دفعات بازدید: 1,310

تاریخ انتشار: 1395/08/03 - 20:07

مظفر علیشائی : سیستم باشگاه‌داری باید گسترده‌تر شود

معاون توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان با بیان این‌که ۱۱۰۰ باشگاه شناسنامه‌دار در استان وجود دارد، گفت:‌ سیستم باشگاه‌داری باید گسترده‌تر شود و باشگاه‌ها باید علاقه‌مند به افزایش محورهای باشگاه‌داری باشند.

 

%d9%85%d8%b8%d9%81%d8%b1-%d8%b9%d9%84%db%8c%d8%b4%d8%a7%d9%87%db%8c

 

به گزارش پایگاه خبری ورزش ماهشهر به نقل از ایسنا، مظفر علیشائی در آیین تجلیل از باشگاه‌ها، هیات‌های استانی و شهرستانی و ادارات ورزش و جوانان شهرستانی که عصر امروز (دوشنبه) در اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان برگزار شد با تبریک هفته تربیت‌بدنی و ورزش، اظهار کرد:‌ از مدیران و کسانی که به قهرمان‌پروری و توسعه سلامت استان کمک می‌کنند، قدردانی می‌کنم. باید بگویم اگر ورزش مهم نبود آن را در تقویم جای نمی‌دادند؛ ورزش باعث سلامتی، نشاط اجتماعی، بهبود رفتارها و تعاملات بین انسان‌ها می‌شود و می‌توان به واسطه آن، یک جامعه را اصلاح کرد تا در نهایت بهره لازم برای کشور حاصل شود.

 

وی در ادامه بیان کرد: در دوران مدیریت کیانی‌زاده با تغییر رویکرد و ایجاد تغییرات، امروز شاهد برگزاری دومین آیین تجلیل از باشگاه‌ها، هیات‌های شهرستانی و استانی و همچنین ادارات ورزش و جوانان برتر بودیم.

 

معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان خوزستان گفت:‌ نشاطی که از قهرمانی پیشین فولاد و قهرمانی فصل قبل استقلال خوزستان در استان ایجاد شد، با هیچ رویدادی ایجاد نمی‌شود. تمام کشورها نیز به دنبال این نشاط هستند و خوشبختانه قهرمانی‌هایی که توسط این دو تیم به دست آمد، باعث نشاط اجتماعی بیش از چهار میلیون نفر شد.

 

وی افزود: باشگاه‌ها سرمایه‌های اجتماعی استان محسوب می‌شوند و همیشه باید مورد حمایت قرار بگیرند و ان‌شاءالله که باشگاه استقلال خوزستان بتواند در آسیا نیز بدرخشد.

 

علیشائی با اشاره به ارزیابی‌های صورت گرفته برای تعیین برترین‌های ورزش استان، عنوان کرد: ‌مدیریت شامل چهار اصل مهم یعنی برنامه‌ریزی، ‌سازمان‌دهی، کنترل و ارزیابی است و اگر این ارزیابی صورت نگیرد، دیگر بخش‌ها خیلی مشخص نیستند و این ارزیابی است که پروسه را تکمیل می‌کند. به هر حال بعد از این ارزیابی، اتفاقاتی خواهد افتاد و اگر مدیری کمتر موفق است، به دنبال بهتر شدن و بررسی نقاط ضعف و قوت خود می‌رود.

 

وی خاطرنشان کرد: ‌ما برای این ارزیابی و عملکرد شاخصه‌ها و آیتم‌هایی داریم که براساس آن عمل می‌کنیم تا ضریب دقت بالا باشد و حقی از کسی ضایع نشود. تمام اعمال اعم از کسب مدال‌ها و مقام‌ها و رفتارها با فرادست و فرودست، در این ارزیابی مدنظر قرار داده شده و تلاش شده است که انصاف رعایت شود. امسال از هیات‌های شهرستانی نیز تجلیل کردیم، چرا که هیچ موقع به خوبی دیده نشدند و این ایده‌ ماحصل تفکر کارشناسان‌مان بود.

 

معاون توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان با بیان این‌که ۱۱۰۰ باشگاه شناسنامه‌دار در استان وجود دارد، گفت: روزانه ۳۵ تا ۴۰ هزار نفر نیز در این تعداد باشگاه فعالیت ورزشی همراه با نظارت مربیان انجام می‌دهند؛ یعنی این باشگاه‌ها سازمان یافته هستند و فعالیت ورزشی در فضایی کاملا سالم و مطمئن صورت می‌گیرد. سیستم باشگاه‌داری نیز باید گسترده‌تر شود و ما هم باید شرایط بزرگتر شدن باشگاه را فراهم کنیم و باشگاه‌ها نیز باید راغب افزایش محورهای باشگاه‌داری باشند.

 

وی بیان کرد:‌ از ‌باشگاه‌ها می‌خواهیم فعالیت مناسب خود را به مواد نیروزا آلوده نکنند و هیات‌های ورزشی نیز امورات و ماموریت‌های خود را اولویت‌بندی و به دنبال کارهای اثر بخش باشند. این هیات‌ها با توجه به این‌که تنگناهای مالی وجود دارد باید اولویت کاری‌شان با اثر بخشی باشد و ما هم براساس هدف‌گذاری که داریم، پشتیبانی لازم را انجام می‌دهیم ولی برخی هیات‌ها ساختار تشکیلاتی‌شان معطوف به چند نفر است و یک مدیر خوب آن است که بتواند از ۱۵ تا ۲۰ نفر استفاده کند. به هر حال ساختار تشکیلاتی برخی هیات‌ها نیاز به ترمیم دارد و باید اصلاحات لازم انجام شود.

 

علیشائی بیان کرد: ‌همچنین هیات‌ها باید ارتباط خوبی با فدراسیون و اداره‌کل ورزش و جوانان استان داشته باشند، چرا که با مراوده با کارشناسان ورزشی است که می‌توانند بهتر کار کنند. همچنین ارتباط با فدراسیون برای اخذ جایگاه بسیار مهم است و هیات‌ها باید به دنبال کسب کرسی باشند.

 

وی افزود: روسای هیات‌ها باید حضور مستمر در دفاتر هیات‌های‌شان داشته باشند، چرا که برخی‌ها از عدم حضور رییس هیات گله‌مند هستند. از شما می‌خواهم که از مجموعه ورزشی‌تان ارزیابی داشته باشید و این ارزیابی را به ما گزارش کنید تا در مراسم تجلیل بعدی، به سمت بهتر شدن از شرایط فعلی پیش برویم.

ارسال دیدگاه