دفعات بازدید: 1,944

تاریخ انتشار: 1395/03/08 - 16:06

رییس فدراسیون تنیس‌روی‌میز: برگزاری مسابقات جایزه بزرگ تداوم داشته باشد

رییس فدراسیون تنیس‌روی‌میز با بیان این‌که امیدوارم برگزاری مسابقات جایزه بزرگ تداوم داشته باشد، گفت: برگزاری چنین مسابقاتی علاوه بر افزایش سطح کیفی تنیسورها، در بالابردن سطح انگیزشی آن‌ها نیز تاثیرگذار است.

 

علیقارداشی

 

به گزارش پایگاه خبری ورزش ماهشهر مهرداد علی‌قارداشی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، در خصوص برگزاری مسابقات جایزه بزرگ جام شهدای اروند در آبادان با حضور تنیسورهای برتر کشور، اظهار کرد: این مسابقات در سطح بالایی برگزار شد و تنیسورهایی از جمله نوشاد و نیما عالمیان و افشین نوروزی و همچنین کوچونگ، تنیسوری از کره نیز در آن حضور داشتند و حضور همین بازیکن کره‌ای نیز در افزایش سطح این مسابقات تاثیرگذار بود.

 

وی بیان کرد: حضور برادران عالمیان در این رقابت‌ها که از قهرمانان ایران و تنیسورهای المپیکی کشورمان هستند، نشان از این بود که این مسابقات می‌تواند در سطح خوبی برگزار شود که به همین صورت هم شد. همچنین جا دارد در راستای برگزاری این رقابت‌ها از سازمان منطقه آزاد اروند، شرکت نفت، اداره ورزش و جوانان خوزستان و هیات‌های خوزستان و آبادان قدردانی کنم. همگی زحمت کشیدند تا مسابقات در سطح بالا و با تاثیرگذاری خوب برگزار شود.

 

رییس فدراسیون تنیس‌روی‌میز گفت: در این مسابقات با توجه به این‌که عنوان آن جایزه بزرگ بود، جوایز خوبی برای نفرات اول تا هشتم در نظر گرفته شده بود و حتی جوایز نفرات هفتم و هشتم نیز با هم متفاوت بود و تنیسورهایی که برای کسب این عناوین تلاش می‌کردند، برای این‌که جایگاه هفتمی را هم به دست آورند و در یک پله بالاتر قرار بگیرند، با یکدیگر رقابت بالایی داشتتند. اولین دوره‌ای بود که چنین مسابقاتی برگزار می‌شد و امیدوارم تداوم داشته باشد.

 

وی افزود: حتی پس از مسابقات هم با نوشاد عالمیان صحبتی داشتم که او نیز ابراز امیدواری کرد که برگزاری چنین مسابقاتی تداوم داشته باشد. به هر حال قرار دادن چنین جوایزی برای تنیسورها و حضورشان در این رقابت‌ها، علاوه بر این‌که در عملکرد آن‌ها تاثیرگذار است، سطح انگیزشی آن‌ها را نیز بالاتر خواهد برد.

 

علی‌قادارشی در پاسخ به این سوال که این مسابقات چقدر توانست در عملکرد نوشاد و نیما عالمیان، برادران المپیکی ایران تاثیرگذار باشد؟ گفت: این مسابقات در نوع خود می‌تواند تاثیرگذار باشد ولی ما برنامه‌ها و حضور در مسابقات برون‌مرزی دیگری را برای رشد این تنیسورها در نظر گرفته‌ایم و در یکی از این مسابقات قرار است نوشاد و نیما عالمیان و همچنین ندا شهسواری به شرق آسیا سفر داشته باشند.

 

وی خاطرنشان‌کرد: المپیکی‌های ایران برای داشتن عملکردی خوب در المپیک پیش‌رو با توجه به دو ماه فرصتی که دارند، نیاز به تلاش بیشتری دارند. نوشاد در مسابقات جایزه بزرگ آبادان، برابر نیما شکست خورد و در جایگاه دوم قرار گرفت و این می‌طلبد با بررسی نواقص خود، علمکردش را برای حضور در المپیک بهتر کند. به نظرم با توجه به مسابقات و اردوهای برون‌مرزی که برای این تنیسورها در نظر گرفته‌ایم، می‌توانند عملکرد خود را تا حد قابل توجهی بالا ببرند.

 

رییس فدراسیون تنیس‌روی‌میز در خصوص عملکرد تنیسورهای خوزستانی در سال‌های اخیر نیز گفت: خوزستان در سال‌های اخیر از رده سنی پایه تا پیشکسوتان خوب ظاهر شده است ولی نیاز به تلاش بیشتر دارد. در این سال‌ها همیشه ۷۵ درصد تیم‌ملی از بابل و ۲۵ درصد آن نیز با توجه به حضور افشین نوروزی، از خوزستان بوده است. استعداد، امکانات و حمایت باشگاه‌ها و شرکت نفت از این رشته در خوزستان خوب است اما هنوز این استان جای کار دارد و می‌طلبد برای رشد بیشتر، تلاش بیشتری هم داشته باشند.

ارسال دیدگاه