید میگم به همه  بسکتبالیستهایی که در این استان بالاخص شهرستان ماهشهر تلاش میکنند تا به مدارج بالا برسند

در آخر هم از مربی ، پدر و مادرم که بسیار  برایم زحمت کشیدند و دوستانم که نقش به سزایی در پیشرفتم داشتند تشکر و قدردانی میکنم

دیدگاه کاربران

نظرات در انتظار تایید: 1

کل نظرات :4

  • محسنی

    تاریخ : ۲ - مرداد - ۱۳۹۵

    با سلام
    آیدا جان امیدوارم هر روز شاهد موفقیت بیشتری از تو باشم .برایت بهترینها را هم در بسکتبال و هم در تمام مراحل زندگی آرزومندم.


  • مهسا

    تاریخ : ۲ - مرداد - ۱۳۹۵

    با عرض سلام وخسته نباشد به استادم سرکار خانم ازاده محسنى وهمچنین دوستم ایدا شاکرى عزیز. اول از استادم به خاطر تمام زحماتى که واسه ما بازیکنان میکشن تشکر میکنم وتشکر هم میکنم زىرا نه تنها باعث رشد در زمینه بسکتبالمان هستن بلکه از نظر اخلاقی ومعنوى هم ما رو رشد میدهند.واقعا ممنونم استاد عزیزم.ایدا جان به شما هم تبریک میگم وامیدوارم موفقیت های زندگیىت هرروز گسترش بیابد.


  • سعید قنواتیان

    تاریخ : ۲ - مرداد - ۱۳۹۵

    با سلام ، عرض تبریک به سرکار خانم شاکری و آرزوی موفقیت روزافزون برای این عزیز و همچنین عرض خدا قوت به مربیانی که با ارائه دانش بسکتبال تمام تلاش خود را برای ارتقا این بازیکنان بصورت خالصانه و صادقانه بکار می بندند. هیئت بسکتبال شهرستان بندر ماهشهر به داشتن چنین مربیانی و چنین بازیکنان به خود می بالد و بطور حتم سرمایه بسکتبال منطقه همین عزیزان هستند . با آرزوی روزی که تیم ملی بسکتبال بانوان جمهوری اسلامی با بازیکنانی چون خانم آیدا شاکری در عرصه بین المللی افتخارافرینی کند .


  • یاسی

    تاریخ : ۲۳ - دی - ۱۳۹۵

    آیداجان شما باعث افتخار و سربلندی ما هستید…


ارسال دیدگاه