دکتر شهرام آهنجان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، با تاکید بر اینکه بهترین زمان برای ورزش کردن روزه داران دو تا سه ساعت بعد از افطار و سحر است، گفت: در این زمان‌ها انرژی و سایر مواد مورد نیاز بدن جذب شده و فرد توان لازم برای ورزش کردن را دارد.

آهنجان ورزش کردن بلافاصله پس از سحر و افطار را به دلیل حجم زیاد مواد غذایی مصرف شده نامناسب دانست و گفت: این کار می‌تواند دستگاه گوارش را با مشکل مواجه کند.

این فوق تخصص ورزش درمانی از ورزشکاران روزه‌دار خواست تا از فعالیت‌های سنگین در بعداز ظهرها خودداری کنند، چرا که با نزدیک شدن به غروب بدن ذخایر خود را از دست داده و ورزش کردن بخصوص ورزش سنگین در این زمان‌ها به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

آهنجان گفت: بهتر است ورزشکاران روزه‌دار حین ورزش کردن میزان آمادگی بدن خود را در نظر داشته باشند و زمانی که احساس ضعف بدنی شدید دارند، قبل از ایجاد مشکل ورزش کردن را متوقف کنند.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت صرف وعده سحری، از ورزشکاران روزه دار خواست به هیچ عنوان وعده سحری را حذف نکنند.

این فوق تخصص ورزش درمانی افزود: افراد و بخصوص ورزشکاران روزه دار باید همه گروه های غذایی را در وعده سحر و افطار خود بگنجانند.

ایشان سپس با تاکید بر اهمیت صرف آب کافی توسط روزه داران به خصوص ورزشکاران روزه دار گفت: آب مورد نیاز بدن در طول روز هشت لیوان است و ورزشکاران روزه دار به منظور جلوگیری از کم آبی بدن خود باید این حجم از آب را در فاصله زمانی بین افطار تا سحر و در فواصل زمانی مناسب بنوشند.

آهنجان استفاده از مواد فیبردار و مواد مناسب در ذخیره و نگهداری آب را به روزه داران توصیه کرد و افزود: روزه داران باید در فاصله بین سحر تا افطار به میزان کافی ازمیوه‌ها و سبزیجات استفاده کنند.