دفعات بازدید: 824

تاریخ انتشار: 1390/11/03 - 23:49

پایان رقابت های انتخابی تیم ملی / نیما عالمیان در غایب برادرش قهرمان شد

 

پایان رقابت های انتخابی تیم ملی / نیما عالمیان در غایب برادرش قهرمان شد

مسابقات دسته برتر انتخابی تیم ملی عصر امروز با قهرمانی نیما عالمیان به پایان رسید .

به گزارش پایگاه خبری تنیس روی میز ، مسابقات دسته برتر که حکم انتخابی تیم ملی برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و قهرمانی جهان را داشت امروز سوم بهمن ماه با قهرمانی نیما عالمیان به پایان رسید . نیما که در غایب برادرش نوشاد حاشیه امنیتی خوبی برای قهرمانی داشت موفق شد با تنها با یک باخت و شکست 11 رقیب دیگر خود بر سکوی قهرمانی دست یابد .

محمدرضا اخلاق پسند کاپیتان باسابقه تیم ملی ایران پس از نیما عالمیان در مکان دوم قرار گرفت . اخلاق پسند در این رقابت ها با 10 پیروزی و دو باخت و با دریافت 22 امتیاز در رتبه دوم این پیکارها قرار گرفت و ثابت کرد هنوز هم می تواند فرد مطمئنی برای تیم ملی بزرگسالان باشد .

میدیا لطف الله نسبی که در دوره قبل مسابقات انتخابی تیم ملی رتبه قابل توجهی بدست نیاورده بود در این دوره خوب ظاهر شد و موفق شد با 8 برد و 4 شکست در جایگاه سوم قرار گرفت تا باز به تیم ملی برگردد .

محمد فرقدانی بازیکنی که طی چند سال گذشته یک پای ثابت دسته برتر بزرگسالان کشور است در این دوره بهترین بازیهای خود را ارائه داد و موفق شد برای نخستین بار در مسابقات انتخابی تیم ملی در مکان چهارم قرار گیرد . فرقدانی با کسب 8 پیروزی و 4 باخت و 20 امتیاز در رده چهارم ایستاد .

واحدمالمیری در این دوره از بازیها تنها باخت نیما عالمیان قهرمان مسابقات را به او تحمیل کرد و تا آخرین لحظه شانس قرار گرفتن در رده های بالاتر را داشت ولی با باخت به فرقدانی در آخرین بازی خود به رویاهای خود دست نیافت . مالمیری نیز همچون لطف الله نسبی و فرقدانی با 8 برد ، 4 باخت و کسب 20 امتیاز در جایگاه پنجمی ایستاد .   

پوریا عمرانی جوانی که همه امید داشتند همچون دوره قبل در جمع چهار بازیکن برتر مسابقات مکانی بهتر از ششمی بدست نیاورد و با 7 پیروزی و 5 باخت و دریافت 19 امتیاز در رتبه ششم جای گرفت .

افشین نوروزی بازیکنی که روزگاری از بهترین های ایران بود از روزهای اوج خود فاصله زیادی دارد . نوروزی در این رقابت ها همچون عمرانی با 7 برد ، 5 باخت و 19 امتیاز رتبه ای بهتر از هفتم بدست نیاورد .

مسعود یعقوبی و  عارف احمدی فر با 5 برد و 7 باخت، محسن خطیون با 4 برد و 8 باخت رده های هشتم تا دهم را به خود اختصاص دادند . رتبه های یازدهم تا چهاردهم را بترتیب امین میرالماسی با 2 برد و 10 باخت، سامان ابراهیمی با 1 برد و 11 باخت، علیرضا ملارجبی با 2 برد و 6 باخت به خود اختصاص دادند .

گفتنی است حمید رضا طاهر خانی در دور هشتم و به دلیل آسیب دیدگی از ادامه مسابقات انصراف داد .  علیرضا ملارجبی نیز به دلیل آسیب دیدگی از دور نهم این رقابت ها کنار رفت .

درباره مسابقات :

ـ نوشاد عالمیان و مهران احدی غایبان مسابقات انتخابی تیم ملی بودند .

ـ سه نفر برتر این مسابقات به عضویت تیم ملی برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و مسابقات جهانی انتخاب شدند. دو نفر دیگر از سوی کمیته فنی انتصاب می شوند .   

ـ هر سه بازیکن برتر این مسابقات عضو باشگاه پتروشیمی بندرامام هستند و درصورتیکه نوشاد عالمیان نیز جزء بازیکنان انتصابی باشند ، چهار بازیکن تیم ملی در تیم پتروشیمی بندرامام عضویت دارند .

ـ از سه بازیکن برتر این مسابقات تست دوپینگ گرفته شد این درحالیست که در مسابقات مهمی همچون انتخابی المپیک تست دوپینگ انجام نشد ولی در مسابقات انتخابی تیم ملی از سه بازیکن اول تست دوپینگ گرفته شد که مشخص نیست این تست به چه منظور است .   

رده بندی کلی این رقابت ها:

1- نیما عالمیان (مازندران) با 23 امتیاز

2- محمد رضا اخلاق پسند (گیلان) با 22 امتیاز

3- میدیا لطف اله نسبی (کردستان) با 20 امتیاز

4- محمد فرقدانی (اصفهان) با 20 امتیاز

5- واحد مالمیری (تهران) با 20 امتیاز

6- پوریا عمرانی (مازندران) با 19 امتیاز

7-افشین نوروزی (خوزستان) با 19 امتیاز

 8- مسعود یعقوبی (فارس) با 17 امتیاز

9- عارف احمدی فر (گیلان) با 17 امتیاز

10- محسن خطیون (تهران) با 16 امتیاز

11- امین میرالماسی (تهران) با 14 امتیاز

12- سامان ابراهیمی (آذربایجان شرقی) با 13 امتیاز

13- علیرضا ملارجبی (همدان) با 13 امتیاز

14- حمیدرضا طاهرخانی (قزوین) بدون امتیاز

 

ارسال دیدگاه