دفعات بازدید: 1,543

تاریخ انتشار: 1395/06/01 - 2:10

وحشتناک ترین مصدومیت های پزشکی المپیک ۲۰۱۶+تصاویر

بسیاری از شما تصاویر وحشتناک آسیب دیدگی ورزشکاران المپیک ۲۰۱۶ را به طور زنده مشاهده کردیده‌اید. در روزهای اول المپیک ریو شکستگی استخوان پای یک ژیمناستیک کار توجه همگان را جلب کرد و اخبار آن در شبکه های مجازی منتشر شد پس از آن نیز بسیاری از ورزشکاران با آسیب دیدگی مواجه شدند اما ما چند مصدومیت وحشتناک در بین ورزشکاران المپیکی را به تصویر کشیده ایم.

شکستن وحشتناک بازوی وزنه بردار
وقتی وزنه بردار ارمنی آندرانیک کاراپتیان سعی داشت وزنه ۱۹۵ کیلویی را در رقابت دوضرب بالای سر ببرد آرنج او دچار آسیب دیدگی وحشتناکی شد. بازوی وی به عقب خم و وزنه سقوط کرد، کاراپتیان به حدی درد داشت که صدای فریاد او به گوش همه حاضران رسید.

پزشکان و مربیان این ورزشکار ارمنی به سرعت او را از روی تخته وزنه برداری به رختکن بردند اما درد از دست دادن مدال المپیک برای این ورزشکار سختتر از درد آرنجش بود.

وحشتناکترین مصدومیت های المپیک 2016

وحشتناکترین مصدومیت های المپیک 2016

دوچرخه سواری که در ۲۵ سالگی بازنشسته شد
دوچرخه سوار استرالیایی سه روز مانده به آغاز مسابقات هنگام تمرین در پیست دوچرخه‌سواری دچار آسیب و راهی بیمارستان شد. این حادثه برای چهار نفر از تیم پنج نفره‌ آن‌ها رخ داد ولی اکنون حال سه دوچرخه‌سوار دیگر مساعد است.

وحشتناکترین مصدومیت های المپیک 2016

سخنگوی کمیته المپیک استرالیا با تایید سقوط چهار نفر از تیم دوچرخه سواری بر روی پیست اعلام کرد که تنها آنت ادمونسون زمین نخورده و در سلامتی کامل است.

 

وحشتناکترین مصدومیت های المپیک 2016

ملیسا هاسکینز دوچرخه سوار استرالیایی که با برخورد شدید بر روی پیست  در سن ۲۵ سالگی المپیک ریو مجبور به خداحافظی از ورزش حرفه ای شد، گفت: به دلیل مصدومیت شدیدم و قبل از آن که به خاطر دردهای ورزش از آن متنفر شوم با دوچرخه سواری حرفه ای خداحافظی می کنم.

 

وحشتناکترین مصدومیت های المپیک 2016

بدمینتون بازی که با درد شدید تا آخر بازی ادامه داد
تی جینگ یی ورزشکار مالزیایی در رشته بدمینتون که بسیار آماده به ریو آمده بود و قصد داشت یکی از بهترین نتیجه ها را در فینال این المپیک ثبت کند به دلیل آسیب دیدگی ماهیچه ساق پا در اواسط بازی خود در برابر آکانه یاماگوچی ژاپن شکست خورد.

وحشتناکترین مصدومیت های المپیک 2016

او زمانی که  ۱۷ بر ۱۵ از حریف خود پیش بود به دلیل احساس درد دیگر نتوانست حرکت کند و درخواست مراقبت های پزشکی کرد. آسیب دیدگی او به حدی بود که عکس العمل این ورزشکار مانند کسی بود که به بدنش گلوله شلیک شده و به یکباره به زمین می افتد اما با این حال با کمک پزشکان تصمیم گرفت راند دوم را به هر نحوی و با درد و سختی به پایان برساند.

جینگ یی با ابزار ناراحتی نسبت به اتفاقی که در این المپیک برای او افتاده گفت: ممکن است به خاطر این آسیب دیدگی بازی های المپیک ۲۰۲۰ توکیو را از دست دهم البته تا المپیک بعدی چهار سال زمان باقی مانده و فعلا باید تا مدتی استراحت کنم.

سوارکاری که رویاهای المپیک خود را به خاطر اسبش از دست داد
آدلینا کورنیسون، اسب سوار هلندی به علت بیماری پرزیوال، اسب زیبایش نتوانست در مسابقه شرکت کند.

