دفعات بازدید: 11,580

تاریخ انتشار: 1395/05/04 - 16:31

مصاحبه با «دوسان جلیچ» مربی صربستانی تیم های پایه بسکتبال پتروشیمی بندرامام+تصاویر تمرینات

 

بیوگرافی «دوسان جلیچ»   مربی صربستانی تیم‌های پایه بسکتبال باشگاه پتروشیمی بندرامام 

این مربی ۴۲ ساله صرب مربیگری تیم‌هایی همچون ستاره سرخ بلگراد، باشگاه آفریقایی تونس و سرمربیگری تیم‌های اسپارتاک و ناپرداک صربستان و سابقه بازی کردن در لیگ های معتبر دنیا را در کارنامه خود دارد.

«جلیچ» به سه زبان انگلیسی، یونانی و ایتالیایی تسلط دارد.

 

دوسان جلیچ مربی صربستانی پتروشینمی بندرامام

 

خبرنگار پایگاه خبری ورزش شهرستان بندر ماهشهر به سراغ این مربی موفق رفته تا گفتگویی با وی داشته باشد:

 

چطور شد که به ایران آمدید؟

فرصت خیلی خوبی بود تا با یکی از بهترین تیم های جهان کار کنم ،باشگاه پتروشیمی بندرامام در آسیا مثل رئال مادرید در اروپاست و خوشحالم که در حال حاضر در ایران هستم و در این باشگاه فعالیت میکنم.

 

آیا تا به حال به کشور ایران سفر کرده بودید؟

خیر تا بحال به ایران نیامده بودم ولی همیشه بازیهای تیم های ایرانی را در مسابقات قهرمانی غرب آسیا دنبال میکردم ، خیلی از دوستان من در ایران بعنوان مربی فعالیت میکنند از جمله مربی صربستانی آقای ایوانوویچ که در فصل گذشته مشهد بود و خبرها و تعریف های زیادی از اینجا داشت ، من در کشورهای زیادی کار کردم و جهان برای من مثل کف دست آشنا شده ، و ایران همانطور که شنیده بودم کشوری زیبا با مردمانی خوب است.

 

برخورد مردم ایران با شما چطور بوده؟

بسیار عالی ،از روز اولی که به ایران آمدم رفتارشان با من به گونه ای بود که احساس میکردم در خانه خودم هستم، خیلی مهمه جایی که کار میکنی مثل خانه خودت باشه

 

تمرینات پترو

 

امکانات باشگاه پتروشیمی بندرامام و همچنین حمایت بخش مدیریت ؟

باشگاه پتروشیمی بندرامام از وجود مدیرعاملی کار بلد همچون آقای یاوری که درک بالایی از ورزش بسکتبال دارد و همچنین امکانات حرفه ای ، بازیکنان و تماشاگرانی فهیم بهره مند است که کل این عوامل در واقع یک پشتوانه و یک حمایت بزرگ از مربی است. 

 

 پیشرفت و استعداد بازیکنان ماهشهری را چطور میبینید؟

در حال حاضر خیلی زوده که بخواهیم در موردش صحبت کنیم ایران  یک کشور بزرگ با ۸۰ میلیون جمعیت هست ، بله استعداد های زیاد و بسیار خوبی دیدم ، اما باید با بچه ها خوب تمرین کنیم،من به تلاش و سختکوشی اعتقاد دارم زیرا افرادی هستند که با توجه به استعداد کم اما با تمرین و تلاش بسیار به موفقیت رسیدند و بر عکس استعدادهای بسیار خوبی داشتیم که وقت کمی برای تمرین میگذاشتند و آنها را از دست دادیم.

همچنین مربی نیز باید سختکوش باشد، خوب کار کند،مربیان ایرانی زیادی از من می پرسند که چه کاری باید انجام داد و من باید بگم که هیچ راز بزرگی وجود ندارد که انجام بدهید فقط اینکه سخت کار کنید تا به موفقیت برسید ،میخوام اینو بگم که  روز گذشته یکی از مربیان بسیار عالی به شاگردانش تمرین میداد و من دیدم که چقدر خوب تیمش را اداره میکرد، اون فقط به کارش ایمان داشت و این یک نکته مهم در امر مربیگریست.

 

چه مقدار زمان نیاز هست تا یک بازیکن به سطح ایده الی برسد؟

معمولا به گفته مربیان بزرگی مثل مربیان امریکایی ، یونانی ، صربستانی ،ایتالیا حتی برای تیم بزرگسالان اگر بخواهیم کاری را انجام دهیم و بازیکنان کارهایی را که مربی میگوید انجام دهند حدودا دوسال و نیم زمان خواهد برد.

برخی  از مربیان وجود دارند که فقط به فکر نتیجه بازی هستند و هرکاری برای بدست اوردن نتیجه در بازی انجام میدهند از دفاع و جای گیری استفاده میکنند اما برای مربیان سخته که بخواهند با یک تیر دو نشان بزنند هم به بازیکنان بسکتبال را  یاد بدهند و هم نتیجه مطلوب بدست بیاورند.

البته روی صحبت من با تیم های بزرگسال لیگ برتر ، لیگ غرب اسیا،لیگ اروپا هست که  اگر مربی بخواهد چنین کاری انجام دهد که هم بازیکنان را پرورش و هم نتیجه خوب کسب کند حداقل دو سال و نیم زمان میبرد.

 

مربی صربستانی باشگاه پتروشیمی بندرامام بسکتبال

 

پتانسیل بازیکنان را چگونه می بینید آیا جای پیشرفت وجود دارد یا خیر؟

بله در وهله اول باید بگم ما کادر مربیگری خیلی خوبی در تیم داریم و تا الان  پیشرفت خوبی داشتیم ، من هم به اطرافیان و دستیارانم اعتماد کامل دارم چون ما خیلی خوب داریم کار میکنیم تا بازیکن بسازیم و البته باشگاه پتروشیمی مربیان خیلی خوبی دارد و اگر بازیکنان به تمرینات توجه داشته باشند ما میتوانیم از انها بازیکنان خیلی حرفه ای بسازیم.

 

کلام اخر؟

 بسکتبال ایران رو به پیشرفت است و آینده بسیار درخشانی دارد.

 در آخر از همه کسانیکه در کنارم هستند و با رفتارهای خوبشان باعث شدند تا احساس غربت نکنم و اینجا را خانه خودم بدانم تشکر میکنم و امیدوارم بتوانم با کمک همکارانم و حمایت خوب و همیشگی مدیریت باشگاه گام های موثری را در جهت بازیکن سازی بردارم.

 

تمرینات پایه پترو بندرامام سالن اندیشه

ارسال دیدگاه