دفعات بازدید: 2,416

تاریخ انتشار: 1390/11/14 - 21:32

چه کسی می خواهد من و تو ما نشویم؟ خانه اش ویران باد!

اگر با هم اختلاف داریم، چرا باید به هم بی ادبی کرده و به هم تهمتهای من در آوردی وخانه برانداز بزنیم؟ بی ادبی کینه را رشد می دهد و وحدت ودوستی ها را از بین میبرد!!!

متاسفانه توهین و تخریب پدیده ای شوم است که اینروزها جای نقد منصفانه را گرفته است.

خدای متعال در باره دشمنان می فرماید:

«و لا یجرمنّکم شنآن قوم على الّا تعدلوا اعدلوا هو اقرب للتّقوى»؛

اگر با کسى دشمنید، این دشمنى موجب نشود که نسبت به او بى‏انصافى کنید، بى‏عدالتى کنید؛ حتّى نسبت به دشمن؛ حالا آن که دشمن هم نیست. بى‏عدالتى‏ها را همه کنار بگذارند؛ بى‏انصافى‏ها را همه کنار بگذارند؛

مطمئنا تا اختلاف نظر و سلیقه نباشد ؛تا نقد و نقادی نباشد وحتی تا فشارهای کارشناسانه نباشد سنگ روی سنگ بند نخواهد آمد اماهر جائى که این اختلاف سلیقه‏ها و اختلاف برداشتها با هواى نفس انسان مخلوط شد، کار خراب میشود ومتاسفانه بارها و بارها شاهد مخلوطی از هوای نفس با اختلاف دیدگاهها و سلیقه ها هستیم.

بارها گفته شده که فاصله بین نقد منصفانه و تخریب و سیاه نمایی بسیار کوتاه و شکننده است و این فاصله شکننده را هدف منتقد یا تخریب کننده به فاصله ای بس عظیم تبدیل می کند

منتقد دلسوز هدفش بهبود کاستی ها و کمبودهاست و تخریب کننده هدفش رسیدن به شهرت و قدرت از طریق سوار شدن بر آبرو و حیثیت افراد است وتهمت زدن و نفاق است که در این راه هدف را توجیه کننده میداند و وسیله را صرفآ ابزاری برای رسیدن به هدف چه در این راه حتی به توهین و تهمت و تخریب نیز متوسل می شود و ارزش ها و اصولش را همان هدفش قرار می دهد.

سوال این است.دوستانی که توهین می کنید و تهمت می زنید و غیبت می کنید و تخریب می کنید؛در کدام اصل از اصول اسلام یا دین وکیش خود و در کدام ارزش از ارزشهای اخلاقی شما این کارها مجاز است؟

هرکس راست میگوید و برحق است بسادگی میتواند نام و فامیل و مشخصات خود را برای ما راسال نموده تا در صورت درخواست این شخص ما حتی ماتوانیم نام اور ا محفوظ نگه داریم اما اینکه بدون نام و نشان واقعی وهر دم با یک نام و نشان واهی بزرگی از بزرگان ورزش ماهشهر را ولو اینکه در جایگاه واقعی خود نبوده و نباشد مورد توهین و تهمت و نیش و طعنه و…قرار میدهیم کار خودمان را از اساس زیر وسوال برده و طرف مورد نقد را وجهه قانونی می بخشیم.

می‌توان برای مشکلات اقتصادی٬ فنی و مالی پاسخی داشت اما برای مسائل اخلاقی هیچ پاسخ و توجیهی وجود ندارد و اخلاق باید در راس کار قرار بگیرد که متاسفانه واقعیت این است که اوضاع اینگونه نیست.

امید است آنانی که خود را ورزشی میدانند از انتشار اخبار ورزشی ماهشهر هراسان نباشند زیرا این حق طبیعی مردم فهیم و ورزش دوست ماهشهر است که از خبرهای ورزشی شهرستان بندر ماهشهر با خبر شوند.

بنده معتقد هستم با حضور فرمانداری ورزشی و مردم دوست  و با  مساعدت های که از طرف ایشان به ورزش ماهشهر شده ، اینک شهرستان بندر ماهشهر میبایست بهترین روزهای ورزشی خود را سپری کند اما برخی آقایان خود نا خواسته دست به حرکاتی غیر ورزشی و دور از اخلاق میزنند که این اعمال زیبنده ورزش ماهشهر نیست!!!

امیدواریم با همدلی هر چه بیشتر بتوانیم گامی موثر در ورزش ماهشهر برداریم.

 

 

ارسال دیدگاه