دفعات بازدید: 15,013

تاریخ انتشار: 1395/01/19 - 11:53

پیکارهای قهرمانی شطرنج جوانان کشور در بخش بانوان به میزبانی بندرامام خمینی(ره)

پیکارهای قهرمانی شطرنج جوانان کشور در بخش بانوان به میزبانی خوزستان برگزار میشود.

 

به گزارش پایگاه خبری ورزش ماهشهر به نقل از ایسنا ، فدراسیون شطرنج در نظر دارد مسابقات قهرمانی جوانان زیر ۲۰ سال کشور را در بخش بانوان به میزبانی شهرستان بندرامام‎خمینی(ره) برگزار کند.

 

در این پیکارها، شطرنج‎بازان متولد ۱۱ دی ماه ۷۴ و پس از آن مجاز به شرکت در مسابقات می‎باشند.

 

جهت این مسابقات، هر استان می‎تواند یک بازیکن را به عنوان سهمیه هیات به صورت کتبی به برگزارکننده مسابقات معرفی کند؛ ضمن آن که هیات‎ها مجاز هستند علاوه بر سهمیه مقرر، هر تعداد بازیکنی را که علاقه‎مند به شرکت در مسابقه هستند با معرفی‎نامه کتبی اعزام کنند.

 

این رقابت‎ها در ۹ دور و به روش سوئیسی برگزار خواهد شد و چنانچه تعداد شرکت‎کنندگان از ۱۲۷ نفر بیشتر باشد، مسابقات در دو دور اول به روش شتاب به انجام خواهد رسید.

 

همچنین، این مسابقات براساس قوانین شطرنج فیده برگزار می‎شود و جدول آن نیز برای محاسبه درجه بین‎المللی به فیده ارسال خواهد شد.

 

در پایان مسابقات به نفرات اول تا سوم، حکم، مدال و جام اهدا خواهد شد و قهرمان رقابت‎ها نیز به پیکارهای شطرنج جوانان آسیا و همچنین جوانان جهان اعزام خواهد شد.

 

پیکارهای قهرمانی شطرنج بانوان جوان زیر ۲۰ سال کشور از یکم تا هفتم اردیبهشت‎ماه برگزار و پیش‎بینی می‎شود نزدیک به ۵۰ شطرنج‎باز در آن شرکت کنند.

 

مسابقات بخش پسران نیز در همین تاریخ در سمنان برگزار می‌شود که تیم خوزستان با سه شرکت‌کننده به نام‌های مهدی مومن‌زاده، شهریار کازرونی و سینا متقی در رقابت‌ها حاضر خواهد شد.

ارسال دیدگاه