وحشتناکترین مصدومیت های المپیک 2016

این سوارکار گفت: در حال بازرسی بدن پریزوال متوجه شدم سمت راست سرش متورم شده و تب دارد با نگاه به مکان استراحتش نشانه های لگدهای او به خاطر درد شدید بر روی دیوار مشخص بود.

در بررسی های تیم دامپزشکی مشخص شد که پرزیوال را یک حشره سمی مورد حمله قرار داده پس از معالجه هنگامی که درجه حرارت بدن اسب کاهش پیدا کرده و تورم سرش فروکش کرده بود از فکش تصویربرداری اشعه ایکس انجام شد و دامپزشکان اجازه دادند تا تحت نظر آن ها به میدان مسابقه بازگردد اما این سوارکار تصمیم گرفت برای مراقبت از اسب خود رویاهای مدال گرفتنش را کنار بگذارد.

وحشتناکترین مصدومیت های المپیک 2016

این سوار کار اظهار کرد: پرزیوال دوست من است  و به عنوان یک دوست تمام طول عمر خود  را برای موفقیت من تلاش کرده و درنظر نگرفتن این موضوع به خاطر برد در مسابقه سزاوار نیست.

دوچرخه سواری که ستون فقراتش از سه جا شکست
دوچرخه سوار هلندی آنمیک ون ولوتن هنگام رکاب زدن در مسابقه جاده زنان  کنترل خود را از دست داد و فرود ناشیانه ای بر  روی زمین داشت.

ولوتن به شدت بر رو زمین پرت و در اثر این سقوط وحشتناک ستون فقرات او از سه نقطه دچار شکستگی شد او چند روز بعد به طرفداران خود که نگران حال وی شده بودند خبر داد که روند آسیب دیدگی اش رو به بهبودی است.

وحشتناکترین مصدومیت های المپیک 2016

جاده های خطرناک ریو مقصر مصدومیت دوچرخه سواران المپیکی
دوچرخه سوار ایتالیایی که رویای مدال آوری در المپیک داشت به خاطر شکستگی ترقوه رویاهاش نقش برآب شد.

وینچنزو نیبالی یکی از دوچرخه سوار المپیک با سقوط وحشتناک از روی دوچرخه دچار آسیب دیدگی و ترقوه او در طول مسابقه جاده مردان دچار شکستگی شد. در این مسابقه دوچرخه سوارهای زیادی مصدوم شدند و سرجیو هنائوا کلمبیایی نیز سقوط کرد، لگنش شکست و قفسه سینه اش متورم شد.

وحشتناکترین مصدومیت های المپیک 2016
نیبالی برای جراحی به ایتالیا بازگشت و بسیاری بر این باور هستند جاده های ریو مقصراصلی مصدومیت زیاد دوچرخه سواران در این دوره المپیک است.
وحشتناکترین مصدومیت های المپیک 2016

کریس بردمن، کارشناس دوچرخه سواری و دوچرخه سوار سابق المپیکی گفت: من از لحاظ فنی جاده ها را بررسی کردم دوچرخه سواری در جاده های ریو بسیار خطرناک است. من مطمئن بودم اگر کسی از دوچرخه اش سقوط کند به احتمال زیاد دچار آسیب دیدگی می شود.

ژیمناستیک کاری که صدای خردشدن پایش را ببیندگان تلویزیونی شنیدند
شاید یکی از دلخراش‌ترین صحنه‌های تاریخ المپیک شکستگی پای سمیر آیت در پرش با نیزه است شکستگی او به حدی وحشتناک بود که صدای خرد شدن استخوان‌های درشت نی و نازک‌نی او را بینندگان تلوزیونی شنیدند همچنین زمان انتقال او به آمبولانس برانکارد او را به زمین انداخته شد.

وحشتناکترین مصدومیت های المپیک 2016

مربی که اسب تحت تعلیمش سرش را شکست
رابی ساندرسون بریتانیایی، مربی تیم درساژ آلمان در مراسم اهدای مدال تیمش مجروح شد .

در مراسم اهدای مدال ساندرسون با سونکه روتنبرگ و اسب ۹ ساله اش کاسمو در رژه شرکت داشت در هنگام مراسم پای اسب به پیشانی ساندرسون برخورد کرد و سر او با این ضربه خونی و به بیمارستان منتقل شد.
وحشتناکترین مصدومیت های المپیک 2016
وحشتناکترین مصدومیت های المپیک 2016
وحشتناکترین مصدومیت های المپیک 2016
ارسال دیدگاه